Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Feestdagen

Gestart door Koffie, december 24, 2016, 12:16:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Het is zo stil op het forum, dat ik me afvraag of het wel goed gaat met iedereen of dat het juist heel erg goed gaat. :)
Voor sommigen is de feestdagenperiode niet gemakkelijk.

Zelf ben ik niet zo kerstig. Tweede kerst zijn mijn kinderen hier, dan gaan we gourmetten. (Zondag zijn de kinderen bij hun vader). Eerste kerst is voor mij een hele gewone zondag, ik ben dan alleen en ik ga niets bijzonders doen. Dat vind ik een beetje dubbel. Aan de ene kant mis ik wel gezelschap, al dan niet kerst-achtig, aan de andere kant vind ik het ook fijn dat ik gewoon mezelf kan zijn.

Hoe dan ook wens ik iedereen goede dagen!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

I.

Ik ben het wel met je eens.

Mijn hoofd staat ook niet zo bij kerst, ik heb er weinig mee. Vandaag heb ik even een paar uur gewerkt, morgen ben ik bij mijn ouders. Tweede kerstdag zie ik nog wel. Ik vind het op zich ook wel lekker om even helemaal mijn eigen ding te doen zonder anderen om me heen gezien mijn vermoedde AD(H)D.

Het zou wel anders zijn als ik een relatie zou hebben. Maar goed, die is er niet. Want dan heb je 2 keer de 'familieverplichtingen.' Zowiezo vind ik kerst zo'n 'moetje' wat dat betreft en eigenlijk is dat wel jammer.

AceVentura

Het is inderdaad erg stil op het forum, ik denk dat iedereen druk bezig is de laatste dingen voor kerst (of voor het jaar) klaar te maken. Met mij gaat het in ieder geval super goed, al hoewel dat niets met de feestdagen te maken heeft  ;D
Met kerst heb ik persoonlijk niet zo veel, ik heb bijvoorbeeld geen versiering of boom in huis. 1e kerstdag ga ik uit eten en 2e kerstdag ben ik bij familie, dat is allebei 'savonds dus overdag heb ik ook nog genoeg tijd voor mijzelf.

Mijn plan is om met deze kerst "uit de kast" te komen naar familie, dat geeft wel wat extra spanningen. Daar loop ik nu al een tijd tegenaan te hikken en nu moet het maar eens gebeuren.

Veel plezier de komende dagen !
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Oh dat is spanend! Maar het lijkt me fijn als het hoge woord eruit is.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: AceVentura op december 24, 2016, 03:08:31 PM

Mijn plan is om met deze kerst "uit de kast" te komen naar familie, dat geeft wel wat extra spanningen. Daar loop ik nu al een tijd tegenaan te hikken en nu moet het maar eens gebeuren.


Dat kan een bijzondere kerst voor je worden, Ace. Blijkbaar ga je het ijzer smeden nu het heet is. Als kerst echt een feest is van vrede, gezelligheid, familie en samenzijn, dan zou je boodschap zacht in goede aarde moeten vallen. Dat wens ik je in ieder geval toe!  :knuffel:




Als 'akerstueel' ben ik blij met het feit dat ik op de 27e om 10.00 uur theorie-examen moet doen voor vrachtwagenrijbewijs, dus ik kan tijdens de kerstdagen gewoon doorblokken.
Daarnaast ben ik gezegend met familie die ook niets heeft met kerst. Morgen komt m'n vader bij me eten. Stamppot.  :dance:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

yuki

Ik blijf deze kerst gewoon lekker in mijn eentje thuis. Ik had even helemaal geen zin in dingen moeten dit jaar. En soms voel ik me als ik alleen thuis ben minder alleen dan tussen de gezinnetjes van mijn zussen. Gewoon lekker mijn eigen ding doen: mooie films kijken, hele einden lopen, lezen, kaarsjes aan en ondertussen af en toe wat lekkers eten. Maar, eerlijk is eerlijk, ik vind het niet erg als het weer 27 november is en ik hoop en wens dat ik een volgende kerst niet meer alleen ben.

yuki


Marie8

Veel succes AceVentura :)
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

AceVentura

Citaat van: Edewecht op december 24, 2016, 05:51:36 PM
Dat kan een bijzondere kerst voor je worden, Ace. Blijkbaar ga je het ijzer smeden nu het heet is. Als kerst echt een feest is van vrede, gezelligheid, familie en samenzijn, dan zou je boodschap zacht in goede aarde moeten vallen. Dat wens ik je in ieder geval toe!?  :knuffel:
Bijzonder gaat het zeker worden, en ik ben er zekerder dan ooit van dat het gewoon gaat lukken. Ik ben niet zo zeer bang voor 'foute' reacties ofzo, het is puur een blokkade bij mij waardoor het nog niet gelukt is. Die blokkade is nu weg dus ik heb er helemaal zin in  :cheerleader:

Citeer
Als 'akerstueel' ben ik blij met het feit dat ik op de 27e om 10.00 uur theorie-examen moet doen voor vrachtwagenrijbewijs, dus ik kan tijdens de kerstdagen gewoon doorblokken.
Daarnaast ben ik gezegend met familie die ook niets heeft met kerst. Morgen komt m'n vader bij me eten. Stamppot.?  :dance:
Succes met de studie en het examen Edewecht. Kan je de examinator misschien nog gunstig stemmen met  :cake:;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

SaxiePhone

Ik zit echt helemaal niet lekker in mijn vel, heb ook niet zo'n zin in kerst om eerlijk te zijn. Ik ga morgen bij mijn ouders eten en dat is het enige wat ik eraan doe. Ik heb mijn huis ook niet versierd.

yuki


Edewecht

Citaat van: yuki op december 24, 2016, 06:28:10 PM

En soms voel ik me als ik alleen thuis ben minder alleen dan tussen de gezinnetjes van mijn zussen.


Dat heb ik ook. Ik kan me temidden van (veel) mensen eenzamer voelen dan lekker alleen...

Citaat van: AceVentura op december 24, 2016, 07:01:36 PM

Bijzonder gaat het zeker worden, en ik ben er zekerder dan ooit van dat het gewoon gaat lukken. Ik ben niet zo zeer bang voor 'foute' reacties ofzo, het is puur een blokkade bij mij waardoor het nog niet gelukt is. Die blokkade is nu weg dus ik heb er helemaal zin in ? :cheerleader:


Dat is 't mooist. Dat je er zelf aan toe bent om het te vertellen (i.p.v. dat je vindt dat je het zou moeten ofzo...)

Citeer

Kan je de examinator misschien nog gunstig stemmen met ? :cake: ? ? ;D


De 'examinator' is een computer. Zou ik er een :cake: cookie :cake: ? in kunnen steken, denk je? ? :D

Citaat van: SaxiePhone op december 24, 2016, 07:25:54 PM

Ik zit echt helemaal niet lekker in mijn vel, heb ook niet zo'n zin in kerst om eerlijk te zijn. Ik ga morgen bij mijn ouders eten en dat is het enige wat ik eraan doe. Ik heb mijn huis ook niet versierd.


Sterkte, SaxiePhone  :knuffel:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Citaat van: Edewecht op december 24, 2016, 10:27:26 PM
De 'examinator' is een computer. Zou ik er een :cake: cookie :cake: ?? in kunnen steken, denk je? ?? :D
Dat kan jij vast wel  ;D Kijk wel uit hoor, voor het plaatsen van cookies heb je tegenwoordig toestemming nodig  :schater:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

SaxiePhone

Dank je wel Edewecht en Yuki  :handschudden:

Edewecht

Citaat van: Edewecht op december 24, 2016, 05:51:36 PM

Als 'akerstueel' ben ik blij met het feit dat ik op de 27e om 10.00 uur theorie-examen moet doen voor vrachtwagenrijbewijs, dus ik kan tijdens de kerstdagen gewoon doorblokken.


Geslaagd  :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)