Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wel opgewonden raken van een man, maar geen seks willen.

Gestart door Wiske1976, mei 07, 2017, 04:13:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wiske1976

Soms twijfel ik of ik wel aseksueel ben.. Misschien kunnen jullie mij opheldering geven?
Ik ben een vrouw van 40 jaar en ik heb wel bepaalde gevoelens voor mannen. Ik kan wel opgewonden raken en fantaseren over de liefde bedrijven
(ik ben in mijn relaties ook sexueel actief geweest).
Sinds 10 jaar wil ik geen seks meer hebben met een man.. en toch blijven de gevoelens er wel..
Ik ken niemand die dit ook heeft.. vind het zelf ook verwarrend. Herkennen jullie jezelf hierin?

Koffie

Welkom! En ja, het kan best lastig zijn om uit te vogelen in hoeverre je aseksueel bent of dat er iets anders is dat je een aversie tegen seks oplevert. Dingen die je hebt meegemaakt, teleurstellingen. Daarbij is er ook nog een heel grijs gebied.

Op zich kan een ander jou niet vertellen of je wel of niet aseksueel bent, net zo min als iemand voor je kan bepalen of je hetero bent of homo, of bi, etc. Het is een geaardheid en niemand anders dan jij zelf kan dat beslissen. Maar hopelijk kan lezen en ervaringen uitwisselen op het forum en lezen over aseksualiteit in het algemeen je gedachten wat helpen ordenen.
En dan nog hoeft het niet een heel duidelijke uitkomst te hebben. Ik ga er voor mezelf al jaren van uit dat ik aseksueel ben, maar ik weet niet 100% zeker of ik toch nog ergens in dat grijze gebied zou kunnen thuishoren. Ik vermoed van niet, maar dat zou ik moeten ervaren en die gelegenheid doet zich niet voor. Ik denk ook dat ik het voor mezelf wel gemakkelijk zou vinden wanneer ik niet 100% aseksueel ben en misschien dat ik daarom die optie ook wel graag open wil houden. Ik weet het gewoon niet. En dat is wat mij betreft prima. :)

Aseksualiteit betekent in de kern: je niet seksueel tot anderen aangetrokken voelen. Sommige aseksuelen hebben wel fantasieën, waar ze alleen in de praktijk niet iets mee willen doen. Sommigen masturberen, anderen niet. Het heeft op zich niet met wel of geen libido hebben, te maken. Ik dacht vroeger van wel en ben daarom lang zeker geweest dat ik niet aseksueel kon zijn. Het blijkt alleen lang niet altijd zo zwart-wit te liggen...

Misschien helpen de volgende links jou een beetje met het ordenen van je gedachten. Misschien pas op termijn, want het kan ook eerst juist meer vragen oproepen dan dat het antwoorden geeft.
http://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Hoofdpagina
http://www.werkgroep-aseksualiteit.org/

Als je wat wilt delen of je hebt vragen, daar is het forum voor. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hallo Wiske, welkom :cake:
Koffie heeft hierboven al een goed en uitgebreid antwoord gegeven. Ik hoop dat je daar iets aan hebt. En verder zitten op dit forum 'allerlei soorten aseksuelen' ;) Kijk gerust rond,  ik denk wel dat je herkenning vindt.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Tijloboy

Yoo lieve aven vrienden en vriendinnen.

Ik heb een moeilijke vraag. Ik heb mijzelf nu geïdentificeerd en geaccepteerd als aseksueel. Maar aan vrienden vertellen dat gaat nog wel. Omdat er iemand kennen die ook ace is. Maar het word lastig als ik t aan mijn familie moet bekendmaken. Mijn vader is een dominante man net een uitgesproken eigen mening en die hij per see

Fricai

Is er iets misgegaan? Je bericht eindigt halverwege de zin. ;)

Tijloboy


Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Eugenie84

#7
Ik kan wel fysiek intiem zijn met een man en daar opgewonden van raken.
Maar ik zou er geen penetratieseks mee willen hebben.
Ik vind het ook straf hoe mijn lijf reageert op irreële dreiging.
Ook al ging mijn voormalige "partner" niet over mijn grenzen. Toch was ik altijd heel erg passief.
Nu die dreiging er niet meer is, ben ik veel actiever geworden.
En geeft mijn lijf meer aan wat het wil doen.
Ik snap de verwarring wel.
Fantasie en wat je werkelijk wil doen, kunnen nogal eens uit mekaar liggen.

Willem

Citaat van: Eugenie84 op augustus 14, 2017, 02:24:56 PM
Nu die dreiging er niet meer is, ben ik veel actiever geworden.
En geeft mijn lijf meer aan wat het wil doen.
En wat wil het doen ?  Ben je bvb gewoonweg een intense knuffelaarster ?
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Eugenie84

Een intense knuffelaarster. Dat omschrijft het wel heel goed ja.
Wat het dan wel wil doen? Dat begint met de ander aan te raken. Wat dan uiteindelijk vaak leidt naar samen bewegen. Met het enige verschil dat "het lid" dan niet in mij zit.
Ik moet er wel bijvertellen. Dat ik last heb van vaginisme. Dus fysiek zou "de daad" allicht nt lukken.

Willem

Citaat van: Eugenie84 op mei 16, 2018, 12:40:05 PM
Een intense knuffelaarster. Dat omschrijft het wel heel goed ja.
Wat het dan wel wil doen? Dat begint met de ander aan te raken. Wat dan uiteindelijk vaak leidt naar samen bewegen. Met het enige verschil dat "het lid" dan niet in mij zit.
..//..
Als je allebei asex bent, is dat dan toch het-van-het !? Gewoon de juiste match, en alle probleemdenken ligt in de vuilnisbak  :handschudden:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner