Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi!

Gestart door Twijfelaar, juni 06, 2017, 11:58:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Twijfelaar

Hoi allemaal,

Ik ben een jonge vrouw van begin twintig en na heel lang twijfelen heb ik me aangemeld op dit forum. Of ik aseksueel ben, weet ik niet zeker. Ik heb nooit een relatie gehad en ook nooit seks, maar ik kan niet zo goed bepalen of dat komt doordat ik er geen behoefte aan heb, of het komt doordat ik bang ben dat ik er niets van bak of dat het komt doordat mijn lichaam niet perfect is en ik me daarvoor schaam. Ik ben één keer in mijn leven verliefd geweest, dat is al een paar jaar geleden, en dat is niets geworden omdat de persoon in kwestie mij niet op die manier leuk vond. Het verdriet was vrij snel over en daarna heb ik nooit meer zulke gevoelens gehad.

Ik heb me vooral aangemeld om me meer in te lezen over het onderwerp en om erachter te komen of ik aseksueel ben of niet. Ook ben ik heel benieuwd naar ervaringsverhalen en hoop ik herkenning te vinden.

Liefs,
Twijfelaar

Edewecht

Welkom Twijfelaar :)

Er kunnen veel verschillende redenen zijn voor mensen om zich aan te melden op dit forum - al dan niet na lang twijfelen. Ook hierin ben je niet de enige!
Goed dat je deze stap toch hebt gezet. Welke vragen je ook hebt, en of je nou aseksueel bent of niet, je bent toch welkom.

Hier op het forum zeggen we dat jijzelf bepaalt of je jezelf aseksueel wilt noemen. Dit forum kan je helpen om daarin wat meer duidelijkheid te krijgen. Misschien herken je jezelf in een aantal verhalen, daarnaast kun je hier eens kijken, dit heeft mij in ieder geval destijds heel veel duidelijk gemaakt.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Welkom Twijfelaar! Het si ook niet altijd ven duidelijk, het kan best een hoop gezoek en getwijfel zijn. Ik hoop dat Aven je een syteuntje in de rug kan geven.

Wat ik zelf ook een informatieve plek vind is die van de Werkgroep Aseksualiteit: http://www.werkgroep-aseksualiteit.org/
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum twijfelaar,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Neem rustig de tijd om de puzzel zichzelf op te laten lossen. Hier lezen helpt vaak wel, en vragen stellen mag natuurlijk ook altijd. Sinds ik dit forum heb ontdekt heb ik eigenlijk nooit over aseksualiteit getwijfeld, arromantisch heeft bij mij wel een paar jaar geduurd. Kijk ook eens naar de omschrijving van Halfseksueel of de Grijze-A, misschien dat je daar wat in herkent:
http://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Halfseksueel
http://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Grijze_A
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Bubble

Hallo Twijfelaar. Wat een mooie naam heb je gekozen. Ik hou van twijfel, dat houd mijn beeld breed. Succes met je zoektocht
Anders goed is ook goed

SaxiePhone

Van harte welkom!

stampedian

Van harte welkom, Twijfelaar!

Ik herken me een beetje in jouw verhaal. Ik heb zelf ook nog nooit een relatie of seks gehad en heb ik het begin ook even goed moeten nadenken of ik me herkende als 'aseksueel'. Wat mij hielp, was goed inlezen en nadenken over mijn leven en de keuzes die ik hierin gemaakt heb. Ik ben natuurlijk ook wel een paar keer verliefd geweest, en eigenlijk alleen maar vanwege het aestetische gedeelte (een mooi uiterlijk dus). Maar ik heb me nooit sexueel aangetrokken gevoeld tot welk geslacht dan ook, heb ook geen behoefte aan een relatie gehad. Het was goed zo. Hoewel het de laatste tijd best wel fijn zou zijn om een maatje te hebben. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat ik een aromantische aseksueel ben.

Marie8

Welkom op het forum :)
En veel succes!
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Catulus

Welkom!!

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het is gewoon een grote bak aan informatie waar je je doorheen moet slaan. Gewoon veel lezen en kijken waar je jezelf in kan plaatsen

groetjes
"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle

Stephii

Welkom hier!

Je kan hier genoeg ervaringen lezen enzo, maar of je nu echt asekueel bent zal je toch zelf ooit wel ontdekken, niemand kent jou het beste behalve jij zelf.
Hopelijk kom je er snel achter of dit wel/niet zo is, er staan genoeg topics hier om jezelf mee 'te vergelijken' ;)

Veel plezier!
In a place I call home.