Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat lees je?

Gestart door TBW, oktober 29, 2005, 11:05:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Ik heb een stukje uit Brisingr gelezen. (spel ik dat goed?) Het las wel lekker.

Ik ben nu delen uit De eerste wet van de Magie aan het lezen, van Terry Goodkind. Eigenlijk lees ik puur voor de inspiratie en om te kijken hoe anderen dingen oplossen waar ik tegen aanloop. Vandaar dat ik het boek gewoon oppak en willekeurig begin te lezen.

Ik heb ook wel iets met slechterikken. Ik ben ook erg blij hoe de bad-guy in het verhaal dat ik nu aan het schrijven ben wordt. Ergens erg verdraaid, maar toch ook weer niet. Gewoon iemand die door bepaalde omstandigheden ergens de verkeerde afslag heeft genomen en verstrikt is geraakt in zijn eigen web. Eigenlijk houd ik helemaal niet van in-slechte personages die de hele wereld willen overheersen ook al is er geen wereld meer over. Van die eendimensionale karakters. Het was dan ook wel een beetje een schok toen mijn eigen slechterik ook zo bleek te zijn.  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

Citaat van: Ereinion op december 05, 2008, 03:30:02 PM
Ik heb een stukje uit Brisingr gelezen. (spel ik dat goed?) Het las wel lekker.


Is dat deel drie niet? Heb ik zelf nog niet gelezen...

Ereinion

ja, volgens mij was dat de laatste die uit was. Verder heb ik ook niets uit de serie gelezen en ook de film niet gezien. Maar draken zijn gaaf, dus misschien neem ik Eragon de volgende keer wel mee als ik in de bibliotheek ben.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ezeltje

Citaat van: Sismo op februari 20, 2007, 07:50:37 PM
Heeft iemand De Vliegeraar gelezen? Pfieuw...heb de hele middag zitten lezen en moet nu stoppen omdat ik naar de yoga moet, maar eigenlijk is dat onmogelijk! (het boek wegleggen) Heel heftig!

Is een heel mooi boek, ik heb het in luisterboek gehoord dus. Ook tof luisterboeken.

Sismo

Heb nu een luisterboek op m'n mp3 gezet voor op vakantie, ben benieuwd of me dat bevalt!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Fricai

Citaat van: Ereinion op december 05, 2008, 03:36:22 PM
ja, volgens mij was dat de laatste die uit was. Verder heb ik ook niets uit de serie gelezen en ook de film niet gezien. Maar draken zijn gaaf, dus misschien neem ik Eragon de volgende keer wel mee als ik in de bibliotheek ben.

Juist deel 4 uitgelezen... :) Algemeen toffe serie hoor, zou het op zijn minst een kans geven.  :)

Ereinion

Het is jammer dat ik zo weinig tijd heb om te lezen. Ik heb al maanden het debuut van een collega-schrijfster in de kast liggen, maar heb nog geen tijd gehad om er in te beginnen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Lizzie7

Fijn topic, ik ben gek op lezen, eigenlijk lees ik alles, sinds ik moet werken niet meer zoveel als vroeger helaas.
Mijn favorieten zijn meer-delige dikke fantasy-boeken, zodat ik niet te snel afscheid moet nemen van mijn favoriete personages. Terry Goodkinds wetten van de magie, Harry Potter, De aardkinderen van Auel... deze series staan zeker hoog op mijn lijstje.
Mijn lievelingsboek is pride and prejudice van Jane Austen, lekker romantisch maar geen seks, net wat ik nodig heb! Ik hou zowiezo wel van boeken met een romantische verhaallijn, en ik voel mij zeker niet te goed om ook eens lekker te ontspannen met een stationsromanneke van Harlequin. Gek genoeg stoort het mij niet als er in boeken dan wel seks voorkomt, mijn vriend vindt dat raar, maar daar kan ik dan wel in meegaan (in tegenstelling tot seks in films, dan draai ik mijn hoofd weg).
Ook de cartoons van Cordelia, en natuurlijk Calvin en Hobbs vind ik geweldig." A tiger would do anything for a tuna sandwish", zalig :-).
Op dit ogenblik ben ik duizend schitterende zonnen van khaled hosseini aan het lezen, een aanrader!

Zonnekind

Als je fan bent van fantasy moet je zeker Ereinion haar boeken lezen!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ik heb net een Masterscriptie gelezen van de Faculteit Religiestudies in Utrecht: 'Land van Mensen' van Gied ten Berge. Dit gaat over theologische visies van christenen, joden en moslims over het Heilig Land ( Israel/ Palestina). Erg de moeite waard ! :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Dutchamoeba

Maar niet echt te vinden in de gemiddelde bibliotheek... :P Ik neem aan dat je die scriptie ook wel ergens kunt downloaden?

MarkA

Ik heb maar eens een Goodreads account aangemaakt. Dat antwoordt net wat sneller :)
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Jovi_Hobbes

Veel fantasy en scifi zo te zien  :)

Citaat van: Lizzie7 op januari 25, 2012, 06:23:03 PM
en natuurlijk Calvin en Hobbs vind ik geweldig." A tiger would do anything for a tuna sandwish", zalig :-).
We're kind of stupid that way  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Dutchamoeba op januari 27, 2012, 11:17:08 AM
Maar niet echt te vinden in de gemiddelde bibliotheek... :P Ik neem aan dat je die scriptie ook wel ergens kunt downloaden?

Ja, hij is zelfs in boekvorm te krijgen.. 'Land van Mensen' van Gied ten Berge..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Lizzie7

Citaat van: Zonnekind op januari 25, 2012, 08:14:41 PM
Als je fan bent van fantasy moet je zeker Ereinion haar boeken lezen!

Bedoel je nu de boeken die Ereinion leest, of die die ze schrijft?