Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

17 juni Utrecht Canal Pride

Gestart door Maria Louise, mei 22, 2017, 08:50:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maria Louise

Hey guys! 17 juni is de eerste Utrechtse Pride!  :klap:

Ik heb ondertussen mijn ace shirtje al besteld, gaan er meer mensen hier naartoe? :D
What's meant to be will always find it's way.

Maria-Louise

Briggy

Leuk, een canal pride in mijn stadsie! Heb wel interesse om te gaan kijken, ben nog nooit eerder naar een pride event geweest.

Wat voor shirtje heb je besteld? :)
12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

Oef... ik krijg het nog druk als ik alle Walks en Prides langs wil gaan ;D En afgelopen zaterdag was er ook al een Walk in Utrecht...
M.a.w. ik kijk nog even of ik ga. :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

I.

Misschien ga ik hier ook wel kijken. Nog niet helemaal zeker.

Edewecht

Na Den Haag ben ik wel in de mood ;) voor LHBTQIAP+ aktiviteiten. Hoewel het idee van bootjes in de gracht me minder aanspreekt - waarschijnlijk ook weer met snoeiharde muziek - dan een optocht die je met z'n allen doet.

Maar 'Den Haag' heeft me goed gedaan, en me gemotiveerd om als aseksueel, en eventueel als niet-zo-mannelijke man, aanwezig en zichtbaar te zijn.

Kortom: grote kans dat ik ga. Als er nog meer mensen gaan, zullen we dan iets afspreken?

Zie ook http://www.utrechtcanalpride.nl/
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Briggy

Hm, ik denk niet dat ik het haal jammer genoeg. Heb dan een sollicitatie/meeloopdag die om half tien begint. De boottocht begint om 1 uur geloof ik en duurt tot 5.
12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

Zaterdag gaat voor mij helaas niet lukken. Heel veel plezier in ieder geval  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jan H

Ik ben er morgen ook niet bij, voor wie wel gaat heel veel plezier! en  :cake: natuurlijk

I.

Helaas, ook ik ga het niet redden. Volgende keer beter!

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Briggy

Hoop dat je een leuke dag hebt gehad Edewecht!

Was om 5 uur pas klaar met de meeloopdag, helaas want had graag willen gaan!
12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

Citaat van: Edewecht op juni 11, 2017, 10:13:39 PM

(...) Hoewel het idee van bootjes in de gracht me minder aanspreekt - waarschijnlijk ook weer met snoeiharde muziek - dan een optocht die je met z'n allen doet.


... en dat was zoals ik had verwacht :-\

Ik had een mooi plekje gevonden bij Ledig Erf, een zitplaats op een muurtje pal aan het water. Daar had je van boven een mooi uitzicht op het water - de boten moesten daar een draai maken om onder de brug door te kunnen, dus dat ging lekker langzaam. Ik zat tussen het 'gewone' (=niet-LHBTQIAP+) volk, en dat had ook wel wat. Iedereen was in de stemming en aardig :cheerleader:

Maar het bleef op afstand allemaal, tenminste, zo voelde ik het. 'Wij' stonden langs de kant, en 'zij' voeren in hun boten en bootjes voorbij. Ik miste dus het 'wij'gevoel dat we in Den Haag wel hadden. Dat ligt niet aan Den Haag of Utrecht, maar dat ligt daaraan dat je dan met z'n allen in een optocht loopt.
En: zou hetzelfde publiek dat klapt en juicht voor de extravagant uitgedoste opvarenden óók opgetogen zijn als ze maandag midden op straat een gebaar van tederheid tussen twee vrouwen of mannen (lees: zoen of hand-in-hand) zien plaatsvinden?

Persoonlijk merk ik dan dat ik me -als homoman- nog steeds niet erg verbonden voel met de gay-scene. Wel met de bredere en kleurrijke groep (regenboog!) die we inmiddels LHBTQIAP+ noemen. :grouphug:

Dus ik was na een paar uurtjes al weer weg. Heb nog even de trein gepakt naar Amsterdam en even bij het homomonument gezeten. Er lagen bloemen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Leuk verslagje Edewecht  :klap:

Vandaag sprak ik -geheel onverwacht- wat mensen die hier ook bij aanwezig waren geweest. Ze waren erg positief en ze vonden vooral de kleinere schaal ten opzichte van de pride in Amsterdam erg prettig. Waar bij Amsterdam door hun al lang niet meer wordt ervaren als waar het om begonnen is en vooral een (commercieel) feestje aan het worden is, vonden ze het in Utrecht een grote stap in de goede richting.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik had de gemoedelijkheid t.o.v. Amsterdam nogal onderbelicht, en het alleen met Den Haag vergeleken.

Toch -persoonlijk- denk ik dat ik voortaan eerder aan een Walk deel zal nemen dan als toeschouwer òf opvarende bij een Canal Parade/Pride.

Wat ik overigens nog vergeten was te zeggen: grappig dat ik -best wel eenling- merkte dat ik gezelschap miste. Ik had het leuker gevonden als we met een paar (of meer) gelijkgestemden waren geweest. Dus zo eenling ben ik blijkbaar ook weer niet :schater:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ik ben nog nooit bij een Canal Parade geweest, wel heb ik de TV uitzendingen over de gay pride/canal parade gezien, en dan lijkt een walk me inderdaad leuker. Een canal parade lijkt me wat passiever (op de boot of op de kant), terwijl je bij een walk meer echt iets doet.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler