Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verliefd?

Gestart door Erik7494, maart 07, 2017, 12:46:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik7494

Wat doen jullie romantische aseksuelen als je verliefd bent op een 'gewoon' iemand?

Ik heb een vrouw in mijn leven die ik al lang ken en met wie ik altijd goed contact heb gehouden. De laatste jaren zien we elkaar vaker, en is onze band hechter. We hebben dezelfde karaktertrekken, dezelfde interesses. Ik heb -als aseksueel zijnde- nooit avances gemaakt, en zit dus diep in de 'friendzone'. Ze weet hoe weinig relaties ik heb gehad, maar heeft er nooit verder naar gevraagd hoe dat nu eigenlijk zit met mij, en ik heb haar nog nooit over mijn aseksualiteit verteld omdat ik natuurlijk zelf me daar pas sinds een jaar of 2 bewust van ben. Ze heeft nooit nog nooit enige romantische of seksuele interesse in mij getoond, maar dat heeft bijna geen enkele vrouw ooit gedaan. (ik denk dat ik al een soort aseksueel aura uitstraal of zo)

Naarmate ik ouder wordt krijg ik toch steeds meer de behoefte om niet alleen oud te worden, en er is maar een iemand in mij leven met wie ik samen zou kunnen en willen leven: zij. ? Ik voel geen seksuele aantrekkingskracht, maar wel verbondenheid. ? Ik geef om haar en ik vind het prettig bij haar te zijn. Tekenenen die duiden op een zekere vorm van verliefdheid. Maar ik ben aseksueel en bovendien een stuk minder aantrekkelijk dan zij is.

Wat doe je in zo'n geval? Zet je het van je af omdat het toch onmogelijk lijkt? Vertel je haar de waarheid met alle ins en out en hoop je dat je niet je vriendschap ruineert? Verklaar je haar de liefde en verberg je je aseksualiteit?

Ik weet het even niet meer.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Koffie

Dat lijkt me een heel lastige situatie, niet alleen wat betreft je aseksualiteit, maar sowieso. Als jullie een relatie zouden krijgen en het loopt mis, ben je zeer waarschijnlijk ook de vriendschap kwijt. Dus je legt nogal wat in de waagschaal. Stel dat jij ook niet aan haar onhaalbare ideaal kunt voldoen (die kans is groot natuurlijk), wat dan?

Maar hoe dan ook zou je wel voor jezelf en je aseksualiteit kunnen uitkomen, misschien niet eens zo zeer gericht op het aangaan van een relatie, maar gewoon, vanuit jullie persoonlijke band. Als jullie wel een relatie krijgen, lijkt het me niet haalbaar om je aseksualiteit (en dus een deel van jezelf) te verbergen. Bovendien kom je waarschijnlijk vanzelf in situaties terecht waarin er wat opvalt...
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Tiny

Ik zou met zo'n goede vriendschap open kaart spelen en meteen aangeven dat je de vriendschap sowieso wilt behouden, wat haar beslissing verder ook is.

Wie weet vindt ze het juist heel fijn als je open bent en jezelf durft te zijn bij haar.

Waag je kans! Succes.

Erik7494

Ja jullie hebben gelijk denk ik. Meestal ben ik er alleen passief open over, als mensen me vragen geef ik eerlijk antwoord. Misschien moet ik er eerst maar eens open over zijn over mijn aseksualiteit, dan weet ze het tenminste. Daarna zien we wel verder.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Tempesta

Je kunt eens kijken hoe ze reageert op jouw aseksualiteit. Grijp het onderwerp aan om wat dieper in te gaan op relaties in het algemeen, zonder het gelijk op jullie twee te betrekken?

Mannetje

Wat ik dan deed? Diegene wegjagen, want het kwam me te dichtbij, en dan sloegen er angsten toe. Echter dat bleek bij niet te werken en werd ik altijd heel ongelukkig van.

Als je niks doet, gebeurt er ook niks. En aangezien ze nu blijkbaar vrijgezel is, ligt nu de kans voor je voeten.
En eigenlijk weet je het zelf al. Je moet jezelf buiten je comfortzone plaatsen om het een kans te kunnen geven. Dus jezelf bloot geven.
Anders blijf je op de "vriendin" plek zitten, en komt er binnenkort weer of één of andere vent die er met jouw droom vandoor gaat.

Bubble

Je zegt: misschien moet ik......
Ik denk dat het er juist om gaat dat je het wil (of niet). Dat is een hemelsbreed verschil.  Succes!

Anders goed is ook goed

Patricia

Hoe is dit uiteindelijk afgelopen Erik?