Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aseksueel of gewoon bang om een man teleur te stellen in bed?

Gestart door Hanneke, juni 28, 2017, 12:42:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanneke

Soms weet ik niet of ik echt aseksueel ben of noodgedwongen omdat ik bang ben dat ik "niet goed genoeg" zou zijn in bed.  >:( Of te veel gefocused op eventuele gevolgen zoals zwangerschap en de gevolgen dáárvan op mijn lichaam.

Is aseksualiteit in mijn geval gewoon een smoes om mij achter te verschuilen? Bestaan er betrouwbare bronnen om uit te zoeken of je echt aseksueel bent?


Koffie

Voor het nagaan van een seksuele geaardheid bestaan geen tests of zoiets. Er is er echt maar een die dat kan bepalen en dat ben je uiteindelijk zelf. En helaas ligt het niet altijd heel gemakkelijk.

Aseksualiteit als geaardheid is het niet ervaren van seksuele aantrekking. Maar ook dat is niet altijd even gemakkelijk te beantwoorden.

Ik zelf zie mezelf wel als aseksueel of evt. misschien nog ergens in het grijze gebied en ik herken op zich je angst wel. Juist doorat ik niet zo veel heb met seks voldoe ik niet aan de verwachtingen. En dus stel ik teleur. Dat maakt dat ik ook heel bang ben geworden om evt. nog een relatie aan te gaan waarin seks een rol speelt. Maar het is dus niet zo dat mijn angst op zich het aseksuele veroorzaakt. Dat was ik al. Ervaringen hebben er wel toe bijgedragen dat ik nog minder makkelijk met iemand seks zal hebben.

Dus dat is iets om uit te puzzelen denk ik: ervaar je op zich de aantrekking wel en beginnen er dan allerlei alarmen af te gaan in je hoofd, of ben je bang dat je door het gebrek aan het seksuele niet goed genoeg zal zijn?
Maar helaas kunnen andere mensen die vraag niet voor je beantwoorden....
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Zoals Koffie al zei is aseksueel zijn een geaardheid, eentje die in dit geval is gedefinieerd als het niet ervaren van seksuele aantrekking tot andere personen. Of je daadwerkelijk seks hebt en wat je daar dan van vind staat er los van.

De vraag is dus: Ervaar je seksuele aantrekking ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Hanneke, ik heb met mannen het bed gedeeld (als man) - of explicieter: seks gehad met mannen. Of eigenlijk: pogingen tot seks, want echt lekker of leuk vond ik het nooit en het was vaak een moeizaam gebeuren om 'de prestatie' te halen.
Het feit dat ik nu geen verlangen meer heb om met een man het bed in te duiken, heeft niet te maken met dit moeizame gebeuren of niet-kunnen-presteren of teleurstelling van de ander, maar omdat ik het gewoon niet langer fijn vind om dit soort dingen met een ander te doen.

Voor mij is dit helder. Het is aan jou wat je 'oorzaak' noemt en wat 'gevolg', en of je oorzaak en gevolg wilt omdraaien.

(Terzijde: met een man in bed liggen zonder seks, daar kun je me nog altijd voor wakker maken :D )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Hey Hanneke,

Het is allemaal best ingewikkeld om echt uit te vogelen. Het kan een (onbewuste) smoes zijn, of aan de andere kant: Misschien is dat iets dat je jezelf vertelt omdat je eigenlijk liever niet aseksueel wil zijn?
Wellicht heeft het zin om te proberen de 'problemen' die er misschien zijn op te lossen. Als er dan niets verandert, weet je dat het daar niet mee te maken had! ;)

- Zwangerschap is met vrij grote zekerheid te voorkomen. Gebruik pil & condoom en het wordt nagenoeg onmogelijk om zwanger te worden. Nog beter, je kunt seksualiteit verkennen zonder 'dat ene' te doen waarbij je eventueel zwanger kan worden. ;)

- Je noemt dat je misschien denkt dat je 'niet goed genoeg' zou zijn. Dat doet me vermoeden dat je een zekere onzekerheid voelt op dat gebied, volgens mij bestaat er namelijk helemaal niet zoiets als 'niet goed genoeg'! Iedereen is anders, het is belangrijk dat je kunt communiceren, dan kun je elkaar vertellen wat je allemaal wel en niet leuk vindt. Niemand verwacht van je dat je precies weet wat die persoon wil, en niemand verwacht van een relatie dat beide personen exact hetzelfde willen en dat dat ook vanzelf gebeurt. Het is geen kwestie van 'goed' of 'niet goed'! ;)

Hoe dan ook: Succes met de zoektocht! :wave: