Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Meewerken aan artikel voor Dagblad de Limburger

Gestart door L-magazine, januari 12, 2017, 05:17:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

L-magazine

Hoi allemaal,

Voor L-magazine, het zaterdagmagazine van De Limburger, zoek ik iemand die aseksueel is. Wij maken een verhaal over hoe het is als seks niet vanzelfsprekend of afwezig is. Daarom interviewen we onder andere iemand die lichamelijk gehandicapt is, iemand die in een relatie zit en wacht met seks tot na het huwelijk en dus ook een aseksueel persoon. Bij voorkeur zoeken we kandidaten uit Limburg. Ik wil nadrukkelijk vermelden dat het ons niet gaat om een plat, banaal verhaal, maar wij met dit verhaal het taboe dat ligt rondom dit thema willen doorbreken. We maken een mooie portretfoto, maar het is ook mogelijk om hier onherkenbaar op te verschijnen. Wil je hieraan meewerken? Bel mij dan op 06-11364118 of stuur een mailtje naar marjolein.welling@delimburger.nl. Graag reageren voor aankomende dinsdag.

Groetjes,
Marjolein Welling

Imogen

Ik heb vanmiddag een afspraak met Marjolein voor dit interview en de fotograaf komt ook mee.
Wanneer het in het magazine komt weet ik niet.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba


Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

Interview ging goed, ze kwamen op m'n vrijwilligerswerk  ;D

Later meer!
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Marie8

Ik kijk ernaar uit om het te lezen! :)
Enig idee in welk katern het komt? Dan weet ik waar ik op moet letten ;D ;D
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Imogen

Het interview met mij voor de Limburger komt volgende week zaterdag in een magazine als extra bijlage in de krant.
Het stuk tekst heb ik inmiddels gelezen, het is wel erg kort voor een interview van een uur. 'Maar' 17 zinnen en mijn foto komen er in te staan.
De uitleg die ik daar bij kreeg was dat er per artikel maar een beperkt woordenaantal gebruikt kan worden. Het is een 4-luik met interview van 4 verschillende mensen waarbij seks(ualiteit) niet vanzelfsprekend is.

Het is wel een goed stuk geworden en het belangrijkste staat er in. Ook komt de naam van de werkgroep er in en het voorlichtings- en educatie netwerk over aseksualiteit wordt genoemd.
Dus mensen die het artikel lezen en zichzelf of iemand in hun omgeving herkennen, komen dan vanzelf hier of op de site van de werkgroep terecht.

Zodra ik het magazine heb of een kopie, dan kost ik het hier of op het privé gedeelte.

"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Koffie

Kort en bondig dus. Of 17 heel lange zinnen. ;) Op zich kan het voldoende zijn een mensen een handvat te geven en de weg hierheen en/of naar de werkgroep te vinden, dus goed gedaan. :cake:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Marie8

Kort maar krachtig! Duidelijk, ook, vind ik. Het begrip aseksualiteit en wat daar wel en niet mee samenhangt kan natuurlijk niet compleet worden uitgelegd in zo'n kort stukje, maar ik vind dat het toch goed gelukt is!

En de werkgroep wordt inderdaad genoemd, hopen dat iemand daar iets aan heeft :)
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Koffie

Prima stukje! Inderdaad vrij kort, net als de andere portretten, maar alleen al dat het onderwerp wordt genoemd en dat het benoemd wordt als een geaardheid, plus het Netwerk, maakt dat er weer een paar mensen zouden kunnen zijn die op een idee kunnen komen omtrent zichzelf of een bekende. Goed gedaan. :D
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba


Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler