Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ongelukkig

Gestart door Eruviru, april 17, 2017, 09:33:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vrijevoeten

Citaat van: Koffie op april 18, 2017, 01:19:54 PM
Er ligt inderdaad een grote druk op geluk. Al die feelgood-goeroes, zelfhulpboeken en happinez-toestanden getuigen daarvan. En het glas dat nooit een keer gewoon half leeg mag zijn. Ik noem het de positiviteitsmaffia. Ik vind dat persoonlijk net zo nergens op slaan als altijd negatief zijn. Je kunt nu eenmaal niet altijd sterk en positief zijn. Ik ben ook blij dat ik een paar mensen heb aan wie ik af en toe kan vertellen dat ik sommige dingen gewoon heel moeilijk vind. Verder vereist de samenleving nu eenmaal toch een of ander masker. Daar heb ik me op zich de laatste decennia best redelijk bij neergelegd, maar ik heb nog steeds het meest op met echtheid.

Deze quote sluit precies aan met waar ik de laatste tijd ook zo mee bezig ben, de verplichting positief, enthousiast en te streven naar constant geluk.
Tuurlijk heb ik ook zo mijn positieve momenten, de ene keer duurt het wat langer dan de andere keer. Maar ik heb ook mijn vertwijfelde, en opstandige , neerslachtige momenten dat ik ermee zit dat ik niet openlijk uit durf te komen voor wie ik ben. Aseksualiteit is daar een onderdeel van.
Ook ik bedien me nogal eens van een masker, behalve bij echte vrienden en op dit forum.
Ik wens jullie jezelf  ;)

Bubble

Wat een mooie wens Vrijevoeten! Dank je en voor jou hetzelfde natuurlijk
Anders goed is ook goed

Tempesta

Citaat van: yuki op april 23, 2017, 06:07:02 PM
Tempesta fijn om je reactie te lezen, en ik denk heel waardevol en hoopvol voor diegenen die hier nog mee worstelen en middenin dat proces zitten. Het helpt mij in ieder geval weer een stukje verder.

:bloos: :knuffel:

Eruviru

Hoe je citaten invoegt heb ik nog niet volledig door, ik ben helaas van na de tijd van de forums ;) maar ik wil toch even iedereen bedanken die hierop gereageerd heeft!

Edewecht

Citaat van: Korenwolf op april 26, 2017, 11:46:06 PM

Hoe je citaten invoegt heb ik nog niet volledig door, ik ben helaas van na de tijd van de forums ;) maar ik wil toch even iedereen bedanken die hierop gereageerd heeft!


Als je op het knopje CITEER drukt boven het bericht dat je wilt citeren, verschijnt dat bericht in je bewerkingsscherm, tussen [vierkante haakjes]. De forumsoftware doet de rest.
Maar je kan ook zelf kopiƫren en plakken en aanhalingstekens gebruiken. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)