Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gegevens in je profiel

Gestart door Stev, oktober 12, 2006, 02:56:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

Hoi allemaal,

Het valt me op dat met name de nieuwste leden geen gegevens in hun profiel zetten. Het is natuurlijk niet verplicht maar ik vraag me af waarom mensen het niet zouden doen. Weinig ervaring met het invullen van zulke gegevens? Bang om herkend te worden als een kennis heel toevallig deze site ontdekt? Zich schamen voor je leeftijd?  :P  Vaak kun je aan de berichtjes al zien of je met een man of een vrouw aan het chatten bent maar het is al vaak genoeg gebeurd dat we het tegenovergestelde dachten  :klap:  Hoe meer leden we krijgen hoe vaker ik moet gaan nadenken: wie was het ook al weer (meestal alleen bij de leden die niet zo vaak posten).
Ben ik de enige hier en/of neem ik dit alles gewoon TE serieus (het is ook het enige forum dat ik bezoek  :-[  )
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

pinky

Neej hoor, ik vind het ook jammer dat er vaak zo weinig bij staat vermeld. Ik vind het altijd wel leuk om te weten of iemand een man of een vrouw is. Is verder niet belangrijk, maar toch. En de geboortedatum voor de verjaardagstaart. En de woonplaats is vaak ook wel leuk om te weten. Maar misschien dat nieuwe leden niet goed weten hoe ze het in moeten vullen of inderdaad bang zijn herkend te worden.

myra

Het zou ook tof zijn als je een persoonlijk tekstje in je profiel kon plaatsen, zoals op het internationale aven, waarin je iets over jezelf kunt vertellen, bv of je aseksueel bent of met de vraag zit of je al dan niet aseksueel bent of hier bent uit sympathie met aseksuelen.

Of verschillende opties om uit te kiezen : aseksueel/seksueel/sympathisant/ zoekend etc.

laten de instellingen van dit forum dit toe? Chibi?  ???

pinky

Ja dat is ook handig voor nieuwe leden. Dan weten ze meteen een beetje wie je bent en wat je hier doet.

Jovi_Hobbes

Voor de "statistieken" zou ik het ook wel interessant vinden om te weten hoeveel mannen en vrouwen, Belgen en Nederlanders, Seksuelen en Aseksuelen we nu hebben verzameld.
Het zou heel goed kunnen dat mensen dit zeker in het begin niet invullen omdat ze zo anoniem mogelijk willen blijven en er dan later misschien helemaal niet meer aan denken.
Misschien kunnen we een soort van bezoekers enquête starten. Dan weten we nog steeds niet meteen wie nou wie is, maar dan hebben we wel een globaal idee van wie onze leden zijn, zonder dat ze daarvoor hun anonimiteit hoeven op te geven.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Ja, het verschil tussen België en Nederland is ook vaak van belang (zie de discussies m.b.t. het onderwijs, politiek, taal e.z.v.) Je kunt daar dan meer rekening mee houden als je reageert, of niet?  :-\
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Soms wel en heel soms begrijp ik een reactie pas als ik weet dat het door een Vlaming is geschreven. Dat klinkt heel stom, ik weet het, maar als je er rekening mee houdt dat iemand met een ander accent typt dan merk je de verschillen veel minder op en dan interpreteer je anders gebruikte woorden niet verkeerd.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Het is inderdaad leuk om meer van iemand te weten.
En nog meer info in je profiel, zoals Myra zegt, zou ik ook heel leuk vinden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Citaat van: Ereinion op oktober 15, 2006, 09:22:28 AM
Het is inderdaad leuk om meer van iemand te weten.
En nog meer info in je profiel, zoals Myra zegt, zou ik ook heel leuk vinden.

Al was het maar die kleine dingetjes als nationaliteit en geslacht inderdaad. Ik zou zelf nooit een persoonlijk stukje schrijven, omdat ik geen behoefte heb om herkend te worden. Aan de andere kant, met alles wat ik inmiddels gepost heb zou iedere oplettende kennis van mij mij wel kunnen ontmaskeren ;).
Btw, ik ben ook DOL op statistieken ;D.

pinky

Nou ja, elke kennis van mij zou weten dat ik het ben. Alleen al door mijn nickname. en een groot deel door mijn avatar. En dan kun je ook nog een link naar mijn website aanklikken en dan is alle twijfel weg. Dus... :wave:

Stev

 :klap:  Ik ben blij dat ik niet de enige ben met behoefte naar meer gegevens. Maar nu de gewetensvraag. Hoe overtuig je iedereen om die gegevens in te vullen?  :o
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Tempesta

 >:D Dreigen met verwijdering van het forum >:D.

pinky

Of (dat ze de positieve oplossing) ze wat extra taartjes aanbieden!
Neej wel even serieus! Kom op jongens! Het onzin forum is ergens anders  ;D .

Maareh, ik denk dat de meeste in het begin eerst willen aftasten. De kat uit de boom kijken...offeh...lezen dan. En pas als het leuk is dat ze dan meer willen prijsgeven, alleen vergeten dat dat ook kan. Dus een idee als je na een maand alle vragen nog eens opnieuw stelt? Misschien dat ze dan al veel meer willen invullen!  :)

myra

Die optie zou eigenlijk vrijblijvend moeten zijn vind ik.  We kunnen mensen niet verplichten om persoonlijke info vrij te geven. We kunnen wel de mogelijkheid daartoe aanbieden.  ;D

pinky

Ja, maar dan die mogelijkheid gewoon twee keer aanbieden! Dat kan toch wel? Of is dat te opdringerig?