Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Master Scriptie Aseksualiteit

Gestart door Melanie_H, februari 21, 2017, 02:15:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Melanie_H

Hallo allemaal!

Mijn naam is Mélanie Hessels, 23 jaar oud en ik woon in Amsterdam. Momenteel ben ik bezig met mijn master Sociologie (track Gender, Sexuality & Society) aan de UvA. Deze maand begin ik met mijn master scriptie en ik heb gekozen onderzoek te doen naar mensen die zich identificeren als aseksueel.

Hiervoor wil ik kwalitatief onderzoek gaan verrichten, dus onder andere een discourse analyse van de media, maar ook het uitvoeren van interviews. Zouden er hier mensen geïnteresseerd zijn mij te helpen met mijn onderzoek door middel van een interview? Het idee is dat ik diepte interviews wil houden van ongeveer een uur, in een informele setting. Dit kan bij je thuis of in een andere omgeving waar je je prettig voelt. Voor mij is eventuele reistijd geen probleem dus laat je daar niet door tegenhouden! Het interview wordt opgenomen, maar direct nadat ik het heb getranscribeerd zal ik de memo verwijderen. Het blijft altijd anoniem (als je dat wilt).

Het zou mij enorm helpen, graag hoor ik van jullie! Je kan me mailen op melanie_hessels@hotmail.com.

Groetjes Mélanie

Koffie

Ik ga er over nadenken. In de buurt van Amsterdam woon ik niet en ik ben ook niet gewend aan 'live' interviews geven, maar misschien mag ik daar wel een beetje in groeien. Ik laat dit idee op me inwerken. Maar zelf kan ik inderdaad niet gaan reizen, dus je zou dan bereid moeten zijn naar mijn woonplaats te komen (met de trein meer dan 2 uur).

Wat maakt je geïnteresseerd in aseksualiteit? En heb je een bepaalde leeftijdsgroep op het oog, of maakt dat niet uit? Ik ben 48.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Bedankt voor je interesse in aseksualiteit  :klap: Heb je al een specifieke richting of onderwerp over aseksualiteit wat je wil onderzoeken ?

Het lijkt me leuk je te helpen met een interview, als we een goede locatie kunnen bedenken moet dat gaan lukken denk ik.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Imogen

Ik wil er ook wel aan meewerken.
Mocht je meerdere mensen bereidt vinden, kunnen we bijv. op een plek in Utrecht afspreken. Dat is redelijk centraal.

"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Bubble

Ik wil ook wel meewerken. Ben wel benieuwd wat de scope van je scriptie is/wordt. Ik stuur je een bericht. En misschien inderdaad handig om wat gesprekken te koppelen. Dan kun je op een kleiner aantal plaatsen je if oratie vandaan halen. Ik woon in de buurt van Rotterdam. Hoeveel kandidaten zoek je?
Anders goed is ook goed

Edewecht

Welkom op het forum, Mélanie. Neem een stukje :cake:

Ook ik heb wel belangstelling om mee te doen. Weer eens wat anders dan 'Dag Allemaal' of 'Mijn Geheim' :D . Een serieuze studie is nooit weg.

Ik heb al een kleine geschiedenis met de UvA: in 2012 mocht ik samen met Fricai een gastcollege geven voor aankomende seksuologen, en vorig jaar mocht ik een bijdrage leveren aan een symposium over 'Minderheden binnen de minderheid' van Amsterdamse Studentenvereniging Gay, ook in de UvA.

Ik woon in Emmen, da's bijna drie uur met de trein. Maar ik zou naar Zwolle kunnen komen.

PS Het hoeft niet anoniem.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Melanie_H

Superbedankt voor alle reacties en interesse!  :cheerleader:

Ik heb degene die hier hebben gereageerd persoonlijk bericht, zijn er misschien nog meer mensen geïnteresseerd om een interview met mij te doen?

Overkantus

Hoi Melanie,

Wil je zowel een A-vrouw en een S-man spreken die nu 37 jaar lief en leed delen in een huwelijk,  dan willen wij graag meewerken.

Wij wonen in de buurt van Rotterdam.

Lacey

Hoi!

Wat leuk, een onderzoek naar ace-zijn. Ik ben idd ook wel erg benieuwd naar welke richting je op wil. Heb zelf bij aanvang van mijn afstuderen ook nog getwijfeld om onderzoek te doen naar aseksualiteit. Maar ja, ik zat nog in mijn acceptatie-proces. Ik vind het wel erg leuk dat jij dit nu gaat doen!
Ik twijfel zelf wel. Wil aan de ene kant graag meewerken, vind het interessant. Aan de andere kant toch een beetje eng. Ik zit zeg maar nog onder/op/achter de kast. Ik moet er dus nog even over nadenken....

IJskonijn

Mijn woonplaats is goed te doen vanuit Amsterdam met de trein. Als je nog mensen zoekt, wil ik wel meedoen (hoewel ik het ook wel een beetje spannend vind :bloos:)

Melanie_H

Hoi allemaal,

Daar ben ik dan weer!

Zoals ik de meeste van jullie had laten weten, was ik in maart oververmoeid geraakt en moest ik mijn scriptie+onderzoek tijdelijk staken. Ik ben nu begonnen met met master scriptie te hervatten. Het is zwaar omdat ik nog steeds vermoeid ben, maar het gaat gelukkig stukken beter dan begin dit jaar. Het onderwerp is nog steeds hetzelfde en ik ben nog steeds van plan diepte interviews te houden.

Waarschijnljk wil ik in oktober/november mijn interviews gaan houden (diepte-interviews van maximaal een uur). Als je geïnteresserd bent om mij en het onderzoek te helpen, stuur me dan een persoonlijk berichtje of een mailtje via: Melanie_lotr@hotmail.com.

Daar zou je me ontzettend mee helpen! Ik ben bereid naar mensen toe te komen als het te ver reizen is (of ergens in het midden afspreken kan ook).

Alvast bedankt en een hele fijne dag!

Groetjes Mélanie

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Char


Somebody someome

HoI Melanie super initiatief  ;)  ;) ;D ik heb je gemaild