Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel Het laatste nieuws

Gestart door Zonnekind, oktober 12, 2016, 09:04:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Ik heb net een artikel gelezen in de krant Het Laatste Nieuws. Ik ben niet aseksueel maar voel me hier nog altijd thuis en ik kan me nog altijd ontzettend druk maken in reacties van mensen hierover. Dit artikel stoort mij omdat er waarschijnlijk binnen twee weken weer een ander artikel verschijnt dat geen seks hebben goed is voor ... en dan krijg je weer een hoop compleet tegenstrijdige theorieën die dan weer door andere professors ontdekt en bevestigd zijn.
Kunnen ze ni gewoon stoppen met daarover te schrijven? Laat iedereen seks hebben wanneer en hoe vaak hij wil: 10 keer per dag, mij goed (zolang ik niet moet meedoen ;D) 1 keer per jaar, mij ook goed, nooit... fine. Het interesseert mij niet maar het blijft zoiets waar mensen altijd over moeten kunnen praten. Ze doen het liefst zo veel mogelijk, zo hard mogelijk en zo spectaculair mogelijk. En dan krijg je zulke dwaze artikels. Ik kan het meestal goed negeren maar nu stoort het mij ???
Enfin, voor degene die willen, hier is de zeer interessante tekst :D

Wat zou er met je lichaam gebeuren moest je geen seks meer hebben?

Seks is goed voor ons: het maakt je gelukkig, slimmer, zelfverzekerder én het is goed voor je gezondheid. Maar wat als je het net helemaal zou afzweren? Wat zou er dan met je lichaam gebeuren?

1. Mannen krijgen sneller erectieproblemen
Vrijen verleer je dan wel niet, wanneer je als man na lange tijd weer tussen de lakens duikt, is de kans groter dat er erectiestoornissen optreden. Over het algemeen komt dit het vaakst voor bij oudere mannen, al spreekt het advies van de onderzoekers iedereen aan om minstens één keer per week seks te hebben. "Het is heel simpel," leggen de wetenschappers van het University Hospital in Tampere uit: "hoe meer seks, hoe kleiner de kans op impotentie".

2. Je wordt sneller ziek
Seks is goed voor je immuunsysteem: af en toe eens rollebollen levert je een hoger immunoglobinengehalte op, beter bekend als antilichamen die infecties voorkomen. Onderzoekers uit Wilkes-Barre Pennsylvania ontdekten dan ook dat vrouwen die twee keer per week met hun man de liefde bedreven een immuunrespons hadden die maar liefst 33 procent hoger lag vergeleken met vrouwen die geen seks hadden. Zodra je niet meer seksueel actief bent, zijn die voordelen immers ook verleden tijd. En dan zou het wel eens kunnen dat je vatbaarder bent voor een griepje of verkoudheid.

3. Wat met je libido?
Dit is een moeilijke: sommige experten raden aan om seksueel actief te blijven om je libido een boost te geven omdat ze geloven dat een periode van onthouding je seksuele lust zal doen verminderen. Anderen zijn het daar dan weer niet mee eens, dus waarschijnlijk hangt het vooral af van je persoonlijke seksuele beleving. Wat wél vaststaat is dat de meeste vrouwen last krijgen van vaginale droogte wanneer ze lange tijd geen seks hebben. Dat wil zeggen dat de vagina niet vochtig genoeg wordt, waardoor er irritatie en pijn kan ontstaan tijdens het vrijen.

4. Meer stress
Enkele kleinschalige studies ontdekten dat mensen die al lang geen seks meer hadden meer stress ervaren dan mensen die regelmatig elkaars lichaam verkennen. Vooral als je gewend bent aan het ontspannende effect van seks, kan het gebrek eraan een erg negatief effect hebben op hoe je met stressvolle situatiies omgaat.

5. Het is minder goed voor je hart
Volgens een studie die gepubliceerd werd in de American Journal of Cardiology zouden mannen die minstens twee keer per week seks hebben, minder kans lopen op een hartziekte dan wie minder vaak de liefde bedrijft. Al kan je die seksuele frustratie natuurlijk ook altijd botvieren op de loopband, en dat is dan weer wél goed voor je hart.

6.Weg met SOA's en blaasontstekingen
Logisch, maar daarom niet onbelangrijk: je risico op SOA's is - uiteraard - zo goed als nihil, maar daarnaast krijg je als vrouw ook minder snel last van blaasontstekingen. Die worden in heel wat gevallen namelijk vaak veroorzaakt doordat er tijdens het vrijen bacteriën in de urinewegen komen. Geen seks? Geen bacteriën, en dus ook veel minder blaasontstekingen.

7. Je hersenen gaan erop achteruit
Ja, écht. Uit tal van studies bleek al dat seks goed is voor het brein: regelmatig vrijen zorgt ervoor dat er nieuwe neuronen worden aangemaakt in de hersenen. Onthouding daarentegen, heeft helemaal geen positief effect op onze hersenen.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Koffie

O jee, wat nu?! ;)

Persoonlijk til ik totaal niet zwaar aan zo'n artikel. Ik voel me in elk prima, gezond en niet gefrustreerd. Altans niet door het niet hebben van seks. Dus. :)

Het is nu eenmaal een hyperinteressant onderwerp, het verkoopt, het vult weer een paar lege bladzijden in een of ander blad. Nu ja, vult... Het is bladiebladiebla. Net niet meer dan lege pagina's. Het gaat niet eens over seks, het gaat over een idee over seks. En dan niet over de frustrerende kanten ervan, die heel veel koppels ervaren, ook niet-aseksuele. Seks=positief, daar moet je je aan vasthouden. Seks vergroot je marktwaarde. Dus opscheppen maar (dit als reactie op wat je schreef over dat mensen er alsmaar over moeten praten).

Volgens mij is al die frustratie als je niet aan dat ideaalbeeld voldoet slecht voor je gezondheid. ;)


Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Briggy

Oplossing: vegetarier of veganist worden, weg grote kans op hart en vaatziekten en neem een algenolie pil voor je hersenen. Problem solved.  :blue-no:
12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

Het nieuwe van seks-is-goed-voor-je nieuws is er wel een beetje vanaf voor mij. Het komt met zeer grote regelmaat voorbij.

Mijn variant daarop: Zoveel seks hebben als waar je zelf behoefte aan hebt, dát is pas goed voor je  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Zonnekind

Ik trek het mij meestal niet aan, zeker niet wat er in Het Laatste Nieuws verschijnt, je weet op voorhand al dat het brol is en zoals ik al schreef, binnen een aantal dagen wordt in dezelfde krant het tegendeel bewezen.
Maar toch op een of andere manier stoorde mij dit artikel wel (ofwel kwam mijn hooggevoeligheid even teveel naar boven ;D)
Elke dag wordt er wel iets van brol verteld over seks maar ik denk dat ik het gewoon beu ben.
Ik zou graag hebben dat het gewoon stopt.
Praat en schrijf over iets anders, iets nuttig, iets zinnigs en wil je alleen maar onozele dingen in je krant of boekje schrijven, ok maar laat het dan ook nog eens over iets anders gaan.
Tegenwoordig gaat het over ofwel je seksleven ofwel wat je eet.

Als het mij zo hoog zit, moet ik misschien alles van media weer maar even laten :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

AceVentura

Positief denken: Het was het laatste nieuws, hierna houdt het op  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba


Zonnekind

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Marie8

Volgens mij zijn er niet veel punten die niet opgelost kunnen worden door gevarieerd te eten en af en toe wat te sporten....  :schater:
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Dutchamoeba

Citaat van: Marie8 op oktober 15, 2016, 06:55:33 PM
Volgens mij zijn er niet veel punten die niet opgelost kunnen worden door gevarieerd te eten en af en toe wat te sporten....  :schater:
Dat klopt.

Citaat van: Zonnekind op oktober 12, 2016, 09:04:14 PM
6.Weg met SOA's en blaasontstekingen
Logisch, maar daarom niet onbelangrijk: je risico op SOA's is - uiteraard - zo goed als nihil, maar daarnaast krijg je als vrouw ook minder snel last van blaasontstekingen. Die worden in heel wat gevallen namelijk vaak veroorzaakt doordat er tijdens het vrijen bacteriën in de urinewegen komen. Geen seks? Geen bacteriën, en dus ook veel minder blaasontstekingen.
Dat is toch nog 1 punt voor ons...


aeronaut

Sowieso kloppen de conclusies helemaal niet. Je wordt niet sneller ziek als je geen seks hebt, er staat nergens dat geen seks hebben je immuunsysteem verslechtert. Alleen dat wel seks hebben je immuunsysteem zou kunnen verbeteren. Dat je hersenen erop achteruit zouden gaan ontkrachten ze al in dat stukje zelf: er staat letterlijk dat geen seks hebben alleen geen positief effect heeft. Dat betekent niet automatisch dat het een negatief effect heeft ::)

En bij punten als 4 en 5 hoeft correlatie nog geen causatie te zijn. Misschien hadden mensen wel minder seks omdat ze gestrest waren ipv andersom, en hebben mannen met een hoger libido minder kans op hartklachten en had de hoeveelheid seks die ze hadden er niets mee te maken - dat soort dingen zijn onmogelijk te zeggen zonder het originele onderzoek te lezen. En aangezien dit artikel duidelijk geen hoogstaande journalistiek is denk ik niet dat degene die dit geschreven heeft de onderzoeken zelf goed gelezen heeft.

Onzin dus dit artikel :P

AceVentura

Citaat van: aeronaut op oktober 16, 2016, 04:55:13 PM
Misschien hadden mensen wel minder seks omdat ze gestrest waren ipv andersom
In deze volgorde heb ik het inderdaad al vaker gehoord. Je merkt dat zodra er fysieke vermoeidheid of andere stressfactoren bij komen het seksuele wat naar de achtergrond gaat. Bij TV programma's als expeditie robinson is dat bijvoorbeeld merkbaar, je hoort de kandidaten niet eens zeggen dat ze een de anderen wel leuk vinden. Als overlevingsstrategie lijkt het me ergens ook wel logisch, als je al het uiterste moet gaan kan je er geen energie vretende activiteit als voortplanting bij hebben.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler