Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Radio doc op NPO radio 1 - 14 mei 2017

Gestart door Speaker, mei 10, 2017, 05:29:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Speaker

Ik kwam op twitter een promotie voor Radio doc tegen voor zondag 14 mei, waarbij ze het over aseksualiteit gaan hebben.
Ik kon niks hier vinden op het forum, dus ik dacht ik meld het even.

Dit is wat ik op de NPO website over de uitzending kon vinden: https://www.npo.nl/radio-doc/14-05-2017/RBX_NTR_6234931

Ik kon jammer genoeg geen meer informatie vinden, wie er te gast zijn of wie geïnterviewd worden bijvoorbeeld. Dus ik ben benieuwd welke invalshoek ze nemen *fingers crossed*

Imogen

Voor dit radio programma is het heel moeilijk gebleken om iemand te vinden die aseksueel is, om geïnterviewd te worden.
Uiteindelijk is de journaliste samen met de aseksuele hoofdpersoon van deze radio Doc naar de aseksuelen borrel gekomen in Nijmegen, enkele maanden geleden.
Daar hebben we met de aanwezigen openhartige gesprekken gehad en dit is opgenomen. Die gesprekken zijn nu in dit komende radio Doc verwerkt.

Ook via de Nederlandse Facebook groep heb ik een jonge vrouw bereid gevonden om de journaliste telefonisch te woord te staan. Dit komt als het goed is ook in het radio Doc terug.

Ik ben dus heel benieuwd, dit radio Doc is er niet van zelf gekomen  ;D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Speaker

Ohh, mijn excuses dan :ange:.
Dank je wel voor de info, klinkt best wel interessant.

Stravagante

Ik heb dit programma ook beluisterd. (kwam een link tegen op facebook, ongeteijfeld van een van de leden hier)
Beetje jammer dat ze aseksualiteit eerst neerzetten als een hormonale onbalans, maar daar komen ze later op terug gelukkig.

Raar format, een audio documontaire (waarvan ik denk dat er ook beeldmateriaal is als ik het materiaal zo hoor) midden in de nacht.
When you raise the most valid of points, you will be grazed by the most hollow of souls, and the most vacant of personages.

Edewecht

Afgelopen zaterdag is deze radio-documentaire uitgezonden; ik heb 'm zojuist terug-geluisterd via
https://www.2doc.nl/documentaires/series/radio-doc/2017/Seks-is-voor-sukkels.html

In deze uitzending gaat het inderdaad voor een groot deel over Paul, die door een hormonale kwestie nooit behoefte heeft gehad aan seks of een relatie. Het is nog maar sinds kort dat hij zich 'aseksueel' wil noemen, maar niet van harte (is mijn indruk).

Heleen Hummelen, de journaliste/documentairemaakster, wil juist haar horizon (en dus die van ons luisteraars) verbreden door meer te weten te komen over aseksualiteit. Ze interviewt Madelon, aseksueel, en ook Ellen Vanhoudenhove, een van de weinige wetenschappers die echt onderzoek doet naar aseksualiteit. Niet naar oorzaken enzo, maar hoe het ligt in de maatschappij.

In deze uitzending komt ook -kort- de aseksuelenborrel in Nijmegen voorbij.

Hier beluister je deze uitzending.
Klik op het witte driehoekje in het paarse ruitje in het zwarte vierkantje in het midden. (Ik zeg het maar even, want ikzelf :geezer: was nogal aan het prutsen voor ik de uitzending aan de praat had ;D )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Stravagante

Citaat van: Edewecht op mei 17, 2017, 09:01:06 PM
... het witte driehoekje in het paarse ruitje in het zwarte vierkantje...

Zijn wel ace kleuren. ;)
When you raise the most valid of points, you will be grazed by the most hollow of souls, and the most vacant of personages.

AceVentura

#6
@Edewecht: Bedankt voor de hint voor het beluisteren, het is inderdaad niet heel duidelijk.

Ik heb inmiddels 20-25 minuten gehoord (de rest komt een andere keer).
Bij het lezen van de titel was het even schrikken. Het gaf mij een wat ongemakkelijk gevoel van "wij voelen ons beter dan seksuelen".
Toen kwam Paul aan het woord en dacht ik: O, jee, als ze maar niet aseksualiteit 100% aan een ziektebeeld gaan koppelen.
Uiteindelijk vind ik het -voor zover ik het gehoord heb- een goede documentaire en waren de zorgen onterecht  :klap: :cake: :cake: :visibility: :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler