Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

10 juni 2017, Pride Walk The Hague

Gestart door AceVentura, februari 27, 2017, 08:04:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Nu staat me toch bij dat Edewecht ook al een keer een song had gemaakt. Ik herinner me een filmpje van een verkouden Edewecht achter een keyborard.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Hilde

Ik ga het liedje Under the boardwalk nog opzoeken op YouTube. Dan kan ik de tekst horen zingen in mijn hoofd. Eigenlijk verwachtte ik een Asexual Pride song @AceVentura. Die regenboog vlag erin maakt enigszins zichtbaar dat het om niet hetero varianten gaat. Maar die maakt het tegelijkertijd direct onzichtbaar dat het hier nadrukkelijk om Asexual Pride :cake: :cake: :cake: gaat. Waarom niet een lijflied maken voor de aseksuele community? Ga ervoor!

AceVentura

@Koffie:
Eerder hadden we inderdaad al een liedje op de melodie van YMCA: http://du.asexuality.org/index.php?topic=4353.0

@Hilde:
Het was ook mijn bedoeling om het niet specifiek aseksueel te maken, dat is een pride walk immers ook niet. De huidige tekst loopt nog niet helemaal lekker, ik heb alleen ook nog niets beters kunnen bedenken  ::) In mijn post van 24 maart in dit topic staat een linkje naar een video.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

yuki

Ik zal er helaas niet bij zijn op 10 juni, heb andere verplichtingen.   :( Voor diegenen die wel gaan een hele mooie dag!

AceVentura

10 juni komt al steeds dichterbij  :cheerleader:

Wie komen er en waar zullen we afspreken?
Volgens mij wordt het homomonument (vlakbij het centraal station) het verzamelpunt, dus daar in de buurt is misschien wel het makkelijkst.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Ben nog steeds van plan mee te doen. Ik hoop dat de temperaturen aangenaam genoeg zullen zijn om een rok aan te trekken...
Verder kan ik de vlaggen meenemen. Zowel de regenboog- als de aseksuele vlag.

Zoals Hilde al eerder in dit topic aangaf, kunnen we best verzamelen bij het homomonument aan de Koe... (even opzoeken...)  Koekamp bij het centraal station.

Alleen is de vraag: hoelaat? (Of kijk ik ergens overheen? :-\ )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Er staat inmiddels wat meer informatie op de site van de Pride Walk: http://www.pwth.nl/

Vanaf 13:30 beginnen de festiviteiten bij het homomonument, om 14:30 begint de wandeling. Ik denk dat ik zelf al om 13:30 (of misschien zelfs eerder) aanwezig zal zijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op juni 04, 2017, 10:29:32 PM

Ik denk dat ik zelf al om 13:30 (of misschien zelfs eerder) aanwezig zal zijn.


Ik ook :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Vandaag was dan de dag van de pride walk  :cheerleader: en het weer zat lekker mee (al was het iets te warm naar mijn smaak). Er was een grote opkomt, heb ik schattingen van 500 en 600 personen gehoord.

De festiviteiten begonnen om 13:30 bij het homomonument met wat muziek en toespraken. Ondertussen sloten steeds meer mensen aan. Er waren voor mij redelijk wat bekenden vanuit Queer aan Zee, en van hier waren Jan H en Edewecht ook aanwezig. Tot onze verassing waren er ook twee dames die nu in Amsterdam verbleven, een daarvan kwam origineel uit de VS  :cheerleader: Dat had ik totaal niet verwacht en het was zeker leuk om zo spontaan nieuwe aseksuelen te leren kennen.
Om 14:30 begonnen we in de stoet te lopen, de route was niet al te lang en het tempo lag laag waardoor we er twee uur over gedaan hebben  ;D Bij het Vredespaleis en het het monument daar hebben we even stilgestaan. Tijdens het lopen waren er veel kleine gesprekken waarbij vooral de vlag die Edewecht mee had genomen aanleiding was voor vragen "Wat is dat voor vlag?". Wat leuk is is dat iedereen geïnteresseerd is en respect heeft voor elkaar. Als stoet hadden we veel bekijks en kregen we veel leuke reacties van passanten en omwonenden. En het is natuurlijk gewoon leuk als je onder toeziend oog van oom agent gewoon door rood mag lopen  ::)
De wandeling eindigde op de Grote Markt waar het The Hague Rainbow Festival gaande was, na een slotwoord vanuit de organisatie ging ieder z'n eigen gang. Jan H, Edewecht en ik zijn daar op terras gaan zitten om wat te drinken en voor aseksuelen hoort daar natuurlijk  :cake: bij  ;D
Daarna zijn we wat verder gelopen, oa. door het binnenhof, en zijn we uiteindelijk bij een restaurant gaan zitten om te eten waarna we naar huis gegaan zijn.

Het eindresultaat: Vermoeide voeten, een sterk verkleurde huid  ;D en een super goed gevoel over de hele dag  :cheerleader:

Hier staat een reportage van de lokale omroep: http://www.omroepwest.nl/nieuws/3438435/Eerste-Haagse-Pride-Walk-Kleurrijke-stoet-trekt-door-de-stad
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jan H

Ik ben inmiddels ook weer thuis van de Pride Walk en de  :cake: Heb geen zere voeten, lang leve goede wandelschoenen. Ik heb genoten van de wandeling, de mensen en natuurlijk ook het weer. Het was een gezellige en relaxte sfeer en veel vrolijke mensen. Ook alle gesprekken met alle mensen waren leuk. Kortom ik zit nu helemaal na te genieten van deze dag en ben blij dat ik geweest ben.  :)

Edewecht

Jan H en AceVentura hebben hier al veel over de dag geschreven, ik wil daar graag nog een persoonlijk nootje aan toevoegen.

Opnieuw het ervaren van verbondenheid met een groep vreemde mensen, het genieten van de vrijheid om te laten zien hoe en wie je bent, het plezier dat je met wildvreemden kunt hebben: een gesprek, een glimlach, een zwaai, een compliment, een bedankje. Een tram die voorbijrijdt met elf chagrijnige koppen en één duim omhoog - die duim maakt al die kwaaie koppen weer goed. Mensen langs de kant die staan te klappen. Een oude vrouw op een balkon vijfhoog, die lacht en haar hand opsteekt als je naar haar zwaait.

De muziek van de brassband die vooropliep. Twee uur onafgebroken hebben ze lopen rammen op hun trommels - de energie spatte er van af! Via deze weg mijn bewondering voor de muzikanten en bedankt dat jullie zó fanatiek en onuitputtelijk hebben gespeeld! :klap:

En ikzelf - uiteindelijk toch, in een rok. Als er één dag was waarop het kon, dan was het vandaag. Voor mij persoonlijk weer een stapje verder in wat ik durf. Ik in een rok op straat, zij het nog veilig tussen de soortgenoten en veilig ver van waar ik woon, maar toch.
(Toelichting voor wie me niet goed kent: ik ben blij met mijn man-zijn, en ik wil niet per se vrouwenkleren aan, maar ik ben aan het uitzoeken wat voor man ik wil zjn: hoe 'mannelijk' en hoe 'vrouwelijk' ben ik, hoe geef ik beide kanten in mij de ruimte.)

Met prachtig zomeravondlicht reed ik terug naar Drenthe.
'A perfect day, I'm glad I spent it with you'.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Hier alvast een voorproefje van de Cake die dag.


De complete foto staat hier.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

stampedian

Fijn te horen dat het zo'n succes is geweest! :)

Tempesta

Mooi dat jullie een heerlijke dag hebben gehad :cheerleader:.

Citaat van: Edewecht op juni 10, 2017, 11:45:15 PM
veilig tussen de soortgenoten

Ik moest hier zo om lachen Edewecht! Ik zag het gelijk voor me: een stoet met allemaal vreemde diersoorten, lopend/hoppend/springend door Den Haag heen ;D. Wat dapper dat je je grenzen blijft aftasten en testen. Zolang het goed voelt: ga zo door :cheerleader:

Briggy

Oeeh heerlijk zo'n stuk taart met slagroom!

En Edewecht, ik "ken" nog een man die vaker rokken en jurken draagt: Eddie Izzard. Schat van een mens.
12-1-2015 <3 MarkA