Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe vind je als aseksueel een relatie?

Gestart door Womanforce, januari 03, 2016, 02:59:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ace89

Ik lees met interesse jullie ervaringen met online daten en vind het frappant dat mijn ervaring zo anders is. Toen ik een online OKCupid profiel maakte verwachtte ik ook veel nare en oversekste berichten, maar ik heb al die jaren misschien een paar van zulke berichtjes gehad! Dan tel ik de 'hey sexy' berichtjes niet mee, want daar staat verder niks in en zulke mannen spammen die berichten naar iedere vrouw op dat platform in de hoop ergens beet te krijgen.  Ik krijg wel eens berichtjes van mensen die polyamoureus zijn (ik ben monogaam) of interesse hebben in niet-erotische BDSM, maar dat vind ik niet storend. Misschien is het maar net wat je precies in je profiel zet en hoe je het opschrijft?

Ik heb heel duidelijk mijn geaardheid op mijn profiel staan, wat ik dan wel zoek en dat mannen die alleen op seks uit zijn het niet eens hoeven te proberen. Ik krijg best wat berichtjes van jongemannen die zich heel aardig gedragen en goede gesprekken kunnen voeren. Meestal gaat dat dan over hobbies, interesses en dergelijke. Vaak haken ze wel af als ze leren begrijpen dat er echt geen seks in zit, maar dat gaat meestal op een redelijk respectvolle manier (Sorry, je bent een leuke meid maar ik heb simpelweg behoefte aan zulke intimiteit. Ik wens je veel succes met een dekseltje vinden). Er zijn best manne die wel eens willen proberen hoe een relatie met een ace zou zijn, dat vind ik positief! Hoe groot de kans is dat het succesvol is, is een ander verhaal, maar er staan meer mannen voor open dan ik had gedacht.

Mijn probleem met 'de ware' vinden is dat ik niet verliefd word. Ik wil wel een partner om het leven mee te delen, te knuffelen en dergelijke, maar zonder verliefdheid is het lastig te onderscheiden wie een 'gewone vriend' is en wie materiaal is voor 'meer.' En tja, het gebrek aan seks blijf een struikelblok, hoe je het ook wendt of keert.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Willem

Citaat van: Nikkinda op mei 09, 2018, 09:59:07 PM
Mijn probleem met 'de ware' vinden is dat ik niet verliefd word. Ik wil wel een partner om het leven mee te delen, te knuffelen en dergelijke, maar zonder verliefdheid is het lastig te onderscheiden wie een 'gewone vriend' is en wie materiaal is voor 'meer.' En tja, het gebrek aan seks blijf een struikelblok, hoe je het ook wendt of keert.
Misschien ben je wel polyamoureus zonder dat je het zelf weet, totnogtoe !  :wave:
Als je de "gewone vrienden" op vrijwel hetzelfde niveau in stand kan houden, dan is dat een goed teken in die richting. :-)  VEEL polyamoureuse mensen wonen samen met 1 vaste partner, maar delen hun "liefde" even eerlijk met nog anderen.  Met of zonder sex, verandert niets aan de inhoud. 
Ik denk ook dat je het woord verliefdheid hier taalkundig gelijkschakelt met sex hebben... ?? Maar dat is het helemaal niet !  :ange: 
Welkom
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ace89

Hoi Willem,

Dankjewel voor je reactie, maar nee en nee  :) de band met een partner zou voor mij veel dieper gaan dat een gewone vriend, maar omdat zo'n band niet instant ontstaat is het wat lastig om te bepalen met wie hem op te bouwen. Ik heb behoefte aan een partner en niet meerdere. Romantiek staat voor mij ook totaal niet gelijk aan seks, ik weet niet waar je dat uithaalt. Maakt verder ook niet uit  :) Succes aan degenen die een dekseltje zoeken  :knuffel:
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Willem

Citaat van: Nikkinda op mei 10, 2018, 04:26:40 PM
Romantiek staat voor mij ook totaal niet gelijk aan seks, ik weet niet waar je dat uithaalt.
Ik haal dat nergens uit, want ik schreef dat ook niet...  :-) (een woord is een woord, niet goed om ze te verwisselen en dan te vragen waar ik het uithaal...  :bloos: )
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Happy

Citaat van: Nikkinda op mei 10, 2018, 04:26:40 PM
Hoi Willem,

Dankjewel voor je reactie, maar nee en nee?  :) de band met een partner zou voor mij veel dieper gaan dat een gewone vriend, maar omdat zo'n band niet instant ontstaat is het wat lastig om te bepalen met wie hem op te bouwen. Ik heb behoefte aan een partner en niet meerdere. Romantiek staat voor mij ook totaal niet gelijk aan seks, ik weet niet waar je dat uithaalt. Maakt verder ook niet uit?  :) Succes aan degenen die een dekseltje zoeken?  :knuffel:

Hallo Nikkanda,

Wat ik mij dan wel afvraag is wat je onder de term 'gewone vriend' verstaat. Stel je hebt iemand met wie je een diepe vriendschap opbouwt, wat zorgt er dan bij die persoon voor dat je hem wel aantrekkelijk vindt als vriend maar niet als partner? Uiterlijk, bepaalde gedragingen, karakter, iets anders?

Ace89

Citaat van: Willem op mei 10, 2018, 07:11:04 PM
Citaat van: Nikkinda op mei 10, 2018, 04:26:40 PM
Romantiek staat voor mij ook totaal niet gelijk aan seks, ik weet niet waar je dat uithaalt.
Ik haal dat nergens uit, want ik schreef dat ook niet...?  :-) (een woord is een woord, niet goed om ze te verwisselen en dan te vragen waar ik het uithaal...?  :bloos: )

Excuses, lezen is moeilijk af en toe, vooral als je met je hoofd half ergens anders bent :banghead:  :schater:

@Happy
Dat is een vraag die ik voor mezelf ook probeer te beantwoorden. Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met 'aantrekkelijk als (gewone) vriend.' Vriendschap is wat mij betreft op vertrouwen, karakter, gedeelde interesses en ervaringen. Een partner is dat, maar ik zou me voor die persoon nog meer openstellen, veel vaker optrekken, diegene regelmatig om me heen willen hebben om mee te knuffelen en samen mee wakker te worden, het leven te delen en elkaar te steunen. Die behoefte heb ik niet met de mannelijke vrienden die ik nu heb. Waarom niet? Geen idee, als ik dat eens wist. Ik word niet verliefd, dus ik omschreef mezelf altijd als aromantisch. Maar vaak wordt gezegd dat aromantische mensen geen behoefte hebben aan een intiemere relatie dan vriendschap, dus ik weet het niet.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Happy

Citaat van: Nikkinda op mei 11, 2018, 09:21:22 PM
@Happy
Dat is een vraag die ik voor mezelf ook probeer te beantwoorden. Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met 'aantrekkelijk als (gewone) vriend.' Vriendschap is wat mij betreft op vertrouwen, karakter, gedeelde interesses en ervaringen. Een partner is dat, maar ik zou me voor die persoon nog meer openstellen, veel vaker optrekken, diegene regelmatig om me heen willen hebben om mee te knuffelen en samen mee wakker te worden, het leven te delen en elkaar te steunen. Die behoefte heb ik niet met de mannelijke vrienden die ik nu heb. Waarom niet? Geen idee, als ik dat eens wist. Ik word niet verliefd, dus ik omschreef mezelf altijd als aromantisch. Maar vaak wordt gezegd dat aromantische mensen geen behoefte hebben aan een intiemere relatie dan vriendschap, dus ik weet het niet.


Wat ik bedoel met aantrekkelijk als gewone vriend is dat je het fijn vindt dat de persoon in kwestie een vriend van jou is.
Ik herken mijzelf wel in wat je schrijft, ik heb ook dat ik niet verliefd word. Althans, zeker niet op het eerste gezicht. Wanneer ik de kans krijg met iemand echt contact op te bouwen en zielsverwantschap (sorry, ik weet even geen beter woord) te ervaren kan het zijn dat ik wel hele diepe genegenheid voor zo iemand voel. Eigenlijk is dat pas echte vriendschap denk ik. Alleen is het lastig (om geen zwaardere woorden te gebruiken..) zoiets op te bouwen.