Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Token ace friend

Gestart door SKUGDY, oktober 21, 2016, 06:22:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SKUGDY

(Sorry als ik soms ineens engels door mn nederlands heen gooi, doe ik vaak/altijd en heb het zelf niet eens meer door.) (Also, voorletters zijn veranderd because of reasons.)

Dit is al een tijdje geleden gebeurt (paar maanden), maar moest er ineens weer aan denken en werd weer helemaal op nieuw boos. Dus asjeblieft, here ya go.

Ik was een tijdje terug (april? mei?) met 2 vrienden uit eten in een sushi restaurant, want sushi. Een van hen (P.) wist al dat ik ace ben, de ander (N.) wist dit nog niet.
Nouja, wij dus gezellig doen en voedsel bestellen zoals je doet in een restaurant en na wat bijpraten en spul komen we ineens bij het onderwerp sexuality.
P. wist dus wel dat ik ace was, maar N. niet, en aangezien ik nooit enige interesse in jongens toon begon ze mn sexuality te questionnen (hoe zeg je dat ff lekker in het nederlands).
Dusja, lawine aan vragen, blah blah blah en k zie haar gezicht helemaal oplichten van exitement. Toen de vragen over waren zei ze dit, en ik quote "Cool! Nu hoef ik alleen nog maar een pansexueel en dan heb ik van elke major orientatie een vriend!"
Like, excuse me??? Ik ben niet een of ander verzamel item dat je kan sparen en in een vitrinekastje zetten?!?! Vrienden met verschillende sexuele orientaties zijn niet een of ander collectersitem!
Wie denk je wel niet dat ik ben mens! Wie denkt zij wel niet dat ze is?
Ze begon me ook anders te behandelen enzo totdat ik er wat van zei, maar ik weet zeker dat ze me nog steeds als een token ace friend ziet en de paar keer dat het onderwerp asexuality weer naar boven kwam begon ze zich weer anders te gedragen.
IK BEN GEEN COLLECTERS ITEM EN ANDERE LGBT+ ZIJN DAT OOK NIET! Stomme N... (serieus wie denkt ze wel niet dat ze is) :banghead: :banghead: :banghead:

Sorry, dat moest er ff uit, heb daar eigenlijk nog nooit tegen iemand over kunnen ranten maar toen bedacht ik me dat ik hier een forum had dus tadaaa
Thanks voor het lezen

Marie8

Dat is volgens mij inderdaad de reden waarom een gedeelte van het forum "frustraties over aseksualiteit" is genoemd ;)
Die reactie van die vriendin is inderdaad vreemd (en wat respectloos..... :/ )
Is die houding van die vriendin t.o.v. je aseksualiteit al wat verbeterd, naar jouw mening?


(sushi is inderdaad een goede reden om sushi te eten)
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Koffie

Herkenbaar, maar dan op een ander gebied. Ik vertelde een toenmalige 'vriendin' met een grote kennissenkring dat ik autistisch was, na mijn onderzoeken.
'Oooooh wat gaaaaaf, een echter 'asperge' (asperger) in mijn vriendenkring!!' Het klonk of ze het voor de spiegel al een week had geoefend trouwens.
Ik zei toen ook: Ah, pas ik leuk bij je verzameling? Ik was gewoon een beetje flabbergasterd. (Ook een Engels woord ;)).
Ze vatte hem niet. ;)

De vriendschap heb ik overigens gestopt, het liep verder ook niet.

Soms is een forum inderdaad wel even een leuke uitlaatklep.
Ik hoop dat de vriendschap verder wel zinvol is en dat ze snapt waarom dit niet zo'n leuke reactie was.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie