Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vervolg van 'G86 stelt zich voor'

Gestart door G86, augustus 10, 2016, 11:49:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

idrisgallifrey

Citaat van: Koffie op augustus 29, 2016, 05:48:45 PM
Maar zelfs bij IVF zal er wel een bevruchte eicel vaginaal moeten worden ingebracht. En daarvoor worden ze vaginaal uit de eileider afgenomen. Zo ver ik weet.
Ook als je zelf met een spuitje werkt zal dat vaginaal ingebracht moeten worden.

Dat klopt, daar was ik mij wel wel van bewust ja, maar het is wel kinderen krijgen zonder seks ;-)
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

idrisgallifrey

Citaat van: G86 op augustus 30, 2016, 08:01:04 PM
IVF? Dan moet er alsnog wat naar binnen....

Ik heb een uitnodiging gekregen voor een uitstrijkje gekregen, maar zelfs daar ga ik niet heen....
Zoals ik eerder zei, er is nog nooit iets naar binnen gegaan bij mij.
Vraag me af waardoor dat komt, maar dat is altijd al zo geweest.
Heb geen nare ervaringen ofzo.

Is misschien een hele gekke vraag, maar dan neem ik aan dat je ook bijvoorbeeld nooit Tampons gebruikt toch? Alleen maandverband? Maar wil je ook zelf kinderen? Want het is jouw lichaam en als je partner kinderen wilt, hoeft dat nog niet te betekenen dat jij dat moet of wilt, toch? Als het iets wat jij ook graag wilt, dan zou ik inderdaad kijken naar hypnotherapie of iets, waarmee er achterhaald kan worden waar de oorzaak ligt en kijken of het opgelost kan worden. Het is vooral belangrijk om niets te doen wat jij niet wilt.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

G86

Ik wil heel graag kinderen, maar ik zie op het moment niet hoe dat moet. Er moet iets in, maar er moet ook iets uit...

Ik zou niet weten waardoor ik die angst heb. Hoop natuurlijk dat dat met therapie misschien wel opgelost kan worden, maar daar heb ik mijn vraagtekens bij.

idrisgallifrey

Misschien dat therapie het niet helemaal op kan lossen, maar kan er wellicht bij helpen om te achterhalen waar die angst vandaan komt. Angst is vaak een gevoel wat onbewust kan zijn zonder dat je precies weet waarom, en het uitzoeken kan nooit kwaad. En als het het niet oplost, kun je bijvoorbeeld pleegouder worden of adoptie overwegen.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

G86

Ik ben heel benieuwd.

Ivf of adoptie is niet echt een optie. Mijn vriend wil kinderen van ons samen...

Koffie

Wie weet wat de hypnotherapie gaat bieden. Ik duim in elk geval heel erg voor jullie.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

idrisgallifrey

Aah duidelijk! Ik wens je in ieder geval veel kracht toe en ik hoop dat je uiteindelijk de antwoorden en oplossing krijgt die jullie samen zoeken  :-*
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

Messifan25

Beetje laat misschien, maar ook namens mij welkom terug G86. Ik heb deze pagina's van dit topic even doorgelezen en hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden die voor beiden werkt  :knuffel:

G86

Dank jullie wel allemaal.
Ben behoorlijk zenuwachtig...

Punten voor mezelf opgeschreven waar ik aan wil werken/wat ik graag wil veranderen:
- Zelfacceptatie
- Negatieve zelfbeeld moet eruit
- Onzekerheid
- Mezelf minder waard vinden dan een ander.

En natuurlijk die andere angst, maar of ik dat dit keer al ga bespreken...? Zelf schaam ik me daar erg voor dus denk niet dat het me zelf gaat lukken om dat te vertellen.
Mn vriend gaat mee dus hopelijk heb ik steun aan hem.

Koffie

Goed dat je het hebt opgeschreven. Ze hebben allemaal met elkaar te maken, ook je laatste punt, dat je nog niet wilt vertellen. Dat hoef je ook niet onmiddellijk bloot te geven denk ik. Maar ik hoop wel dat je daar de ruimte voor vindt, dat het zodanig klikt dat je dat aandurft, op den duur.
Ik heb altijd als uitgangspunt in therapieën gehad dat ik bepaal wat ik vertel. Bij sommigen ben ik heel ver gegaan, bij anderen niet. Soms boden ze daar zelf ook niet de ruimte voor.

Wil je dat ik dit allemaal in je voorsteltopic laat staan, of zal ik dit topic afsplitsen en in een ander forumonderdeel een topic voor je aanmaken waar je over deze onderwerpen kunt vertellen?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

G86

De hypno therapie heeft niet geholpen en ben er mee gestopt.
Heb as vrijdag een afspraak bij de seksuoloog. Erg spannend en zie er best wel tegenop. Schaam me er vooral voor.
Had haar mijn "probleem" gemaild. Zelf dacht ze aan Aseksueel en/of vaginisme.
Weet wel zeker dat ik Aseksueel ben, maar vaginisme? Er is nog nooit iets bij mij naar binnen geweest dus dat kan het niet zijn toch?
heb het zelf ook nooit geprobeerd om iets naar binnen te brengen..... die angst moet toch ergens vandaan komen? Ik zou niet weten waar vandaan.
Er is nooit iets vervelends gebeurd. 
Denk eerlijk gezegd ook niet dat de seksuoloog me kan helpen, maar heb die hoop wel....Wie kan me anders helpen?

Het vreet elke dag aan mij dat ik geen kinderen kan krijgen. Vraag me af of ik ooit wel gelukkig ga worden.
Altijd de angst dat m'n vriend weggaat bij mij, omdat we samen geen kinderen kunnen krijgen...

De tranen stromen over mijn wangen nu ik dit bericht typ. Kan er alleen met mijn vriend over praten, maar het is zo'n ontzettend pijnlijk onderwerp dat dat vaak ook niet helpt. Hij wil zo graag kinderen.
Verder weet niemand het, mn ouders niet, vrienden, broer/zus..



Marie8

 Jammer van de hypnotherapie...
Ik weet niet of een seksuoloog je de beste hulp kan bieden (ik heb daar namelijk helemaal geen verstand van ;D) maar ik hoop dat dat toch wat helpt
Wat ik wel weet, is dat je je nergens voor hoeft te schamen: :) mijn ervaring is dat dat soort hulpverleners professioneel en vertrouwelijk met jou en je informatie omgaan

Citaat van: G86 op november 13, 2016, 01:43:19 PM
Weet wel zeker dat ik Aseksueel ben, maar vaginisme? Er is nog nooit iets bij mij naar binnen geweest dus dat kan het niet zijn toch?
heb het zelf ook nooit geprobeerd om iets naar binnen te brengen..... die angst moet toch ergens vandaan komen? Ik zou niet weten waar vandaan.
Er is nooit iets vervelends gebeurd.


Ik zou je aanraden de seksuoloog dat te vertellen, zo kan hij/zij je ook het beste helpen


Citaat van: G86 op november 13, 2016, 01:43:19 PM
De tranen stromen over mijn wangen nu ik dit bericht typ. Kan er alleen met mijn vriend over praten, maar het is zo'n ontzettend pijnlijk onderwerp dat dat vaak ook niet helpt. Hij wil zo graag kinderen.
Verder weet niemand het, mn ouders niet, vrienden, broer/zus..


Ik hoop dat je wel het gevoel hebt hier op het forum de kans te krijgen je verhaal te delen :)
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)