Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

'Ik heb ontdekt dat ik in mijn leven altijd een te grote betekenis aan seks gaf'

Gestart door Hilde, februari 12, 2017, 07:52:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hilde

Dit artikel gaat volgens mij over een vorm van aseksualiteit. Ik ben benieuwd of jullie dit ook zo zien.

Corine Koole interviewt over de raadselen van passie en affectie

"Ik wil je alleen maar vasthouden, de hele nacht", zei de man tegen Aimée (58). Behalve de verwarring, leerde ze ook dat het ene verlangen het andere niet is.

Lees de column

Bron: DeMorgen.be 11 februari 2017

AceVentura

Hoi Hilde  :wave:

Ik heb het artikel gelezen en heb er even over moeten denken om te bepalen wat ik er nou van vind. Ik snap de link die je ziet, al ben ik zelf tot een andere conclusie gekomen.
Het artikel geeft mij de indruk van een lage behoefte aan seksuele handelingen in het algemeen, niet het ontbreken van seksuele aantrekking. Daardoor zou ik eerder denken aan dat de man een laag libido heeft, iets wat in principe los staat van aseksualiteit.

* AceVentura is benieuwd hoe de rest het ziet
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik vind het een mooi artikel, maar ik kan er totaal niet over oordelen of hier aseksualiteit meespeelt. Ja, dat zou kunnen, maar aangezien we naar beweegredenen alleen kunnen raden, blijft het de vraag. Ik begrijp ook de link die je legt, maar we zouden die man zelf moeten vragen wat hij er van denkt. Net zo goed als we hier op het forum nooit voor mensen kunnen invullen of ze aseksueel zijn, geldt dat hier ook.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Citaat van: Koffie op februari 12, 2017, 11:30:12 AM
Net zo goed als we hier op het forum nooit voor mensen kunnen invullen of ze aseksueel zijn, geldt dat hier ook.
Misschien is dit inderdaad wel de enige juiste conclusie  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Het artikel gaat niet over aseksualiteit. Het gaat niet over een aseksueel. Het gaat gewoon over een mens - in dit geval een man - die andere behoeftes en verlangens heeft dan de De Stereotype Man, en die trouw aan zichzelf blijft.

En het artikel gaat over de verwondering van de ik-figuur, de schrijfster, die ontdekt dat niet alle mannen maar aan één ding denken. Haar verwarring is misschien ook de verwarring van de lezer, die ook dacht dat alle mannen... enz.

Ik vind het een waardevol artikel, omdat het voor de lezer net even ander licht werpt op begrippen als 'seks', 'vrouw', 'man' en 'intimiteit'.

Dank je, Hilde :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)