Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

EO christen en aseksualiteit

Gestart door Chiw103, november 22, 2016, 10:23:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chiw103

Hoi allemaal,

Ik ben hier vrij nieuw. En ik hoop dat ik op de goede plek zit nu.

Het viel mij op dat ik weinig tot geen mensen tegenkom die christen zijn en aseksueel. Daarom besloot ik de jongeren site van de EO eens te tippen om er een artikel over te schrijven. Ze gaven aan dat ik de eerste was van wie ze dit hoorden. Mijn vermoeden is dus bevestigd. Percentueel gezien kan ik niet de enige zijn.
Ze willen wel er iets over schrijven maar dan dmv een interview met mij. Opzich oke, maar ik ben nog vrij nieuw in deze materie. Daarom hierbij mijn vraag: wat mag ik absoluut niet vergeten te vertellen of juist niet vertellen (naast mijn persoonlijke verhaal natuurlijk).
Zijn er hier meer christenen die moeite hebben met bijv. kerk en hun omgang daarmee?
Ik hoor t graag.
Groet Chiw

Marie8

Nou, ik ben wel jong ;D maar niet echt christen, duuusss
Of beter gezegd, gedoopt, gecommunied en gevormselt, maar voor de rest atheïstisch opgevoed ;D

Misschien is het interessant te horen hoe (volgens jou, of iemand anders) (leden van) de kerk (in Nederland) tegenover aseksualiteit zouden staan (euh... mits ze weten wat het is en zo)

Vanuit Amerikaanse/internationale kringen hoor ik dat topic wel eens voorbij komen en redeneert men vaker: "aseksualiteit = geen seks (simpel en wat incorrect - en dat weten diegenen die dat punt maken meestal ook) en al helemaal geen seks voor het huwelijk, dus dat is toch goed?"
En dan komt het tegenargument dat mensen liever hebben dat je toch heteroseksueel bent dan aseksueel.