Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Reparatie (on)mogelijkheden voor een wankelend aseksueel - seksueel krukje

Gestart door Overkantus, juni 13, 2017, 09:52:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Overkantus

Citaat van: YM op november 09, 2007, 07:59:59 AM
... Ik zie het huwelijk als een stoeltje met drie poten. Eén van die poten is sex. Neem je één poot weg dan wordt het zitten ongemakkelijk want steeds moet je je inzetten om je evenwicht te behouden. Het zit niet meer gemakkelijk. Omgekeerd is ook waar. Heeft je liefde maar één poot namelijk sex dan zit je ook niet comfortabel. ...
Ik herkende deze beeldspraak van het wankelende krukje ook voor mijn aseksuele - seksuele gemengde relatie maar al te goed.
Maar het huidige wankele krukje is misschien comfortabeler dan helemaal geen krukje of een exemplaar dat gammel is op de twee andere pootjes.
Is het huidige krukje nog te verbeteren? Een krukje met nog twee goede pootjes doe je niet zo maar weg. Als we de toestand van de andere twee poten bekijken? Zijn die voldoende sterk of zelfs nog sterker te maken?

Voor het onderzoeken van de (on)mogelijkheden voor het seksuele pootje vond ik tips van Julie Sondra Decker zie "Asexual Relationships" talk at University of Virginia

  • 1) Soloseks, dus geen seks meer met de partner.
  • 2) De partners spreken af om regelmatig seks te hebben of incidenteel seks maar met vooraf afgesproken signalen zoals een bepaalde (zwarte) ring die de a-seksuele persoon op eigen initiatief kan aandoen/afdoen. Hierdoor wordt voorkomen dat de a-seksueel wordt verrast.
  • 3) Open relatie, de seksuele partner zoekt seks buiten buiten de deur zonder aldaar een emotionele verbinding aan te gaan.
  • 4) Poly-amoreus, binnen de deur een derde of een vierde persoon er bij, maar wel allemaal samen.
  • 5) De partners onderzoeken en zullen instemmen met fysiek of emotioneel intieme ervaringen die niet iemands grenzen overschrijden en intieme verlangens bevredigen die elk van de partners al dan niet heeft.
    Onderzoek en bespreek je breekpunten en must-have eisen.
    Voor breekpunten betekent dit: "Ik stop met deze relatie als ik DAT moet doen"
    Voor must-haves geldt het omgekeerde: Ik stop met deze relatie als ik DAT moet missen"
    De volgende checklists kunnen ? hierbij behulpzaam zijn.
  • 6) Een scheiding: De seksuele mismatch is te groot en/of de compensatie in andere vormen van behoeftevervulling is onvoldoende, dan is een scheiding misschien toch de beste oplossing. Als de ene partner absoluut iets nodig heeft dat de ander absoluut niet kan of wil invullen.


Praten over behoeften en gevoelens gaat makkelijker door te leren van hetgeen anderen reeds hebben verwoord.
Hier enkele voorbeelden van topics in relatie tot de bovenstaande zes punten die vaak zijn gelezen en/of veel reacties hadden.   
het belangrijkste in een seksuele - aseksuele relatie: erover praten!
aan de sexuele partners : hoe doen jullie het?
De waanideeën van een man
hoe gaat zo'n relatie aseksueel-seksueel?