Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

10 juni 2017, Pride Walk The Hague

Gestart door AceVentura, februari 27, 2017, 08:04:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Voor mij is de uitdaging om queer te gaan: rok aan. (Bibber) (Nee, Edewecht, je zal niet alleen zijn :grouphug: )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Ace89

Als jij een rok aan wil, gewoon doen! Schijt aan wat mensen denken, vooral op die dag.

Ik heb zelf overigens helemaal niks met pride dingen, dus mij zul je daar niet vinden. Heel veel plezier voor de mensen die wel gaan!
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Brummetje

Citaat van: Edewecht op maart 07, 2017, 07:19:21 PM
Voor mij is de uitdaging om queer te gaan: rok aan. (Bibber) (Nee, Edewecht, je zal niet alleen zijn :grouphug: )

Ik ga als jongen.

Bepaald kort kapsel (bald fade). Binder om. T-shirt (of blouse) en bodywarmer aan. Én ik ga morgen bij de Lidl een vlinderdas(?) kopen, kost 2 euro.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Briggy

Heel leuk idee, heb ook altijd al met zoiets mee willen doen. Echter het is in het weekend en dan heb ik geen gratis ov, dus het ligt een beetje aan mijn budget en aan het project waar ik dan voor school mee bezig ben.
12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

Voor mij is het de uitdaging nog wat toepasselijke (AVEN kleuren/regenboog kleuren) spullen te verzamelen voor die dag.
Iemand ideeën voor (liefst een fysieke) winkel waar ik terecht kan ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op maart 09, 2017, 05:12:13 PM

Iemand ideeën voor (liefst een fysieke) winkel waar ik terecht kan ?


Maar Ace! Op ons eigen forum is hier een heel topic aan gewijd!
Zie http://du.asexuality.org/index.php?topic=4792.msg150605#msg150605

Of loop anders eens een feestwinkel binnen, je weet wel,zo'n zaak waar ze nepdrollen, carnavalskleding en valse pruiken verkopen. daar wil nog weleens wat met regenboogkleuren tussen zitten.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ik ken het topic Edewecht, de nuance stond tussen de haakjes: Liefst een fysieke winkel, ik heb het niet zo op webwinkels.
Bedankt voor de tip over de feestwinkels, ik zal daar eens kijken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Ik had het idee om met de pride walk iets met muziek te doen, net zoals we eerder gedaan hebben met het nummer YMCA en dan daarop een tekst over aseksualiteit maken.

De naam "Pride walk" associeerde ik al snel met het nummer "Under the baordwalk" uit 1964. Dit vooral omdat "pride walk" mooi past op "board walk".

Voor wie het nummer net kent:
Wikipedia met wat informatie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Under_the_boardwalk
De originele tekst: http://www.metrolyrics.com/under-the-boardwalk-lyrics-the-drifters.html
Video van het nummer: https://www.dailymotion.com/video/x67qu4_the-drifters-under-the-boardwalk_music

Ik heb al een poging gedaan en heb voornamelijk in het refrein al wat:
Citaat van: Origineel
(Under the boardwalk) out of the sun
(Under the boardwalk) we'll be havin' some fun
(Under the boardwalk) people walking above
(Under the boardwalk) we'll be falling in love
Under the boardwalk, boardwalk

Citaat van: Mijn knutsel
(During the pride walk) we are walking for pride
(During the pride walk) We all have the same right
(During the pride walk) I can be who i am
(During the pride walk) Be as proud as i can
During the pride walk, pride walk
Vooral de eerste zin is langer dan het origineel, maar past volgens mij nog wel in de melodie.

Wie lijkt het wat om dit samen verder uit te werken tot een compleet liedje?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hilde

Wow, een heuse Pride song is in de maak! Leuk zeg! :cheerleader: 

Edewecht

* Edewecht krijgt maar geen inspiratie...
:-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Komt dat door de keuzes die ik al gemaakt heb of is er überhaupt geen inspiratie? Wat mij betreft kan/mag het nog alle kanten op gaan dus we zitten nergens aan vast.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Toch zou het leuk zijn om met jouw 'knutsel' iets te doen, AceVentura. Die tekst vind ik namelijk wel goed gelukt. Ik heb nu ook geen inspiratie, maar misschien komt dat nog op tijd... :-\

Edewecht

Citaat van: AceVentura op maart 28, 2017, 06:58:07 PM

Komt dat door de keuzes die ik al gemaakt heb of is er überhaupt geen inspiratie? Wat mij betreft kan/mag het nog alle kanten op gaan dus we zitten nergens aan vast.


M'n hoofdje staat er niet naar. Maar misschien komt't nog wel :headbang:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ik heb nog een poging gedaan om tot een volledige tekst te komen. Het is gelukt, ik ben er alleen nog niet helemaal tevreden over. Als je de originele muziek aan zet zal je merken dat het niet overal lekker loopt. Toch zet ik hem hier neer, mogelijk ter inspiratie van anderen.
Het lastige is dat de originele tekst bijna alleen maar uit korte woorden bestaat waardoor lastig is om goed lopende zinnen te maken met wat langere woorden.

Citaat van: Mijn complete knutsel
When you walk in the sun together with all your friends here
You can be free to walk and wave your rainbow flag all the time
During the pride walk, here in the sun, yeah
In the pride walk with my friends is where I'll be

(During the pride walk) we are walking for pride
(During the pride walk) We all have the same right
(During the pride walk) I can be who i am
(During the pride walk) Be as proud as i can
During the pride walk, pride walk

In the open air you hear sound of a happy croud
Mm-mm, you can celebrate all the forms of diversity as you see
During the pride walk, here in the sun, yeah
In the pride walk with my friends is where I'll be

(During the pride walk) we are walking for pride
(During the pride walk) We all have the same right
(During the pride walk) I can be who i am
(During the pride walk) Be as proud as i can
During the pride walk, pride walk

During the pride walk, here in the sun, yeah
In the pride walk with my friends is where I'll be

(During the pride walk) we are walking for pride
(During the pride walk) We all have the same right
(During the pride walk) I can be who i am
(During the pride walk) Be as proud as i can
During the pride walk, pride walk
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)