Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Al weer een stukje openheid. :)

Gestart door Koffie, januari 01, 2017, 08:01:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Mijn dochter had 2 vriendinnen te logeren. Ze zijn op de leeftijd waarop ze bezig zijn zichzelf te ontdekken en natuurlijk hoort daar ook bij: welke seksuele geaardheid heb ik en wat vind ik er allemaal van als iemand in mijn omgeving een andere geaardheid heeft, dan hetero?

Ik ben in het algemeen niet iemand die hard roept aseksueel of wat dan ook te zijn, maar ik vermeld het als ik voel dat het niet klopt als ik zwijg. Als ik het gevoel heb dat ik mezelf verzwijg. Dan voel ik me ahw mank lopen. Dus ik had wel behoefte om mijn gezicht te laten zien. Alleen, dochter was erbij en het ligt toch altijd gevoelig, een moeder die 'anders' is. Dat was voor mij een drempel. Desondanks heb ik het gezegd en het werd natuurlijk met enige verbazing ontvangen. En wat is dat uberhaupt, je seksueel aangetrokken voelen? De een is op die leeftijd (15) wat verder dan de ander. Maar goed, ze hebben er in elk geval van gehoord nu. Natuurlijk was het ook een beetje giebelig, maar dat is OK.

Het blijft toch altijd weer een beetje spannend.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

urbanmystic

 Oh, dat is inderdaad spannend. Moedig hoor.  :klap: En fijn voor je dat je zo open met je dochter en haar vriendinnen kunt praten.

Koffie

Jawel, ik ben als moeder niet echt helemaal open, maar ik deel dat soort dingen wel. Mijn dochter is naar mij ook behoorlijk open over haar leven.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Het lijkt me inderdaad lastig te laveren tussen de verschillende dingen: je behoefte om jezelf niet te verbergen, je dochter die daar mogelijk 'iets van vindt', en dat dat weer anders kan zijn als haar vriendinnen erbij zijn. Je hebt het knap en integer opgelost, zoals ik dat uit je verhaal kan opmaken, Koffie.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Dank je. Het is soms best moeilijk om iedereen trouw te zijn, ook mezelf en daar dan een middenweg in te zoeken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Marie8

duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)