Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit met betrekking tot wetgeving

Gestart door Speaker, februari 04, 2017, 06:06:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jann

Citaat van: Speaker op juli 03, 2018, 10:19:44 PM
Het COC had verdaag een artikel geschreven over het explicite verbod van transgender- en interseksediscriminatie. In hetzelfde artikel werd ook vermeld dat er een meerderheid op een motie hebben gestemd om een onderzoek te doen naar de mogelijkheden om 'seksuele gerichtheid' op te nemen in non-discriminatiewet i.p.v. 'homoseksuele gerichtheid'. Dit is ook de reden dat ik het als reactie bij deze topic heb geplaatst, aangezien het op de eerste post van de topic aansluit.

CiteerDe Tweede Kamer stemde dinsdag ook voor een motie van SP-Kamerlid Jasper van Dijk. Daarin wordt de regering gevraagd om te onderzoeken of de term 'homoseksuele gerichtheid' uit het discriminatieverbod in de Awgb kan worden vervangen door 'seksuele gerichtheid'. Het COC had daar op aangedrongen om te verduidelijken dat ook discriminatie van lesbiennes, biseksuelen, panseksuelen en aseksuelen verboden is. Alleen PVV, 50Plus en SGP stemden tegen dit voorstel.

http://www.coc.nl/homepage/overwinning-in-tweede-kamer-voor-transgender-en-intersekse-personen

Ik ben er verbaaste mij trouwens dat aseksuelen specifiek genoemd werden door het COC :o.

BTW, ik kwam er achter dat deze topic waarschijnlijk bij de verkeerde onderwerp is geplaatst en beter bij "Filosofie en Politiek" past.

Ik ging even googlen naar aanleiding van dit topic, want ik vind dit echt heel interessant, en:
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2018/stem-voor-wettelijk-verbod-discriminatie-van-transgender-en-intersekse-personen/
Hard van Nederland noemt ons ook!! (dat maakt me echt blij haha :ange:)

Ik vind het zelf idd ook een beetje raar dat het niet gewoon seksuele geaardheid is :p
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

AceVentura

Die wetgeving is denk ik gewoon zo oud dat "we" (lees: de maatschappij/politiek) gewoon niet beter wist dat er alleen hetero en homo was. Inmiddels weten we gelukkig beter en denk ik dat een algemene term inderdaad een stuk makkelijker is, dan hoef je de wetgeving niet aan te passen aan nieuwe geaardheden die ontdekt worden.

Wel leuk dat wij in beide artikelen genoemd worden  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Ik ben ook voorstander van dat voorstel van de PvdD. Als je alle categorieën moet benoemen die mensen bedenken, kun je bezig blijven. :P