Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ben ik a-sexueel

Gestart door Catulus, maart 18, 2017, 05:27:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Catulus

Hallo allemaal,

Wat fijn dat dit forum er is!! Ik ben soms actief op fetlife (bdsm-website) en ik zag dingen staan over a-sexualiteit.
Ik begon me erin te verdiepen en ik kwam erachter dat ik toch wel redelijk in kon vinden.

Maar ik twijfel nog steeds. Dus hier een korte samenvatting waarom ik twijfel:

(eerst iets over mijzelf) Ik ben een student van 20 jaar die een zorgopleiding doet. Ik heb een lekker sociaal leven en ik hou van koken en muziek luisteren.
Ik heb nog nooit een relatie gehad. Nog nooit gezoend en nog nooit intiem geweest met een meisje. Tot een paar maanden terug had ik opzich wel de wil om seks te hebben.
Maar sinds een paar maanden is die wil totaal verdwenen. Ik ben al jaren bekend met kuisheid en dat trekt me heel erg aan. Ik mastrubeer gemiddeld 3 keer per week.
Ik zie vrouwen veel liever in een leuke jurk dan naakt. Ik zie vriendinnen van mij ook nooit naakt in mijn hoofd.

Ik vind het moeilijk om hier iets aan vast te knopen. Ik weet het gewoon allemaal niet meer. Ik zou het romantische deel van een relatie zeker wel willen. De seks trekt me alleen niet aan.
En als ik dan een klasgenootje hoor over haar seksleven dan doet dat me ook niks.

Hopelijk is het een beetje duidelijk... Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel!

Groetjes

Edit: Ik heb een test gedaan en daar kwam uit dat ik wel a-sexueel ben, wat mij alleen nog maar meer in de war maakt
"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle

Koffie

Welkom! Wat is dat dan voor test die je hebt gedaan?

Of je aseksueel bent, kun je in feite alleen zelf bepalen. Het gaat er daarbij vooral om of je je seksueel aangetrokken voelt tot anderen. Het zou dus niet onmogelijk zijn dat je aseksueel bent, maar ik weet natuurlijk niet waarom de wil om seks te hebben, die je tot een paar maanden terug nog zegt te hebben, ineens weg is. Was dat een bereidheid die je had ('OK, als ze dat wil dan zal ik het doen') of was dat een behoefte die je vanuit jezelf ervoer?

Op zich komt het veel vaker voor dat aseksuelen wel masturberen. Daarbij hoef je je niet aangetrokken te voelen tot iemand, maar gaat het vooral om het bevredigen van een lichamelijke behoefte.

Kuisheid is ook wat anders dan aseksualiteit. Daarbij moet ik meer denken aan een morele achtergrond en aan celibaat. Celibaat is echter een keuze, aseksueel zijn is dat niet. Dat is een geaardheid die je overkomt. En die inderdaad verwarrend kan zijn, want het ligt lang niet altijd zwart-wit, dus het kan best een zoektocht zijn.

Dus ik zou zeggen, lees rustig rond en vraag het als je wat wilt weten. Wij kunnen alleen niet voor jou uitmaken of je al dan niet aseksueel bent. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Catulus,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar die test waar je het over hebt, ik heb nog nooit eerder van zo'n test gehoord. Zoals Koffie al zegt kan je dat alleen zelf bepalen, als je andere vragen hebt die je helpen om bij dat antwoord te komen dan kunnen we je daar uiteraard bij helpen.
Aseksualiteit draait om het niet ervaren van seksuele aantrekking tot andere personen, alle eigenschappen die daar buiten vallen (masturberen, wat je van de verhalen vind, of je mensen graag naakt ziet) zie je dan ook veelal in verschillende varianten terug in de groep.

Doe gezellig mee, je merkt vanzelf of het label aseksueel bij jou past of niet. Er is geen haast, al begrijp ik ook dat het lastig kan zijn om te tijd te nemen, en bedenk ook dat je het label altijd weer kan veranderen als je tot de ontdekking bent gekomen dat je het verkeerde label hebt gekozen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Catulus

Beste Koffie en AceVentura,

Wat ben ik blij met jullie reacties. Het is inderdaad het beste om het gewoon af te wachten en te kijken wat er op mijn pad valt.
Als ik nog vragen heb dan horen jullie het zeker!

Het lezen van jullie berichten heeft me al zeker geholpen!

De test waarover ik het had is niet echt een betrouwbare test... maar hier is die: https://lonerwolf.com/asexuality-test/

groetjes
"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle

Edewecht

Hallo Catulus, welkom :cake:

Koffie en AceVentura hebben al heel zinvolle antwoorden gegeven, en ik sluit me daar graag bij aan.
En verwarring hoeft niet altijd negatief te zijn. Het kan zijn dat oude ideeën even worden 'opgeschud', om plaats te maken voor nieuwe.
Neem je tijd. (En nog een stukje :cake:  )

En ik ga nog even naar dat testje kijken.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Catulus

Bedankt Edewecht

Nadenken is vaak het beste wat je kunt doen
"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle

AceVentura

Fijn dat het je al helpt. Doe wat goed voelt voor jou, dan valt de rest van zelf op z'n plek.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik heb de test ook even gedaan. Ik vind hem niet heel goed. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen je 'lichamelijk' aangetrokken voelen en seks, om wat te noemen, terwijl het prima zo kan zijn dat je wel wilt knuffelen. Sommige aseksuelen houden ook van (tong)zoenen. En tot slot werd er besloten met de uitspraak 'je bent aseksueel'. Er is er echt maar een die dat kan uitmaken en dat ben je zelf. Een test kan eventueel wel helpen je gedachten te ordenen door bepaalde vragen te stellen.
Dus nee, ik zet 'm niet in mijn favorieten. Maar desondanks toch goed dat de test er is en dat op die manier wel aandacht aan het onderwerp wordt gegeven, op een niet oordelende manier.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Catulus

Jullie zijn fantastisch!! Fijne avond!
"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle

AceVentura

#9
En voor wat betreft de test en de kwaliteit daarvan: Het heeft bij jou de interesse gewekt en daardoor heb je het forum hier gevonden. Daarmee heeft het een positieve bijdrage geleverd aan je ontdekkingsreis. Hoe goed of slecht de test dan is doet er eigenlijk niet meer toe.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Marie8

duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Bubble

Citaat van: AceVentura op maart 19, 2017, 09:34:47 AM
En voor wat betreft de test en de kwaliteit daarvan: Het heeft bij jou de interesse gewekt en daardoor heb je het forum hier gevonden. Daarmee heeft het op een positieve bijdrage geleverd aan je ontdekkingsreis. Hoe goed of slecht de test dan is doet er eigenlijk niet meer toe.

Mooi gezegd, AceVentura. Sluit ik.me bij aan
Anders goed is ook goed

Catulus

"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle