AVEN - Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk
November 13, 2018, 04:25:44                
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Heb je je geregistreerd, maar ontvang je geen activerings-email?

Stuur dan een email naar:
mailaven @ xs4all.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

FAQ   Startpagina   Omlaag  Help  Zoek  Inloggen Registreren  
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Aseksualiteit met betrekking tot wetgeving  (gelezen 1084 keer)
Jann
Amoeba
*

« Antwoord #15 Gepost op: Juli 03, 2018, 10:16:19 »

Het COC had verdaag een artikel geschreven over het explicite verbod van transgender- en interseksediscriminatie. In hetzelfde artikel werd ook vermeld dat er een meerderheid op een motie hebben gestemd om een onderzoek te doen naar de mogelijkheden om 'seksuele gerichtheid’ op te nemen in non-discriminatiewet i.p.v. 'homoseksuele gerichtheid’. Dit is ook de reden dat ik het als reactie bij deze topic heb geplaatst, aangezien het op de eerste post van de topic aansluit.

Citaat
De Tweede Kamer stemde dinsdag ook voor een motie van SP-Kamerlid Jasper van Dijk. Daarin wordt de regering gevraagd om te onderzoeken of de term ‘homoseksuele gerichtheid’ uit het discriminatieverbod in de Awgb kan worden vervangen door ‘seksuele gerichtheid’. Het COC had daar op aangedrongen om te verduidelijken dat ook discriminatie van lesbiennes, biseksuelen, panseksuelen en aseksuelen verboden is. Alleen PVV, 50Plus en SGP stemden tegen dit voorstel.

http://www.coc.nl/homepage/overwinning-in-tweede-kamer-voor-transgender-en-intersekse-personen

Ik ben er verbaaste mij trouwens dat aseksuelen specifiek genoemd werden door het COC Shocked.

BTW, ik kwam er achter dat deze topic waarschijnlijk bij de verkeerde onderwerp is geplaatst en beter bij "Filosofie en Politiek" past.

Ik ging even googlen naar aanleiding van dit topic, want ik vind dit echt heel interessant, en:
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2018/stem-voor-wettelijk-verbod-discriminatie-van-transgender-en-intersekse-personen/
Hard van Nederland noemt ons ook!! (dat maakt me echt blij haha angel)

Ik vind het zelf idd ook een beetje raar dat het niet gewoon seksuele geaardheid is :p

Be a little kinder than you have to - E. Lockheart
AceVentura
Administrator
A-Grade AVENite

Alrighty then!

« Antwoord #16 Gepost op: Juli 04, 2018, 11:11:12 »

Die wetgeving is denk ik gewoon zo oud dat "we" (lees: de maatschappij/politiek) gewoon niet beter wist dat er alleen hetero en homo was. Inmiddels weten we gelukkig beter en denk ik dat een algemene term inderdaad een stuk makkelijker is, dan hoef je de wetgeving niet aan te passen aan nieuwe geaardheden die ontdekt worden.

Wel leuk dat wij in beide artikelen genoemd worden  Cheerleader

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler
Fricai
Administrator
AVENger

My Way

« Antwoord #17 Gepost op: Juli 04, 2018, 04:42:42 »

Ik ben ook voorstander van dat voorstel van de PvdD. Als je alle categorieën moet benoemen die mensen bedenken, kun je bezig blijven. Tongue
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: