Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuwe mensen leren kennen in de "normale" wereld..

Gestart door Stephii, juni 10, 2017, 06:20:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stephii

Hallo!

Gisteren weer eens op internet liggen opzoek naar chatboxen, iets wat je minder en minder vind, naar mijn mening.. dus kwam ik uiteindelijk op chatbelgie.. hier heb ik echt veel spijt van... je maakt een nickname aan zonder wachtwoord, wat wel een voordeel is, en ik logde in op de chatbox en werd direct in prive aangevallen door (in mijn ogen) wanhopige mannen die opzoek zijn naar een wip, elk gesprek verliep hetzelfde: hey alles goed ja met jou ja ook en dan ineens hoe zie je eruit?, ik irriteer me enorm aan deze vraag, waarom weet ik niet maar ik kom naar een chatbox om te praten met mensen, niet om mijn uiterlijk te beschrijven... als ik dan zeg dat het niks boeit hoe ik eruit zie omdat ik hier ben om te chatten reageren ze ofwel nietmeer of neemt het gesprek een hele andere wending.. zo beginnen sommige gelijk te vragen wat voor fetishes ik heb, of ik al trio's gedaan heb, of ik intresse heb in oudere mannen, of ze nodigen me uit voor een avondje fun, en als ik dan vraag wat die fun is? SEKS. ik irriteer me echt mateloos aan mensen online leren kennen, lijkt alsof iedereen opzoek naar seks is... ik ben al niet zo sociaal om in real life op mensen af te stappen en daarom probeer ik het af en toe online om elke keer maar weer teleurgesteld te worden en iedereen precies opzoek is naar seks en een normaal gesprek niet meer mogelijk is..............

Wat vinden jullie van zulke vragen? irriteren jullie je er ook aan of is ligt dit niet aan het aseksueel zijn?
In a place I call home.

AceVentura

#1
Me er echt aan irriteren doe ik niet, ik vind het wel jammer dat het blijkbaar altijd daarop uit moet komen.
Ik denk ook niet dat het specifiek is met aseksualiteit te maken heeft, behalve dat het ons misschien iets meer opvalt.

Gelukkig heb je hier een forum vol mensen waar je een praatje mee kan maken  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

stampedian

Hmmm... Zelf heb ik niet echt ervaring met chatboxen, maar ik sluit me aan bij AceVentura.
En misschien ben je - net als ik - sex repulsed? Dat is niet per sé iets typisch aseksueels.

BloctopusPrime

Ik heb ook al nagedacht over hoe ik online op een aangename manier nieuwe mensen kan leren kennen. Ik leg niet zo spontaan nieuwe contacten in de echte wereld, online is meer mijn ding. Met chatboxen heb ik zelf geen ervaring, maar ik heb wel al andere opties verkend. Hieronder even mijn persoonlijke bevindingen, mocht je er iets aan hebben.

Heb kort Tinder geprobeerd. Daar ligt de nadruk heel hard op uiterlijk, kan je weinig afleiden over iemands persoonlijkheid (mensen zetten meestal maar enkele woorden in hun profiel) en naar het schijnt hebben ze een reputatie als app om one-night stands te zoeken. Grote nadruk op fysieke aantrekkingskracht dus, waardoor ik 'm zelf niet zo interessant vind. Er zijn zeker mensen die er een partner of vrienden aan overhouden, maar ik weet niet goed wat ik er als aseksuele man kan beginnen.

Dan heb je nog OKCupid. Gebruiksvriendelijke en interessante datingsite die ook goed rekening houdt met mensen die een minder bekende geaardheid hebben (bi, aseksueel, demiseksueel, panseksueel, etc). Ze beloven "substance over selfies", een soort van anti-Tinder dus. En inderdaad, het draait meer rond wat je in je profiel schrijft dan je foto's. Ze hebben ook vragenlijsten die hun matchmakingsysteem gebruikt om je compatibiliteitsscore met anderen te tonen. Goed concept, gratis en geen agressieve verkoopstrucs. Probleem voor mij is dat het vooral een Amerikaans fenomeen is. Er zijn in België weinig vrouwen op actief. Naar het schijnt zijn er op veel datingsites meer mannen dan vrouwen actief, dus misschien heb je meer geluk als je mannen zoekt.

Liefst van al zou ik vanuit een of andere website vertrekken waar de nadruk meer op vriendschap dan dating ligt. Waar je vrouwen kan leren kennen op basis van hun persoonlijkheid en gedeelde interesses. Waar je met elkaar over onnozele alledaagse dingen praat en ook soms de grotere dingen des levens kan delen. Waar je diepgaande emotionele connecties met mensen kan maken die een week, een paar maanden of jarenlang standhouden. Of ik er korte contacten, vrienden of een relatie aan overhou is voor mij op het moment bijzaak. Zolang ik maar wat nieuwe mensen kan leren kennen en nieuwe ervaringen op kan doen.
Heteroromantische grey-A, twintiger, Belg.

Stephii

Citaat van: AceVentura op juni 10, 2017, 08:45:16 PM
Me er echt aan irriteren doe ik niet, ik vind het wel jammer dat het blijkbaar altijd daarop uit moet komen.
Ik denk ook niet dat het specifiek is met aseksualiteit te maken heeft, behalve dat het ons misschien iets meer opvalt.

Gelukkig heb je hier een forum vol mensen waar je een praatje mee kan maken?  ;D

Klopt, met forums ben ik dan ook weer minder bekend, je maakt een topic en hoopt op reacties? niet dat ik kan klagen, heb ondertussen al wel reacties genoeg gehad op de topics die ik maakte, maar het is dan wel zo dat je over dat ene topic praat en niet over hoe iemand is of wie iemand is, en aangezien ik gemerkt heb dat HEEL het forum openbaar is zie ik het ook minder zitten om mijn hele levensverhaal hier neer te zetten...

Citaat van: stampedian op juni 11, 2017, 02:27:15 PM
Hmmm... Zelf heb ik niet echt ervaring met chatboxen, maar ik sluit me aan bij AceVentura.
En misschien ben je - net als ik - sex repulsed? Dat is niet per sé iets typisch aseksueels.

Kan het ook google'n maar om het topic maar wat in leven te houden zal ik het vragen: wat is sex-repulsed? :p

Citaat van: BloctopusPrime op juni 11, 2017, 09:22:18 PM
Ik heb ook al nagedacht over hoe ik online op een aangename manier nieuwe mensen kan leren kennen. Ik leg niet zo spontaan nieuwe contacten in de echte wereld, online is meer mijn ding. Met chatboxen heb ik zelf geen ervaring, maar ik heb wel al andere opties verkend. Hieronder even mijn persoonlijke bevindingen, mocht je er iets aan hebben.

Heb kort Tinder geprobeerd. Daar ligt de nadruk heel hard op uiterlijk, kan je weinig afleiden over iemands persoonlijkheid (mensen zetten meestal maar enkele woorden in hun profiel) en naar het schijnt hebben ze een reputatie als app om one-night stands te zoeken. Grote nadruk op fysieke aantrekkingskracht dus, waardoor ik 'm zelf niet zo interessant vind. Er zijn zeker mensen die er een partner of vrienden aan overhouden, maar ik weet niet goed wat ik er als aseksuele man kan beginnen.

Dan heb je nog OKCupid. Gebruiksvriendelijke en interessante datingsite die ook goed rekening houdt met mensen die een minder bekende geaardheid hebben (bi, aseksueel, demiseksueel, panseksueel, etc). Ze beloven "substance over selfies", een soort van anti-Tinder dus. En inderdaad, het draait meer rond wat je in je profiel schrijft dan je foto's. Ze hebben ook vragenlijsten die hun matchmakingsysteem gebruikt om je compatibiliteitsscore met anderen te tonen. Goed concept, gratis en geen agressieve verkoopstrucs. Probleem voor mij is dat het vooral een Amerikaans fenomeen is. Er zijn in België weinig vrouwen op actief. Naar het schijnt zijn er op veel datingsites meer mannen dan vrouwen actief, dus misschien heb je meer geluk als je mannen zoekt.

Liefst van al zou ik vanuit een of andere website vertrekken waar de nadruk meer op vriendschap dan dating ligt. Waar je vrouwen kan leren kennen op basis van hun persoonlijkheid en gedeelde interesses. Waar je met elkaar over onnozele alledaagse dingen praat en ook soms de grotere dingen des levens kan delen. Waar je diepgaande emotionele connecties met mensen kan maken die een week, een paar maanden of jarenlang standhouden. Of ik er korte contacten, vrienden of een relatie aan overhou is voor mij op het moment bijzaak. Zolang ik maar wat nieuwe mensen kan leren kennen en nieuwe ervaringen op kan doen.

Klopt, het zijn datingsites, ik ben niet opzoek naar een relatie op dit moment. ik mis vriendschap net ietsje meer, en mocht daar dan wat van komen zal ik er ook wel 100% voor gaan, maar om mij nu op alle datingsites te zetten.... daar komt ook altijd het verkeerde volk op af, of gewoon niemand die reageert. en toch even voor de duidelijkheid; ik ben niet opzoek naar mannen, of naar vrouwen, gewoon naar iemand... een mens... :p
In a place I call home.

Koffie

Stephii, als je 25 berichten op het forum heb gepost, krijg je automatisch de mogelijkheid om te posten in het prive-gedeelte van het forum. Dat is wel meer besloten. Het forum is verder inderdaad openbaar en ik zou altijd voorzichtig zijn wat je op een forum post, maar inderdaad zeker op een openbaar forum.

Met chatboxen heb ik zelf geen ervaring, maar mijn dochter wel. En wat ik er verder over gehoord heb is ook niet uitnodigend voor mij. Jouw verhaal bevestigt wat ik al wist. Een enkele keer kun je, als je kwebbelen kunt (ik kan dat juist niet zo goed, koetjes-en-kalfjespraat) best een leuk contact met iemand opbouwen, maar vaak zijn juist daar personen die op zoek zijn naar 'spannende' gesprekken en andere dingen voor de webcam dan elkaar eens wat dieper in de ogen kijken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Citaat van: Stephii op juni 11, 2017, 10:58:56 PM
Klopt, met forums ben ik dan ook weer minder bekend, je maakt een topic en hoopt op reacties? niet dat ik kan klagen, heb ondertussen al wel reacties genoeg gehad op de topics die ik maakte, maar het is dan wel zo dat je over dat ene topic praat en niet over hoe iemand is of wie iemand is, en aangezien ik gemerkt heb dat HEEL het forum openbaar is zie ik het ook minder zitten om mijn hele levensverhaal hier neer te zetten...
Een forum is vooral bedoeld als discussiemedium. Je kan een nieuw onderwerp beginnen met bijvoorbeeld een vraag of een mening. Anderen kunnen daar dan weer op reageren. Het is uiteraard leuk om een topic te hebben waar een leuke discussie uit ontstaat, maar het aantal reacties op zich is geen doel op zich.
Het is inderdaad een openbaar medium (behalve het besloten deel waar Koffie het over had), dus wees je daarvan bewust als je persoonlijke dingen plaatst.

Citeer
Kan het ook google'n maar om het topic maar wat in leven te houden zal ik het vragen: wat is sex-repulsed? :p
In dit topic kan je daar informatie over vinden: http://du.asexuality.org/index.php?topic=5307.0
Het is een van de indicaties die je kan gebruiken om aan te geven hoe je staat ten opzichte van seksuele handelingen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stephii

Citaat van: Koffie op juni 12, 2017, 08:24:57 AM
Stephii, als je 25 berichten op het forum heb gepost, krijg je automatisch de mogelijkheid om te posten in het prive-gedeelte van het forum. Dat is wel meer besloten. Het forum is verder inderdaad openbaar en ik zou altijd voorzichtig zijn wat je op een forum post, maar inderdaad zeker op een openbaar forum.

Met chatboxen heb ik zelf geen ervaring, maar mijn dochter wel. En wat ik er verder over gehoord heb is ook niet uitnodigend voor mij. Jouw verhaal bevestigt wat ik al wist. Een enkele keer kun je, als je kwebbelen kunt (ik kan dat juist niet zo goed, koetjes-en-kalfjespraat) best een leuk contact met iemand opbouwen, maar vaak zijn juist daar personen die op zoek zijn naar 'spannende' gesprekken en andere dingen voor de webcam dan elkaar eens wat dieper in de ogen kijken.


25 berichten... oh.. dus er is nog een heel forum waar ik niks van af weet  ;D ik heb al wel wat "urges" (sorry ken het nederlandse woord even niet) gehad om hier wat open te zijn, maar dan denk ik altijd 'ohja dit is openbaar, IEDEREEN kan meelezen' .. gelukkig denk ik dat altijd net optijd!

Klopt jammer genoeg.. erg goed met koetjes-en-kalfjespraat ben ik zelf ook niet, een gesprek komt meestal vanzelf, als dit niet zo is steek ik er verder mijn tijd niet in.

Citaat van: AceVentura op juni 12, 2017, 07:09:11 PM
In dit topic kan je daar informatie over vinden: http://du.asexuality.org/index.php?topic=5307.0
Het is een van de indicaties die je kan gebruiken om aan te geven hoe je staat ten opzichte van seksuele handelingen.


Heb net het topic gelezen, echt seks-repulsive denk ik dan niet dat ik ben, enkel met andere mensen vind ik het een afstotend, ofja, ik wil wel in mijn hoofd maar zou het nooit in de realiteit kunnen door die "eww" gedachtes. maar als ik terugkijk naar mijn verleden ben ik ook wel wat sex-indiffrent, als ik in bed beland dacht ik vaak "is het bijna gedaan" "hoelang nog?" of "wat lig ik hier nu eigenlijk te doen" het is maar zoals jij erop gereageerd had: het zijn maar labels
In a place I call home.

AltijdDruk

Citaat van: BloctopusPrime op juni 11, 2017, 09:22:18 PM
Liefst van al zou ik vanuit een of andere website vertrekken waar de nadruk meer op vriendschap dan dating ligt. Waar je vrouwen kan leren kennen op basis van hun persoonlijkheid en gedeelde interesses. Waar je met elkaar over onnozele alledaagse dingen praat en ook soms de grotere dingen des levens kan delen. Waar je diepgaande emotionele connecties met mensen kan maken die een week, een paar maanden of jarenlang standhouden. Of ik er korte contacten, vrienden of een relatie aan overhou is voor mij op het moment bijzaak. Zolang ik maar wat nieuwe mensen kan leren kennen en nieuwe ervaringen op kan doen.

Dit herken is zo goed! Een paar jaar geleden had ik een profiel op Badoo en ben met die insteek mensen gaan ontmoeten. Voor de ander was een kop koffie drinken een 'date', voor mij was dat gewoon met iemand koffie drinken en over interesses praten. Het is zo jammer dat dat niet meer gewoon kan tegenwoordig, het lijkt alsof veel mensen een verwachting hebben (waar ik dan weer niet aan wil voldoen) en gewoon contact voor anderen niet genoeg waarde heeft.
Je bent aangewezen op verenigingen, sportclubs of vriendengroepen om nieuwe mensen te leren kennen zonder dat er meteen die verwachtingen zijn. Raar want wat mij betreft zijn er heel veel boeiende mensen op de wereld met wie ik wil babbelen, maar zou ik met bijna geen van allen in een relatie willen zitten. Als seks/relatie voorwaarde is om contact te maken met nieuwe mensen blijft je wereldje toch heel eenzaam en klein, of zie ik dat verkeerd?

Patricia

De mensen hier reageren allemaal best heel keurig en beheerst, lief zelfs, vind ik.
Ik niet. Ik ben zo gedesillusioneerd, zo boos en zo verdrietig over dergelijke verschijnselen. Tegenwoordig moet je continu "in" zijn voor seks, of praten over seks, overal waar je komt is dat zo. Je mag van geluk spreken als je eens iemand op een chatbox treft die "normaal" met je wil praten. Ik sta om die reden ook nergens meer ingeschreven, ik kan er niet meer tegen vragen te krijgen als: "Zie je er ook lekker sexy uit?" "Wat heb je aan, heb je ook zo'n zin in een lekker spannend contact?" "In je ogen (foto!) zie ik dat je wel eens graag gedomineerd wilt worden, zullen we daar een afspraak voor maken?" "Draag je meestal jurkjes of rokjes en een leuk hakje?" "Ik heb een enorme zin je te nemen op mijn keukentafel""Wat is je cupmaat?" enz. enz.

Het staat zo ver van me af, ik vind het zo vernederend continu deze gore shit over me heen te krijgen!

Koffie

Mijn ervaring mat datingsites is vrij beperkt, juist vanwege de heftigheid, maar ik heb wel het idee dat dat toch een beetje een wereld apart is. In het normale leven komt er zelden een kerel op me af die vunzig tegen me doet en op datingsites komen ze volgens mij vaak juist om je een soort van digitaal te verkrachten. Ook lang niet alle mannen, maar de drempel om digitaal onbeschoft te doen is kennelijk kleiner dan dat in real life te doen. Gezien ook de reacties onder diverse artikelen op sites.

Aangezien ik geen chatter ben heb ik daar geen ervaring mee (ik kan gewoon niet goed kletsen en babbelen, of ik moet me er echt toe zetten maar dan doe ik dat omdat dat moet. En chatten moet niet). Maar via PM's krijg je dat soort dingen ook over je heen.

Inderdaad heel vernederend, het maakt altijd dat ik me vies voel. Afgelikt. Overigens is dat helemaal niet hoe ik tegen seks aankijk, maar wel tegen ongewenst en seksueel overschrijdend gedrag. En daar lopen niet-aseksuele vrouwen ook tegenaan. Helaas.

En misschien mannen ook wel.

Uiteraard heb ik buitenom internet ook te maken gehad met mannen die smerige opmerkingen maakten of hun handen niet thuis konden houden. Ik denk dat haast elke vrouw dat meemaakt. Maar internet is een aparte place to be, heb ik de indruk. Ik zoek dat dan ook niet meer op. Het was veel te heftig voor me.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AltijdDruk

Citaat van: Patricia op november 19, 2017, 02:05:02 PM
De mensen hier reageren allemaal best heel keurig en beheerst, lief zelfs, vind ik.
Ik niet. Ik ben zo gedesillusioneerd, zo boos en zo verdrietig over dergelijke verschijnselen. Tegenwoordig moet je continu "in" zijn voor seks, of praten over seks, overal waar je komt is dat zo. Je mag van geluk spreken als je eens iemand op een chatbox treft die "normaal" met je wil praten. Ik sta om die reden ook nergens meer ingeschreven, ik kan er niet meer tegen vragen te krijgen als: "Zie je er ook lekker sexy uit?" "Wat heb je aan, heb je ook zo'n zin in een lekker spannend contact?" "In je ogen (foto!) zie ik dat je wel eens graag gedomineerd wilt worden, zullen we daar een afspraak voor maken?" "Draag je meestal jurkjes of rokjes en een leuk hakje?" "Ik heb een enorme zin je te nemen op mijn keukentafel""Wat is je cupmaat?" enz. enz.

Het staat zo ver van me af, ik vind het zo vernederend continu deze gore shit over me heen te krijgen!

Ja, vreemd gedrag is dat, word er ook altijd heel erg kwaad om. Ik begrijp niet zo goed waarom we dit normaal zijn gaan vinden. Sterker nog: ik weet niet of we dit daadwerkelijk normaal vinden want dit soort taal hoor je alleen via chatboxen op het moment dat je die mensen geen klap in hun gezicht kunt geven ;)
En het zet me ook aan het denken over de vraag of het feit dat dit gedrag maar door blijft gaan betekent dat er vrouwen zijn die hier WEL op ingaan. Je zou toch denken dat als een methode altijd op niks uitloopt, dat je dan iets anders gaat verzinnen?
Ik kan me de tijd herinneren dat er geen webcams of what's app waren, waardoor je niet meteen de vraag kreeg 'Heb je geen cam?' of 'Ik wil je zien'. Op de een of andere manier maakte dat communicatie toch nog net iets makkelijker omdat de vleeskeuring nog even achterwege bleef en mensen eerst kennis maakten met je persoonlijkheid ipv met je looks. Wat betreft sociale omgangsnormen heeft internet niet veel goeds gebracht.

Koffie

Ik denk dat ik het punt van kwaad zijn voorbij ben. Hoewel dat op de achtergrond heus nog aanwezig is en dat een van de emoties is die me ertoe hebben doen besluiten me niet meer zo duidelijk met datingsites bezig te houden. Dat is kennelijk niet mijn ding. Het gaat inderdaad om de vleeskeuring. Ik zeg wel eens: solliciteren is persoonlijker, dan lezen ze in elk geval je brief en je cv nog. Althans, die illusie heb ik, ik ben daar niet in thuis. ;)

Ik voel me wat datinggedoe betreft vooral murw denk ik. Ik schreef daar: ik zoek in mijn omgeving. En ik krijg steevast berichten uit de andere kant van het land. Vraag ik ze naar wat ze dan zo aanspreekt in mijn uitgebreid geschreven profiel: de foto's. Heeft u iets diepzinnigers in de aanbieding, informeerde ik dan op een nette manier, maar nee. Nooit meer reactie. En dan inderdaad de seksberichten. De kreunmail.

Dat er hier op het forum niet kwaad over gedaan wordt betekent natuurlijk niet dat de frustratie er niet is en zelfs niet dat de frustratie nooit geuit is. Ik heb er best wel eerder op het forum over gesproken. Er heerst hier alleen geen schreeuw- en scheldcultuur en dat houwen we zo. ;)

Als ik kijk naar mijn dochter (bijna 16), dan merk ik dat die zo door de wol geverfd is dat haar grenzen anders zijn komen te liggen dan de mijne. Die is via instagram en dat soort media vaker voorzien van dickpicks en nee, dat vindt ze niet leuk, maar het is er inderdaad bij gaan horen. Nee, internet heeft een boel moois gebracht, ik heb er veel aan. Aven o.a. Maar het heeft ook andere kanten.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

lizzzzzk

Zou een chatbox op AVEN niet een goed idee zijn? ik weet dat er één is op de amerikaanse website van AVEN... maar daar ben ik ook al een hele tijd niet meer op geweest sinds ik de nederlandse een paar maanden geleden heb ontdekt hahaha
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde

Fricai

We hebben het er al wel eens over gehad, ik weet niet meer of het nou vanwege technische aspecten of vanwege een gebrek aan animo niet door ging.