Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Teveel door 1 persoon?

Gestart door Briggy, november 14, 2016, 09:56:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Briggy

Hoi,

Vandaag stuurde een schrijfster van het tijdschrift Vrouw mij een facebook bericht. Ze hadden een filmpje van mij gezien en willen graag een interview met photoshoot.

Nu heb ik nog geen ja gezegd. Voor mijn gevoel sta ik met "hetzelfde" verhaal in meerdere bladen en ben eigenlijk "bang" om niet echt vernieuwend te zijn. Het is ook best lastig dat er niet veel jongeren blijken te zijn die open hun verhaal willen doen.
Deze maand staat er ook al een tv opname gepland waar ik oorspronkelijk nee tegen had gezegd. Dit omdat ik het oude hoofdstuk liever wil afsluiten en mij op het heden en de toekomst wil richten. Uiteindelijk na fijn contact toch ja gezegd.

Nu vroeg ik mij af, wat is jullie mening? Hebben jullie zoiets van, des te meer bekendheid over aseksualiteit des te beter, ook al is het steeds hetzelfde verhaal/persoon? Of hebben jullie andere gedachtes?
12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

Hoi Briggy,

Ik herken je vraag wel. Ben een van de weinigen - samen met o.a. jou, DutchAce, Hobbitscones, Lazybones, SoulDragon en Speaker (ik vergeet vast iemand  :bloos:)  die zondermeer in de publiciteit durven. Een paar jaar geleden was ik vrijwel de enige, en wilde altijd wel 'ja!' roepen als er weer een oproep kwam, maar aarzelde: moet ik altijd met m'n neus vooraan staan? Geef anderen ook een kans.
Maar als anderen die kans niet nemen, omdat ze niet durven of willen, is het goed dat zij die wèl willen, het ook doen, lijkt me.
Dus in principe zou ik op de vraag "des te meer bekendheid over aseksualiteit des te beter, ook al is het steeds hetzelfde verhaal/persoon?" antwoorden: ja.

Maar je schrijft ook: "Dit omdat ik het oude hoofdstuk liever wil afsluiten en mij op het heden en de toekomst wil richten."  Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt, maar daar gaat het niet om - het gaat erom of je iets doet dat wel of niet tegen je gevoel in gaat. En als je wéér een interview zou doen, alleen maar 'voor meer bekendheid' maar het zou tegen je gevoel ingaan, dan zou ik zeggen: nee. Zorg altijd eerst voor jezelf.

Deze afweging kun jij alleen zelf doen. En dat kun je, zo ken ik je wel. :knuffel:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ik sluit me aan bij wat Edewecht heeft gezegd: Doe vooral wat voor jou goed voelt. Wil je het zelf graag, doe het dan zeker. Ik (wij?) zijn blij met iedereen die aseksualiteit onder de aandacht brengt.
Wil je het zelf niet of voelt het niet goed, voel je dan ook niet verplicht om iets te doen. Er zijn een aantal personen die geen (of minder) problemen hebben met media aandacht, en gelukkig worden dat er steeds meer, dus je hoeft niets te doen wat je niet wil.

Ik denk ook niet dat het een probleem is als dit steeds dezelfde persoon is met ongeveer het zelfde verhaal. Belangrijker is dat het jouw eigen verhaal is, alleen dan komt het goed over.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ook ik sluit me aan. Op zich zou het plezierig zijn als meer verhalen in de media zouden verschijnen, maar bv. naar mezelf kijkend wil ik erg graag trouw blijven aan mijn gevoel om niet herkenbaar in de media te staan en al helemaal niet op filmpjes op Youtube of op TV.
Maar diezelfde trouw aan jezelf is voor jou ook belangrijk.

Dus ik denk: Kijk extra goed waaraan je wel of niet wilt meewerken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Briggy

Citaat van: Edewecht op november 15, 2016, 06:59:05 AM
Maar je schrijft ook: "Dit omdat ik het oude hoofdstuk liever wil afsluiten en mij op het heden en de toekomst wil richten."  Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt.

(Eindelijk kan ik reageren haha, de server werkt mee!) :)

Ik bedoel ermee dat de relatie met mijn ex al zo'n tijd geleden is dat ik niet meer precies weet wat ik toen allemaal voelde.
En daar stellen ze altijd vragen over.. terwijl ik daar echt nooit meer over nadenk.
12-1-2015 <3 MarkA

Marie8

Ik zou het niet erg vinden om steeds hetzelfde verhaal te horen, (euhm... wel na een paar honderd keer, maar...) en ik ben het eens met de stelling "hoe meer zichtbaarheid, hoe beter"

Citaat van: Briggy op november 15, 2016, 11:26:20 AM

Ik bedoel ermee dat de relatie met mijn ex al zo'n tijd geleden is dat ik niet meer precies weet wat ik toen allemaal voelde.
En daar stellen ze altijd vragen over.. terwijl ik daar echt nooit meer over nadenk.


Ik zou je aanraden om dat de interviewer te zeggen, en als ze maar doorvragen, steeds stellig te antwoorden met "geen commentaar" ;D
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Briggy

Ze hebben gereageerd met:

Wij vinden de andere media niet bijten, omdat wij toch weer een andere doelgroep hebben. Maar je moet het natuurlijk wel willen :) De focus zal in het artikel zeker liggen op je leven nu, maar het gaat om een groot stuk dus een korte terugblik is wel nodig om het verhaal compleet te hebben. 
12-1-2015 <3 MarkA

Briggy

Een update: vrijdag zijn de opnames voor het programma van Lauren Verster. Verder zal op maandag het interview met de Vrouw plaatsvinden en de bijhorende photoshoot. Inclusief visagie dit keer, dus hopelijk bevallen deze foto's mij wel. Ik ga ze in ieder geval vragen om er een positief artikel van te maken met blije foto('s) erbij. En geen clickbait titel!!?  :geezer:

Ik vraag mij alleen af of ik nog elke keer mijn ex op de hoogte moet stellen, zelf heb ik daar helemaal geen zin in, maarja ik weet niet wat hij wil.
12-1-2015 <3 MarkA

Koffie

Daar zit een hoop in de pijpleiding. :cake:

En het geval met exen is dat het exen zijn. Dingen zijn gegaan zoals ze zijn gegaan, vanuit het perspectief dat jullie beiden toen hadden en zo is het ook geëindigd. Als jij daar geen zin in hebt, zou ik het dus niet doen. Je bent verder gegaan met je leven en mocht hij de behoefte voelen als hij dingen hoort, ziet of leest, dan kan hij zelf iets ondernemen. Maar dat ligt dan bij hem. En dan weer bij jou hoe je daar dan al dan niet op reageert.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Goed bezig Briggy  :klap:

Was het een verzoek van je ex dat je hem hiervan op de hoogte brengt ? Dan zou je het gesprek aan kunnen gaan wat de reden is dat hij dat wil. Als hij daar zelf nooit om gevraagd heeft dan kan je die keuze zelf maken denk ik.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Briggy

Nee, ik kan mij niet herinneren dat hij ooit zo'n verzoek heeft gedaan. Ik had uit mijzelf toen over de interviews verteld en ze laten nalezen door hem. Denk dat ik dit keer niets laat weten, ik bedoel het is niet alsof hij te herkennen is uit het verhaal (behalve als mensen mij herkennen en over onze relatie wisten natuurlijk). En daarnaast, het is niet alsof het een negatief licht over hem schijnt natuurlijk.
12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

Dan heb je denk ik zelf de keuze wat je doet, die afweging kan je denk ik alleen zelf maken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Briggy

Omdat ik aangaf het vreselijk te vinden als mensen onze relatie als een "broer-zus relatie" bestempelen, gaan we morgenmiddag filmen bij een liefdesbrug.  :) Ik heb 's ochtends een afspraak bij de kapper om mijn haar te doen  :bloos: Om 2 uur word ik opgehaald  :-X
12-1-2015 <3 MarkA

Briggy

Zo, ik ben weer thuis! Het was een super leuke opname! Echt weer een leuke crew ook.

We hebben een liefdesslotje aan de brug in Utrecht vastgemaakt en samen de sleutel in het water gegooid, nu is onze liefde voor altijd   ;)

De opname ging goed, ze waren allemaal erg tevreden en vonden dat ik het goed deed. Het scheelt echt als je het al een keer eerder heb meegemaakt. Ik was ook totaal niet zenuwachtig  :)

http://imgur.com/a/HK2io

Nu wachten tot (waarschijnlijk) begin februari voordat het uitgezonden wordt! Spannend!
12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)