Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Yaycon - Amersfoort 19 februari

Gestart door OnsenTamago, januari 25, 2017, 09:19:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OnsenTamago

Op zondag 19 februari wordt er in Amersfoort weer een YaYcon gehouden.
Dat is een anime-conventie. Maar in tegenstelling tot de meeste animeconventie die voornamelijk gericht zijn op generieke anime/game/cosplay dingen, is deze con voornamelijk gericht op de LHBTIAQ+ subculturen (met name Yaoi en Yuri, vandaar de naam) ;)
Dat komt tot uiting in wat er vertoont wordt, de spullen bij de verkoopstands, panels, workshops en de ingevlogen guests.
En dit jaar is er ook een Asexuality Panel.

Duss.. wie gaan er allemaal? Ik uiteraard zoals ieder jaar ;D

Edewecht

Ik heb niet veel met anime, maar als ik zo de website bekijk, krijg ik wel de (positieve) kriebels! M.a.w. ik word nieuwsierig. :o
Als je onder Events > Panels & Lectures naar beneden scrollt, zie je dit:

Citeer

Let's Talk about Asexuality

Being asexual or "ace" is an identity that is not often represented in media, or recognized in daily life. The panelists discuss both the practice and visibility of being asexual, as well as the cultural awareness of it. How does being asexual relate to romantic feelings? Why don't we see more asexuals in the media? Love and romance are important, but sexuality does not have to play a huge role in relationships. This panel is open and inclusive. Everyone is welcome to join this discussion, and share their own experiences in a positive atmosphere.


Is...
...het een idee om daar een meeting te houden? Amersfoort ligt lekker centraal, de locatie is goed bereikbaar per openbaar vervoer, en er is plenty parkeerruimte.
Ik heb het in ieder geval in me agenda gezet! :)

(Ben wel benieuwd wie er dan in dat Asexuality Panel zitten...)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Briggy

Ik vroeg mij ook af wie er in het panel zitten! Klinkt interessant, alleen de entree is beetje duur. Omdat het niet echt mijn ding is ;)
12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

Dat panel klinkt interessant ! Verder heb ik te weinig met Anime om er naar toe te gaan.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

OnsenTamago

Citaat van: Edewecht op januari 25, 2017, 06:59:42 PM
(Ben wel benieuwd wie er dan in dat Asexuality Panel zitten...)

Als ze zich hier niet bekend maken, ga ik ervanuit dat we ze niet kennen. En misschien willen ze ook niet bekend zijn, dat kan natuurlijk ook. ;)

Edewecht

Deze jongen hier is in principe nog steeds van plan om er wel heen te gaan, mits....
mijn huidige verkoudheid zich koest houdt en zich niet ontwikkelt tot griep...
en mits ik me uberhaupt fit genoeg voel.
:geezer:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Marie8

duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Edewecht

Dank je Marie8 :)

Ik voel me nu al een stuk beter, mede door het feit dat ik gewoon lekker gehuismust heb, en me niet heb gemengd in een drukke groep mensen-dicht-op-elkaar... hoe leuk dat ook kan zijn. Ben benieuwd wat Onsen Tamago van de dag vond!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

OnsenTamago

Citaat van: Edewecht op februari 19, 2017, 06:12:51 PM
Ik voel me nu al een stuk beter, mede door het feit dat ik gewoon lekker gehuismust heb, en me niet heb gemengd in een drukke groep mensen-dicht-op-elkaar... hoe leuk dat ook kan zijn.

Daar heb je zeker goed aan gedaan. Yaycon was normaal altijd een lekker rustige conventie, bestaande uit de hardcore fans en verder wat via Tumblr naar binnen spoelt. Maar vanwege het uitvallen van een andere grote conventie die normaal begin dit jaar gehouden wordt, was Yaycon dus de eerste in het 'conventie-seizoen' en dus kwam er ineens vier keer zoveel volk op af.

CiteerBen benieuwd wat Onsen Tamago van de dag vond!

Druk vooral. ;D
De Ace Panel was ook druk, ik denk dat in het kleine zaaltje zo'n 50 a 60 mensen waren (terwijl er maar zo'n 40 stoelen waren). Een beetje een herhaling van wat we natuurlijk al wisten, maar ook een aantal nieuwe inzichten gekregen. (waar ik ongetwijfeld nog op terug kom zodra ik geslapen heb ;) )

Imogen

@ OnsenTamago Hoe was het panel? Heb je inmiddels goed geslapen?  ;D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"