Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vaginisme

Gestart door vrijevoeten, april 05, 2017, 08:13:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vrijevoeten

Is iemand bekend met de combinatie a-seksueel en vaginisme (je krijgt er niks naar binnen). Zelfs nog geen ronde pil.
Soms als ik fantaseer over iemand die ik een tijdje geleden heel aantrekkelijk vond, dan kan ik met enige moeite een vinger hooguit een 2 centimeter naar binnen krijgen.
Ik heb besloten het zo te laten. Maar ik vraag me af of er hier meer mensen/vrouwen die dit hebben.

Koffie

Ik heb het gehad, tijdens mijn eerste relatie. Bij latere relaties niet meer, maar ik kwam toen wel steeds meer achter mijn aseksualiteit.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik heb het onderwerp vaker hier op het forum voorbij zien komen, dus volgens mij kan je er hier wel wat over vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

lies66

en of ik dat herken !
ik ben ook vaginistisch en ik denk daardoor ook a-seksueel.
het is een complex geheel heb ik wel gemerkt.
sexuele gevoelens hebben maar omdat ik vaginistisch ben hou ik er niet van dat een man mij bij mijn vagina benaderd ( angst )
bij mijn ex man heb ik mij jaren mezelf mogen zijn en hadden wij in mijn ogen goede seks. ( wel anders dan anderen ). nu ben ik alweer 3 jaar gescheiden maar 8 jaar sexloos. Het huwelijk was niet goed meer en ik kan dan geen seks hebben : dan voel ik mij een werktuig ipv vrouw dus dat kon ik lichamelijk niet maar ook niet in mijn hoofd.

gr. lies

SaxiePhone

Ook ik ben bekend met deze situatie. Zelfs voor bij de gynacoloog geweest en een operatie aan mijn agina gehad omdat deze gedeeltelijk werd afgesloten, maar ben nu nig steeds heel erg nauw.

flower

Ik ben bekend met deze aandoening.

Wij hebben er jaren aan gewerkt, op eigen basis, stukje voor stukje. 95% van de keren ervaar ik geen pijn meer nu.

Ik denk dat het hiermee ook te maken kan hebben doordat bij vaginisme taboe ook een rol kan spelen o.a.

Ik weet het niet....

G86

Ik ben zelf de laatste tijd veel bezig met het uitzoeken van mezelf.

Ben een vrouw van 30, maar er is nog nooit iets naar binnen geweest... geen vinger, tampon.
Toen ik 15 was ooit geprobeerd om een tampon te gebruiken, maar dat lukte niet en heb het nooit weer durven te doen.

Ik heb nooit seksuele gevoelens gehad. Wordt nergens opgewonden van.

Heb nu een relatie van meer dan een jaar, maar mijn vriend mist de seks ontzettend.
Ik ben in therapie geweest om van mijn angst af te komen dat er iets naar binnen gaat.... Durf ik het eindelijk zelf te proberen met een vinger....lukt het niet... ???( Ik ervaar geen pijn als ik het probeer)
Denk dat ik veel te gespannen ben en het eigenlijk gewoon "dicht" hou..

Ik denk dus dat ik A seksueel ben met vaginisme. ? :(

Zelf wil ik toch graag seks ervaren zodat ik zelf de keuze kan maken of ik het fijn vind of niet.... Vind het wel lastig, want heb totaal geen opgewonden gevoelens....

Heb contact met de schrijfster van het boek `heb ik vaginisme?" Zij heeft trouwens een eigen praktijk geopend : http://www.sunniva.nl/
Wil daar binnenkort zelf heen voor een consult. Zit zo met mezelf in de knoop en weet eigenlijk niet meer hoe ik het moet aanpakken.

Heb een grote kinderwens, maar dan moet er toch echt "iets" naar binnen.




Eugenie84

En zelfs al heb ik zelf geen vaginisme. Toch zijn de gevoeligheden die besproken worden herkenbaan. Vooral het feit dat je hem iets ontzegd, wat voor de meeste mensen heel erg "normaal" is. Of dat lijkt toch zo.