Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Klein wandelingetje buiten de kast

Gestart door lisalaura, juni 22, 2017, 03:06:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lisalaura

Op dit moment ben ik nog helemaal hyper. Ik ben namelijk vandaag spontaan een beetje uit de kast gekomen.
Ik volg een cursus ervaringsdeskundige (in de psychiatrie) en het kwam er ineens uit.
Ik had verteld dat ik de laatste tijd steeds meer mezelf ben, dat dat fijn is, maar ook lastig omdat ik daardoor ook met mijn problemen geconfronteerd wordt. Toen vroeg iemand of ik een voorbeeld kon geven. Ik gaf meteen als voorbeeld dat ik aseksueel ben en dat best wel moeilijk vind om te accepteren. Het floepte er zomaar uit.

De reacties waren erg positief. Er was een groepsgenoot die zichzelf erin herkende en die misschien nu wel op internet informatie zit te zoeken en op dit forum terecht komt (in dat geval: welkom hier).
Er was een vraag (of het door medicatie komt) en toen vertelde ik: nee het is echt een geaardheid. Er kwam eigenlijk meteen begrip.
En iemand anders gaf aan heel blij te zijn dat ik erover begon, omdat ze zelf cliënten begeleid die aseksueel zijn (of twijfelen) en ze wilde graag meer weten.

Al met al een positieve ervaring. Ik weet niet of ik in mijn directe omgeving ook al gelijk uit de kast ga komen, maar dit was in ieder geval een goed begin. :)

Koffie

Wat goed! Ik hoop op meer goede reacties voor je in de toekomst.

tegelijk ook een 'zinvolle' plaats om uit de kast te komen. Wie weet kunnen meer mensen hierdoor de weg naar dit forum en informatie vinden. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Goed dat je dat gedaan hebt lisalaura  :klap: en wat fijn dat ze zo reageerden  :cheerleader:

Het eerste succes is in ieder geval binnen, hopelijk geeft dat moed voor een eventuele volgende keer.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Geweldig, Lisalaura. Geniet van je 'wandelingetje' en het goede begin.

En uit de kast in je omgeving? Geef het alle tijd die het nodig heeft, niets forceren. Blijf vooral trouw aan jezelf. Niets moet.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bubble

WoW Lisalaura, heb je toch maar even gedaan! En verder sluit ik me aan bij wat al gezegd is.
Anders goed is ook goed

Tempesta

Wat fijn dat je zulke leuke reacties kreeg!

Somebody someome

Ook gelijk begripvolle mensen om aan te vertellen goed gedaan klasse. Langzaam de wereld verkennen buiten de kast