Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat is er voor jou veranderd sinds je weet dat je aseksueel bent ?

Gestart door AceVentura, oktober 19, 2016, 11:20:45 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Citaat van: Bubble op januari 31, 2017, 10:36:20 PM

Partnerlief kan het niet helemaal vatten maar vertrouwt op mijn zelfkennis. Zo mooi!


Gefeliciteerd :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bubble

Anders goed is ook goed

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Tijloboy

Sinds ik ook weer dat ik aseksueel ben. Vind ik de wereld ineens heel oversekst.

Elk reclame bord op een bushokje moet weer een vrouw tonen die half bloot staat te wachten tot ze aan de beurt is.

Dan is er de pop muziek. Elke video clip moet weer bloot en " heet" zijn. Vroeger was het nog leuk om via tmf video clips te kijken. Daarom luister ik ook veel metal daar zijn de muziek als de clip wel op een goed niveau.
?  ?  ? 
De tv is nog het ergst. Ik zie seks ook als er vorm van domheid zo als het word geportretteerd in de media. Zo van kijk hier maar naar als je je verveel want een programma op niveau kun je niet handelen. Ben blij dat ik lekker afstand heb van die wereld.


Fifi

Of ik 100% aseksueel ben, daar ben ik nog niet achter. Ik weet inmiddels, mede dankzij dit forum, dat er nog een groot grijs gebied zit tussen seksueel zijn en aseksueel zijn. Als ik nu even zou stellen dat seksueel zijn de kleur wit heeft, en aseksueel de kleur zwart... dan bevind ik mij voor mijn gevoel in donkergrijs gebied.
Weten dat ik niet de enige ben die de dingen ervaart zoals ik ze ervaar is een hele geruststelling. Ik had al een tijd het vermoeden dat er bij mij iets anders was dan bij de meeste mensen, maar ik drukte dat altijd een beetje weg naar de achtergrond. Zo van, ach, misschien komt dat allemaal nog wel. Misschien ben ik wel gewoon een laatbloeier of iets. Alleen ben ik nooit beginnen bloeien zoals de meeste seksuele mensen vroeg of laat gingen bloeien. :P De interesse in seks, en vooral de nieuwsgierigheid náár seks heb ik nooit gehad. Interesse (voor zover je daarvan kan spreken) ken ik alleen vanuit mijn fantasie, zoals ik eerder al heb genoemd in andere topics.
Ik kan wel iemand leuk vinden, in het echte leven bedoel ik dan, ik ben ook wel eens verliefd geweest. Heb zelfs een jaar een relatie gehad. Maar seksueel waren mijn gevoelens nooit. Ik dacht dan eerder aan samen leuke dingen doen en soms een arm om je heen of zo.

Maar goed, wat er veranderd is sinds ik dit weet van mezelf... het is voor mezelf een soort van geruststelling dat het ook oké is om zo te zijn. Ik weet niet of ik het al helemaal geaccepteerd heb, maar dat heeft meer te maken met dat ik er alleen in sta. Ik heb wel eens geprobeerd erover te praten met een aantal mensen (afzonderlijk), maar deze beweerden toen dat ik waarschijnlijk slechts een laag libido heb (wat volgens één van die twee personen normaal is bij vrouwen?) en that's it. Ik voel dat zelf niet zo, als ik heel eerlijk tegenover mezelf ben. Als dat zo zou zijn namelijk, zou dat libido dan niet moeten aangewakkerd zijn toen ik verliefd was/een relatie kreeg? Ik vond het echt helemaal niets toen mijn toenmalige vriend aangaf "met me te willen spelen".

Over het algemeen ben ik niet zo bezig met mijn geaardheid, maar bij vlagen (zoals de laatste dagen weer) dus wel. Het brengt me dan vooral veel verwarring omdat ik het lastig vind om bepaalde dingen te rijmen met elkaar. Aan de andere kant, niet alles hoeft te rijmen.  ;D
Maar het blijft lastig. Wel ben ik heel blij dat ik dit forum heb gevonden.  :)

Fricai

CiteerIk heb wel eens geprobeerd erover te praten met een aantal mensen (afzonderlijk), maar deze beweerden toen dat ik waarschijnlijk slechts een laag libido heb (wat volgens één van die twee personen normaal is bij vrouwen?) en that's it.

Mensen beweren wel meer, maar dat soort dingen kunnen ze helemaal niet weten. :P
Als het enkel om libido ging, zou je in principe wel dergelijke aantrekking/een dergelijk verlangen moeten ervaren (maar lichamelijk slechts heel weinig 'in the mood' zijn).

CiteerIk voel dat zelf niet zo, als ik heel eerlijk tegenover mezelf ben. Als dat zo zou zijn namelijk, zou dat libido dan niet moeten aangewakkerd zijn toen ik verliefd was/een relatie kreeg? Ik vond het echt helemaal niets toen mijn toenmalige vriend aangaf "met me te willen spelen".

Jep, volgens mij wel ja. De meeste mensen voelen ook wel 'dat soort gevoelens' bij verliefdheden, romantiek, et cetera... Ongeacht van 'hoe vaak ze zin hebben'. ;)

Even ingaan op de specifieke vraag van dit topic: Ik was in het verleden vooral meer bezig met dit onderwerp als er iets gaande was met een meisje (hoe pril dat dan ook was), ik zag er altijd tegen op dat een relatie zo ver zou gaan komen. :P
Inmiddels een seksuele relatie achter de rug, en het is me zodanig goed bevallen dat ik me er niet meer druk om kan maken. Ik denk dat ik in een relatie met of zonder seks beide gelukkig kan zijn.

Eugenie84

Voor mijzelf is er niet zo veel veranderd. Ik heb mezelf nooit vreemd gevonden. Ik was altijd wel al anders dan de rest, dus zo raar was dat niet.
Wel weet ik dat ik er op mijn 17de nog niet heel veel kennis van had.
Ik ben ook nooit gepuched geweest in de richting van een relatie. Wat ik wel als een voordeel zie.
Bij de term demiseksueel vielen de puzzelstukjes wel op zijn plaats.
Toen snapte ik ineens waarom de meer seksueel getinte handelingen steeds ontstonden vanuit intimiteit.
Of waarom ik weinig seksuele fantasieën heb. Ze zijn dan ook afgekeken van films enzo.
Ondertussen ben ik er ook wel achter dat ik gemakkelijk zonder seks kan.
Het knuffelen kan ik veel minder gemakkelijk missen. Daar kan ik wel een gemis of "zin in" voelen, terwijl ik dat bij seks helemaal niet heb.