Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

I need a hug, dammit!

Gestart door Ace89, oktober 20, 2016, 10:18:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ace89

Soms zit je er gewoon even helemaal doorheen en wil je dat er iemand is die je platknuffelt en alle stomme dingen voor je doet waar je even totaal geen zin in hebt. Iemand meer dan een vriend. Maar die is er niet en daar zit je dan  :(
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Koffie

ja dat zijn best behoorlijk vervelende momenten. :knuffel: :grouphug:

(In de hoop of veronderstelling natuurlijk dat je dan een partner hebt die zulk soort dingen ook doet.....).
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Tempesta

Het is geen goede vervanging, maar digitaal doe ik mijn best  :knuffel: :grouphug: :knuffel:

Edewecht

Citaat van: Nikkinda op oktober 20, 2016, 10:18:20 PM
Soms zit je er gewoon even helemaal doorheen en wil je dat er iemand is die je platknuffelt en alle stomme dingen voor je doet waar je even totaal geen zin in hebt. Iemand meer dan een vriend. Maar die is er niet en daar zit je dan  :(

Remedie: eelt op je ziel kweken. Heb ik ook gedaan. En... daar zit ik dan. (Nee, Edewecht, dat schiet ook niet op.)

Met andere woorden, Nikkinda, ik herken je gevoel, en je onmacht op sommige momenten. Soms het verlangen naar een Maatje, een vriend, een 'reis'genoot... maar van het idee van een Relatie krijg ik óók weer de bibbers. Dammit!  :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Marie8

Mogelijke romantische partners liggen bijna voor het oprapen, maar als je liever iemand als een "zucchini" wilt hebben, is die wat moeilijker te vinden, dus ik snap wel wat je bedoelt

(Maar vaak zijn op het internet wel vrienden en gelijkgestemden te vinden en hier ook :)  :knuffel:)
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Koffie

Een courgette? Sorry, de oude dag speelt op denk ik. :) Wat bedoel je daarmee in deze context? Een romantische, maar niet seksuele partner? Maar waarom heet dat dan in vredesnaam een courgette....
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

aeronaut

Een zucchini is een platonische partner. Is volgens mij ooit begonnen als grapje, zo van "we moeten toch een woord hebben om naar een platonische partner te kunnen verwijzen die niet impliceert dat het romantisch is" ;D

Ace89

Citeer
Soms het verlangen naar een Maatje, een vriend, een 'reis'genoot... maar van het idee van een Relatie krijg ik óók weer de bibbers. Dammit!  :-\

Precies dat!

:grouphug:
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Koffie

Voor mij ook heel herkenbaar.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

aeronaut

Citaat van: Cobie op oktober 22, 2016, 08:04:21 AM
Citaat van: aeronaut op oktober 21, 2016, 11:43:20 PM
Een zucchini is een platonische partner. Is volgens mij ooit begonnen als grapje, zo van "we moeten toch een woord hebben om naar een platonische partner te kunnen verwijzen die niet impliceert dat het romantisch is" ;D

Ik ben geheel tegen het gebruik van dit woord - het is onduidelijk wat het betekent voor de meeste mensen, en totaal niet grappig. Ook begrijp ik nog steeds niet wat een zucchini er mee te maken heeft, de enige associatie is a giant hard on en dat is precies niet waar ik naar op zoek ben.

Ik dacht dat het is ontstaan door wat associatief denken: squish (een platonische crush) -> squash -> zucchini. Het wordt vooral gebruikt binnen Engelstalige ace communities waar mensen wel weten wat het betekent, dus als ze dat daar als niet-serieus bedoelde term voor hun platonische partner willen gebruiken moeten ze dat vooral zelf lekker weten :)

Ohja, en :knuffel: voor Nikkinda :)

Ace89

Een squash is toch een soort pompoen?  ???
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Edewecht

Citaat van: Cobie op oktober 22, 2016, 02:39:13 PM

Sorry Nikkinda, a bit off-topic here.  :D


Goeie opmerking, Cobie.

Laten we teruggaan naar de post van Nikkinda:

Citaat van: Nikkinda op oktober 20, 2016, 10:18:20 PM

Soms zit je er gewoon even helemaal doorheen en wil je dat er iemand is die je platknuffelt en alle stomme dingen voor je doet waar je even totaal geen zin in hebt. Iemand meer dan een vriend. Maar die is er niet en daar zit je dan  :(

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Tempesta

Citaat van: Edewecht op oktober 21, 2016, 02:31:05 PM
Soms het verlangen naar een Maatje, een vriend, een 'reis'genoot... maar van het idee van een Relatie krijg ik óók weer de bibbers.

Jep ::)

aeronaut

Citaat van: Cobie op oktober 22, 2016, 02:39:13 PM
Citaat van: Nikkinda op oktober 22, 2016, 01:08:29 PM
Een squash is toch een soort pompoen?  ???

Precies, squash is iets zoals pompoen en zucchini is iets zoals komkommer, dus ik zie geen enkel verband tussen squash en zucchini.
En nog steeds ontgaat me het verband tussen zucchini en een platonische partner.

Ook heb ik altijd ondervonden dat mensen me geheel prima begrijpen wanneer ik zeg dat ik een platonische vriend heb.
Een pompoen en een courgette zijn familie van elkaar.

Daarnaast heb ik het woord ook niet bedacht, ik verklaar alleen waar de term vandaan komt omdat iemand het vroeg. Don't shoot the messenger ::)