Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen, mijn eerste keer hier... hoi!

Gestart door ComplexeAlex, april 25, 2017, 09:37:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ComplexeAlex

Hoi, ik ben hier vandaag voor de eerste keer. Ik weet nog niet of ik helemaal 'pas' binnen de lijntjes van dit forum :) maar daar hoop ik de komende dagen al lezend achter te komen. Ik ben een gescheiden vader, heb ook daarvoor verschillende relaties gehad, die eigenlijk allemaal stukliepen omdat ik het seksuele deel niet op dezelfde manier voel als de meesten. Ik kan absoluut wel verliefd worden, hou ook van knuffelen, maar ik zou het liefst het stukje 'het doen' overslaan. Eigenlijk verlangde ik altijd al naar een intieme vriendschap of relatie zónder dat ene stukje. Lastig. Maar goed, voor nu ga ik eerst maar eens de berichten lezen hier op het forum. Ben benieuwd!
Single vader, lekker druk. Meer weten? Gewoon smalltalk? PM me gerust!

Koffie

Welkom! Zoals ik het ervaar hebben we niet zulke heel erg strakke lijntjes hier, dus ik hoop dat je hier toch iets zult vinden. Ik herken me in elk geval in je verhaal, al ben ik dan gaan vader, maar een moeder. ;)

Lees rustig rond en als je wat kwijt wilt of wat wil vragen: doen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

ComplexeAlex

Hallo Koffie,

Dank je, ga ik zeker doen :)

Groeten, Alex
Single vader, lekker druk. Meer weten? Gewoon smalltalk? PM me gerust!

ComplexeAlex

Citaat van: Koffie op april 25, 2017, 11:19:38 AM
(...) Ik herken me in elk geval in je verhaal, al ben ik dan gaan vader, maar een moeder. ;)

(...)

@koffie ik heb trouwens net je wiki-verhaal gelezen en (naast dat we hetzelfde bouwjaar hebben :D ) herken ik me ook veel in jouw verhaal. De vragen, de schuivende 'labeltjes', de twijfel... uiteindelijk is het natuurlijk ook niet één 'waarheid' maar ontwikkelen we ons, leren we, veranderen we. Dat is natuurlijk ook wel weer het mooie van het leven.
Single vader, lekker druk. Meer weten? Gewoon smalltalk? PM me gerust!

Koffie

Het is gewoon geen zwart-witverhaal. Geen enkele geaardheid is dat perse. Sommige dingen in het leven liggen soms gewoon wat minder vast en duidelijk dan we misschien voor het gemak zouden willen.

Ik heb geen idee hoe het zou zijn in een relatie, als ik nu echt als 'mezelf' een relatie aanga en niet meer zo veel zinloze en destructieve pogingen doe om niet mezelf te zijn, maar me in bochten wring om maar geliefd te zijn, door mijn partner. Maar ik ga er nu van uit dat ik behoorlijk aseksueel ben, hooguit in het begin misschien nog een klein beetje anders, maar ik weet zelf niet wat ik destijds heb ingevuld en wat ik werkelijk heb gevoeld. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

ComplexeAlex

Precies. Uiteindelijk ben je in een relatie waarin je écht jezelf bent, in plaats van een rol te spelen, waarschijnlijk gewoon een evenwichtiger, spontaner en gelukkiger mens en daardoor ook een waardevollere (rotwoord misschien als het om relaties gaat, laten we dan gewoon zeggen: leukere) partner.
Single vader, lekker druk. Meer weten? Gewoon smalltalk? PM me gerust!

Bubble

Anders goed is ook goed

Marie8

duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

ComplexeAlex

Single vader, lekker druk. Meer weten? Gewoon smalltalk? PM me gerust!

Edewecht

Welkom ComplexeAlex :cake:
Of je binnen de lijntjes past van het forum? Welke lijntjes? :schater:

(Nou ja, er zijn wel wat lijntjes t.a.v. respektvol met elkaar omgaan enzo. :) Maar dat spreekt vanzelf.)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

ComplexeAlex

Citaat van: Edewecht op april 25, 2017, 06:58:12 PM
(...) Welke lijntjes? :schater:

Ja, ik heb vandaag zo'n beetje zitten rondlezen hier in de verschillende topics, en ik merk dat het inderdaad geen dikke lijnen zijn, meer wat héél vage stippellijntjes  ;) Gelukkig maar!
Single vader, lekker druk. Meer weten? Gewoon smalltalk? PM me gerust!

AceVentura

Welkom op het forum ComplexeAlex,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Mensen zijn nou eenmaal complexe wezens, dus wat dat betreft pas je er prima bij  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

ComplexeAlex

Single vader, lekker druk. Meer weten? Gewoon smalltalk? PM me gerust!

lies66

Haaaaa Complexe Alex,

fijn dat je veel herkend hier op het forum. Ik had dat ook toen ik hier voor het eerst kwam. Ik ben een beetje w.b. sexualiteit de vrouwelijke variant. Ik kan verliefde gevoelens hebben ( graaaag iemand zien ! ) en zeker houden van een man : liefde geven/ontvangen, steun geven /ontvangen , goede / slechte tijden , knuffelen enz. maar als het op seks aankomt geef ik niet thuis. Van mij hoeft het niet. Ik heb een relatie van 24 jaar achter de rug waarvan 19 jaar getrouwd. Mijn sexualiteit was mede oorzaak van de scheiding. Voelt niet grappig maar het is niet anders.
Mocht je willen mailen , ik hoor /lees het wel.
in ieder geval : welkom op het forum !
gr. Lies

ComplexeAlex

Single vader, lekker druk. Meer weten? Gewoon smalltalk? PM me gerust!