Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Feestelijke ondertekening "intentieverklaring regenboogsteden" Diemen

Gestart door Imogen, maart 08, 2017, 10:51:45 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

De gemeente Diemen, die vorig jaar contact had opgenomen met de Werkgroep Aseksualiteit, heeft ons uitgenodigd om aanwezig te zijn op de feestelijke ondertekening van hun intentieverklaring regenboogsteden. Zij hebben als eerste gemeente in Nederlands ook aseksualiteit in hun intentieverklaring staan.

https://www.movisie.nl/artikel/regenboogsteden-verankering-lhbt-beleid-binnen-gemeente

Deze ondertekening vindt plaats op woensdagavond 22 maart a.s. om 20:30 in Diemen.
Ik ben van plan om te gaan als vertegenwoordiger van de Werkgroep Aseksualiteit, misschien zijn er nog anderen die in de buurt wonen en ook mee willen.
Laat het me dan even weten.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Wat goed nieuws!  :klap: voor Diemen!

Dutch Ace, leuk dat je van plan bent om te gaan als vertegenwoordiger van de Werkgroep Aseksualiteit! :klap: Als ik niet zo ver weg had gewoond, was ik ook gegaan.

Imogen

#2
Edit

Ik kreeg enkele dagen geleden een mail van de medewerkster van de gemeente Diemen waar ik contact mee heb gehad, met de vraag of ik ook kort wil spreken de 22ste...
Omdat ik het toch een belangrijke mijlpaal vind in mijn 'strijd' naar meer zichtbaarheid, heb ik toch besloten om te gaan. Met een NS dagkaart zit ik niet met verplichte NS Daluren en ga ik die middag op en neer.

Punt 1:
Wie woont er in de buurt van Diemen en wil ook mee? Je hoeft niet lid te zijn van de Werkgroep.

Punt 2: wat zal ik in mijn korte speech vertellen over aseksualiteit en hoe dit ons degelijks leven beïnvloed, positief maar ook negatief.
Belang van voorlichting op scholen maar ook bij professionals is daarbij natuurlijk een item.

Punt 3: wat doe ik aan... ???  ???  ???
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Imogen

"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Marie8

wat ideetjes:

positief punt: veel mensen zijn opgelucht wanneer ze het woord  aseksualiteit en AVEN vinden

negatief: tsja... sommige mensen doen bijvoorbeeld dingen die ze niet willen doen maar waarvan ze wel denken dat ze het moeten doen

wisselend: de reactie van anderen; sommige mensen begrijpen aseksualiteit niet, en anderen accepteren het etc.
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Bubble

ik geef achterstevoren antwoord.

Punt 3: Doe iets aan waarin je je zeker voelt. Als dat niet zo is, beïnvloed dat misschien je spreken, ben je je misschien constant bewust van jezelf ipv je boodschap.

Punt 2: Inderdaad de herkenning, en eindelijk het gevoel te hebben normaal te zijn als positief punt, maar ook de verschillende variaties waarin a-seksualiteit zich uiten kan.
Dat men het wel wil begrijpen maar het gewoon niet snapt. (Op zich ook weer logisch, want ik snap seksuelen ook niet echt).
Als aandachtspunt om iedereen in zijn waarde te laten, dat het niet iets is waar je voor kiest, maar wat er gewoon is en dat dat in een relatie met een seksueel beslist niet makkelijk is voor beide partijen. Misschien ook benoemen bij hoeveel % van de bevolking het ongeveer voorkomt en wat aseksualiteit niet is.

punt 1: Helaas, Diemen is te ver bij mij uit de buurt

succes!
Anders goed is ook goed

Edewecht

Citaat van: Bubble op maart 17, 2017, 03:49:51 PM

Punt 3: Doe iets aan waarin je je zeker voelt. Als dat niet zo is, beïnvloed dat misschien je spreken, ben je je misschien constant bewust van jezelf ipv je boodschap.


Da's een goeie, Bubble!

@Dutch Ace - Je hebt al veel ervaring in deze dingen. Laat vooral de positieve dingen zien: herkenning, opluchting, community, bewustwording. Niet negatief in de zin van: 'wij zijn een minderheid die niet begrepen wordt' in de slachtoffer-rol. (Je weet inmiddels dat dit een stokpaardje van me is. :D )

Heel veel succes!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)