Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zichtbaarheid mailadres

Gestart door Memalon, juli 01, 2017, 01:10:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Memalon

Persoonlijk vond ik het niet zo fijn om te ontdekken dat mijn mailadres standaard zichtbaar was. Gelukkig ging ik al vrij snel na mijn aanmelding wat rommelen in mijn profiel, dus kon ik het gelijk verbergen, maar niet iedereen zal dat misschien zo snel door hebben. Met mijn mailadres is het heel eenvoudig om me te vinden op internet en bijv. ook waar ik werk. Dan kun je wel weer een ander mailadres aanmaken, maar daar heb ik dan weer geen zin in.

Kortom: is het een idee om het mailadres automatisch te verbergen bij aanmelding? Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze het zichtbaar maken. Privéberichten kun je altijd ontvangen dus mensen blijven gewoon bereikbaar.

Koffie

Ik denk dat dat met de softwareinstellingen van het forum te maken heeft, dus ik denk niet dat ik er wat aan doen kan. Misschien dat AceVentura dat weet of kan?
Ik weet wel dat ik het op sommige andere fora ook even zelf moet aanpassen, dus heel bijzonder dat het hier ook standaard op zichtbaar staat, is het niet.

PB's kunnen na 1 forumbericht, dus ook niet voor mensen die 0 berichten hebben. Na ervaringen in het verleden hebben we dit zo ingesteld.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Memalon

Citaat van: Koffie op juli 01, 2017, 01:52:09 PM

PB's kunnen na 1 forumbericht, dus ook niet voor mensen die 0 berichten hebben. Na ervaringen in het verleden hebben we dit zo ingesteld.

Prima idee, houden zo!

AceVentura

Het is geen standaard instelling die gewijzigd kan worden. In algemene zin is een forum bedoeld om menen met elkaar in contact te komen, met die beredenering is deze standaard instelling denk ik wel te begrijpen.

Overigens wel een kleine nuance voor wat betreft de zichtbaarheid van het adres: Dit geld alleen voor leden. Niet leden kunnen de profielen niet bekijken en daarmee dus ook de email adressen niet zien. Het is dus niet zo dat iemand die op internet zoekt naar jouw email adres automatisch hier uit zal komen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op juli 01, 2017, 04:20:36 PM

Overigens wel een kleine nuance voor wat betreft de zichtbaarheid van het adres: Dit geld alleen voor leden. Niet leden kunnen de profielen niet bekijken en daarmee dus ook de email adressen niet zien. Het is dus niet zo dat iemand die op internet zoekt naar jouw email adres automatisch hier uit zal komen.


Daarbij nog toegevoegd: jij ziet jouw eigen mailadres altijd. Ook als anderen die niet kunnen zien. Ik meld dit hier omdat daarover nog wel eens verwarring bestaat.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Maar ik begrijp het wel. Tenslotte kan iedereen hier lid worden, onder welke nickname dan ook. Dus dat kan je therapeut zijn, je broer, je collega, je baas, je leraar, je klasgenoot, je partner, die ene ex die je kwijt wilt en die je stalkt of waarmee je in scheiding ligt, etc. En dat gebeurt ook, in mijn 'loopbaan' als forumdeelnemer heb ik in de loop der jaren de gekste dingen voorbij zien komen. Gelukkig nooit zelf mee te dealen gehad, maar ik begrijp dus wel dat iemand het mailadres graag afgeschermd wil hebben.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Memalon

Citaat van: Koffie op juli 01, 2017, 06:48:08 PM
Maar ik begrijp het wel. Tenslotte kan iedereen hier lid worden, onder welke nickname dan ook. Dus dat kan je therapeut zijn, je broer, je collega, je baas, je leraar, je klasgenoot, je partner, die ene ex die je kwijt wilt en die je stalkt of waarmee je in scheiding ligt, etc. En dat gebeurt ook, in mijn 'loopbaan' als forumdeelnemer heb ik in de loop der jaren de gekste dingen voorbij zien komen. Gelukkig nooit zelf mee te dealen gehad, maar ik begrijp dus wel dat iemand het mailadres graag afgeschermd wil hebben.

Nou inderdaad, daarom schrok ik ook. Ik ben hulpverlener en ik heb niet graag dat mijn cliënten me hier terugvinden. Niemand eigenlijk, op dit moment, het is nog zo vers. Misschien een waarschuwing/tip in de welkomstmail?

Edewecht

De admins overleggen hierover. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Stephii

Dit is mij ook al opgevallen, emails zijn zichtbaar niet enkel voor leden maar voor IEDEREEN. dit zou inderdaad wel aangepast moeten worden, desnoods zo dat de emails enkel voor leden zichtbaar zijn. misschien als het niet goed is voor de admins in de verificatiemail vermelden dat de e-mail openbaar is en indien ze dit niet willen dat ze het moeten aanpassen ofzoiets?
In a place I call home.

Edewecht

Even wat opheldering:

- emails zijn sowieso niet zichtbaar, want die bestaan hier niet.

- emailadressen zijn alleen zichtbaar voor andere leden, niet voor 'iedereen'. Iemand die niet-ingelogd dit forum bekijkt, kan jouw profiel-informatie niet zien.

- je emailadres is niet zichtbaar als je dit in je profiel-informatie hebt ingesteld ('verberg emailadres'). Dit niet-zichtbaar zijn moet je wel zelf instellen.

- je eigen emailadres is altijd zichtbaar als jij jouw eigen profiel bekijkt, ook als je 'verberg emailadres' hebt ingesteld.

- alle emailadressen zijn voor de admins (en alléén voor de admins) altijd wel zichtbaar.

Citaat van: Stephii op juli 03, 2017, 12:53:51 AM

misschien als het niet goed is voor de admins in de verificatiemail vermelden dat de e-mail openbaar is en indien ze dit niet willen dat ze het moeten aanpassen ofzoiets?


Nou, hierover zijn de admins dus in overleg.
:)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Stephii

Citaat van: Edewecht op juli 03, 2017, 06:17:36 AM

- emails zijn sowieso niet zichtbaar, want die bestaan hier niet.


Ik bedoelde hiermee ook de emailadressen, emails is gewoon korter..  ;D
In a place I call home.

Koffie

Er staan nu een verwijzing in de welkomstmail. Op zich blijft het ieders eigen verantwoording om zelf even goed te kijken, maar we hopen dat mensen zo in elk geval even nakijken hoe ze dit hebben ingesteld.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Memalon

Citaat van: Koffie op juli 06, 2017, 07:59:38 AM
Er staan nu een verwijzing in de welkomstmail. Op zich blijft het ieders eigen verantwoording om zelf even goed te kijken, maar we hopen dat mensen zo in elk geval even nakijken hoe ze dit hebben ingesteld.

Fijn, dat moet voldoende zijn. Dank jullie!