Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

verliefd op een seksuele persoon

Gestart door docx1996, oktober 20, 2016, 06:35:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

docx1996

Hey!
Sinds januari van dit jaar weet ik dat ik aseksueel ben. Sinds toen begreep ik waarom ik 2 jaar geen vriend heb gehad. (De laatste was er nogal serieus over gegaan bij mij)

Dit jaar ben ik van kot (kamers voor nederlanders :) ) veranderd en het is hier echt fantastisch! Heel veel goede vrienden gekregen, waaronder een super overbuur. Maandag (om half 2 's nachts) stuurde hij naar mij of ik wou komen omdat hij een babbeltje nodig had. Ik had het 's morgens pas gezien en ik ben direct na mijn les (was maar 1uurtje) naar hem gegaan. Bleek dat hij het wou uitmaken met zijn vriendin. Ik heb 2 uur bij hem op bed gezeten en zitten babbelen. Op een gegeven moment heb ik hem een knuffel gegeven om hem te troosten en toen besefte ik dat ik mijn gevoelens voor hem had zitten wegduwen. Die dag hebben we vaak bij elkaar in bed gelegen, knuffels gegeven, elkaar zitten plagen...
Hij heeft toen toegegeven dat hij vroeger een foute periode heeft gehad met heel veel fuckbuddies. Ook is hij 2x bij mij weggegaan omdat hij wist dat hij zich niet gingen kunnen inhouden. Op een gegeven moment begon hij een hele liefdesverklaring af te leggen. Ik natuurlijk helemaal in de war. Een uur later stuurde hij dat hij aan t huilen was, dus ik naar daar. Bleek dat hij aan het bellen was met zijn vriendin om het uit te maken. Hij is wenend in mijn armen gevallen. Weer een uur later ging ik terug naar hem. En na een tijdje vroeg hij van wat is er? Na wat aandringen heb ik hem gezegd van ik heb gewoon schrik om terug gekwetst te worden. Zei hij van ik ben op deze moment een van die eikels die u gaat kwetsen. Ben je verliefd op mij? Ik daarop van nee ik weet het niet. En toen vroeg ik aan hem van en gij? En hij van nee sorry. Ik voel op deze moment niks voor niemand. (hij heeft een depressie maar kan het goed wegsteken). Bleek dat hij mij als een van zijn fuckbuddies wou...

Gisteren heb ik hem nog een paar keer gezien en was alles vrij normaal. 's avonds belde hij om mee te helpen uitladen. Ik naar beneden. Hij heeft mij voorgesteld aan zijn mama. En toen we boven waren op zijn kamer vertelde hij dat er elk moment een vriendin van vroeger kon komen. Ik zei van ja das misschien niet zo slecht. dan kan je u gedachten efkes verzetten. Hij zei van ik weet het niet. tis vroeger een van mijn fuckbuddies geweest dus 3 van de 4...
Hij vertelde ook dat ik hem volgende week nog ging zien, dan een week niet. dan heeft hij een week examens en daarna stage. dan is het weer vakantie en dan heb ik stage. Dus binnen 2 weken zie ik hem waarschijnlijk pas terug binnen een paar maanden...

Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn verstand zegt dat het geen goede kerel is voor mij. (ondanks dat hij altijd weet wat hij moet doen als er iets is, hij komt naast mijn bed zitten als ik ziek ben, geeft mij knuffels als ik het nodig heb...) Mijn hart zegt dat ik er gewoon moet voor gaan als hij er klaar voor is. Ook al is heel duidelijk seksueel en hij is niet echt bereid om het op te geven...

Koffie

Dit klinkt niet gezond hoor. Hij zoekt een pleister op zijn ziel en een seksmaatje. Geen relatie. Omdat jij ook met pijn in je hart rondloopt over dingen die gebeurd zijn zoek je liefde bij hem, maar het leest niet of hij degene is die je dat kan geven. Hij is dubbel in zijn boodschappen, het leest niet als iemand die toe is aan een serieuze verbinding met iemand. Je loopt de kans om flink gekwetst te worden. En eigenlijk zie je dat zelf ook al: je twijfelt of hij de goede persoon wel voor je is. Eigenlijk weet je best van niet.

Ik zou mijn hart geven aan iemand die klaar is om echt een relatie aan te gaan. Dat is extra lastig als aseksueel. Maar zelfs als zou het een seksuele jongen zijn, dan is er misschien wel iets mogelijk. In elk geval moet je niet iemand hebben die zo misbruikerig overkomt. Het contact met deze jongen zou ik vriendschappelijk houden. Dat heeft volgens mij geen toekomst.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Marie8

Ik vind het ook al een beetje verdacht klinken allemaal :/

Als jij het gevoel krijgt dat hij jou in situaties (lees: seks en vergelijkbare activiteiten) gaat dwingen of dat jij je tot die situaties gedwongen zal voelen, stel ik voor die hele relatie niet aan te gaan
En (zoals Cobie en Koffie al zeiden) al helemaal als je zeker weten denkt dat dat niet de goede man voor je is
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

docx1996

Hey!
Bedank allemaal voor jullie lieve reacties! Dankzij jullie weet ik nu zeker dat ik hem moet proberen uit mijn hoofd te zetten (op relatievlak).
Na dat ik dit bericht had gepost heb ik hem nog even gezien. Hij probeerde weer om verder te gaan. Direct daarna ben ik weggegaan en naar een vriendin gegaan die van alles op de hoogte is. Ik heb daar de beslissing genomen om het hem te vertellen dat ik aseksueel ben. Zijn reactie kan ik niet goed inschatten, maar het was zeker niet slecht. Hij heeft ook beloofd om er rekening mee te houden. Als hij dat echt doet, zal het voor ons allebei hopelijk gemakkelijker worden...

Koffie

Kijk ook uit met hem als vriend. Of kun je zelf goed terecht bij hem als jou wat dwars zit? Te veel eenrichtingsverkeer klopt niet. Ik weet niet precies hoe ik dat tussen jullie moet inschatten, maar die indruk kreeg ik een beetje.
Plus de mogelijkheid dat hij je toch vooral als seksmaatje wilde. Nu die optie vervalt... wat blijft er over?

Ik hoop dat hij in elk geval positief reageert en dat het voor jullie allebei duidelijkheid brengt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

docx1996

We hadden allebei een moeilijke week deze week. Hij heeft zijn hart bij mij uitgestort, maar ik evengoed bij hem. Hij heeft mij alleszins heel goed opgevangen toen ik niet bij mijn vriendin terecht kon. Ik heb het gevoel dat hij mij oprecht begrijpt, maar ik denk dat het deze week pas echt duidelijk gaat worden wat ik echt aan hem heb...

Ik hoop alleszins dat er niet teveel verandert tussen ons, behalve dan dat hij blijft proberen om mij in zijn bed te krijgen. En anders is het helemaal duidelijk dat hij daarom zo naar mij toe trok...