Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

angst voor de toekomst

Gestart door yuki, november 15, 2016, 01:48:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ace89

Dikke knuf! Lieverd,  waarom praat je er dan niet met niemand over? Familie, een vriendin of een professional. Er zijn altijd mensen die je kunnen en willen helpen! Je heft het echt niet allemaal in je eentje te dragen!  :knuffel: :cake:
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Yogi

Hoi Yuki
De eindejaarsperiode is inderdaad niet zo makkelijk...al idealiseren we dat heel erg, de algemene tendens is dat we dat associëren met (familiale) 'warmte'. Ik denk dat velen je gevoel eromtrent delen.

Verder denk ik dat we al te vaak in negatieve overtuigingen/beperkingen denken en handelen. We zouden het ook kunnen 'omdenken': 365 nieuwe dagen waarin werkelijk álles  mogelijk is. Mij help het om mijn 'schijnwerpers' te verplaatsen naar de mogelijkheden en de angst om te buigen naar vertrouwen. Ik treed de anderen hier ook bij: een relatie die gebaseerd is op afhankelijkheid (als je de ander nodig hebt om gelukkig te zijn) is wankel. Probeer te genieten van jezelf, van je vrienden en maak je leven waardevol. Elke dag bevat mooie dingen als je er oog voor hebt!

Goeie moed
Yogi

yuki

Allereerst Nikkinda, Cobie en Yogi bedankt voor jullie reacties en steun. Dat had ik even heel hard nodig. Het gekke is dat ik het denken in mogelijkheden ipv onmogelijkheden, het hebben van vertrouwen en het kijken naar  de mooie dingen in het leven de laatste tijd juist heel erg in de vingers had. Bizar en beangstigend dat dat dan ineens helemaal verdwenen is. Wat ik op dit moment gewoon heel erg mis en waar ik heel hard naar op zoek ben is het vertrouwen in mezelf dat het uiteindelijk wel goed komt. Dat is iets wat ik blijkbaar heel hard nodig heb om door te gaan. Op dit  moment troost ik mezelf met de gedachte dat dat diep van binnen nog wel ergens zit maar dat ik er om de een of andere reden nu even niet bij kan. Ik heb gisteren wel medicijnen gekregen waardoor ik weer kan slapen, lukte al een tijdje niet meer en waardoor mijn negatieve gedachten minder intimiderend zijn. Ik hoop heel erg dat als ik weer een paar goede nachten heb gemaakt ik alles weer wat minder zwart zie en ik niet meer zo hoef te worstelen om de dagen door te komen. Op dit moment doe ik heel erg mijn best om niet verder te kijken dan vandaag en te proberen zo goed mogelijk deze dag door te komen. Even tegen jullie aan kletsen helpt me daarbij en maakt dat ik me minder alleen voel. Ik ben heel dankbaar voor die mogelijkheid en wil er ook voor jullie zijn als één van jullie er even doorheen zit. Ook een dikke  :knuffel: voor jullie.