Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Research voor BNNVARA

Gestart door LotteBNN, juli 06, 2017, 10:53:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LotteBNN

Beste allemaal,

Voor BNNVARA ben ik momenteel bezig om mij te verdiepen in het onderwerp aseksualiteit.

Er wordt altijd verwacht dat seks bij het leven hoort en vooral bij een relatie. Dit is een vooroordeel dat helemaal niet klopt. Je kan ook liefhebben zonder seks. Voor mij hoeft er ook niet altijd seks bij te komen. Nu ben ik zelf geen aseksueel, maar ik moet toegeven dat ik het fijn vind om soms een tijd zonder seks door het leven te gaan. Niet die druk op je schouders dat het maar moet gebeuren.

Vooral bij mannen snappen veel mensen niet dat aseksualiteit voor kan komen. Bij mannen wordt verwacht dat ze om de 7 seconden aan seks denken en altijd zin hebben. Onzin!

Ik wil heel erg graag op een documentarissche manier laten zien dat aseksualiteit normaal is. Dat je net zo goed lief kan hebben zonder seks als met. Op deze manier hoop ik wat meer begrip te kweken bij de kijkers.

Wie wil mij zijn verhaal vertellen? Dit hoeft niet gelijk voor de camera, ik zit namelijk nog in de researchfase.

Wil je het hier niet kwijt, dan kan je ook mailen naar lotte_grimberg@hotmail.com

Mvg,

Lotte Grimberg

Koffie

Welkom! Ik hoop dat je mensen vindt voor je research! Goed dat jullle aandacht aan aseksualiteit willen besteden. Ik hoop dat er jongeren zijn die het aandurven.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Lotte, en bedankt voor je interesse in aseksualiteit  :cake: :cake: :cake:

Zoek je nog een bepaalde leeftijdscategorie ? Gezien de doelgroep van vooral BNN vermoed ik van wel  ::)
Mocht je die niet hebben dan wil ik zeker in je research fase wel meewerken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Char

Ik wil ook best wel iets vertellen, ben 19 en een aromantische ace. Maar ik weet niet of ik heel veel interssants erover te vertellen heb.  ;D

Edewecht

Welkom Lotte! Leuk dat ook jij het onderwerp aseksualiteit bij de kop wil pakken. Of tenminste 'liefhebben zonder seks.'

Ik ben 54, waarschijnlijk iets te oud voor de BNN-doelgroep, maar heb bovendien nooit een relatie gehad, dus ben geen ervaringsdeskundige. Mocht je toch e.e.a. willen weten, ben ik altijd bereid om antwoorden op vragen te geven. :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

SaxiePhone

Ik wil zeker ook helpen bij eventuele vragen

Memalon

Ik ook, al heb ik nu geen relatie en toen ik een relatie had, wist ik nog niet dat ik aseksueel ben. En ik ben 41, dus ook niet heel piep meer  ;D

Kattenmevrouwtje

Hoi Lotte,

Goed dat je er research naar doet, misschien wordt het onderwerp van iets bekender en makkelijker geaccepteerd door de samenleving.
Ik ben zelf nog erg aan het ontdekken, maar heb nu wel het gevoel dat ik een soort van durf toe te geven dat seks niets met me doet.
Hiervoor wel talloze bedpartners gehad, altijd maar zoekend naar het gevoel dat iedereen toedicht aan seks, helaas dat gevoel nooit gevonden. Als je wat meer wil weten stel ik mij beschikbaar en mag je me een bericht sturen.

Voor de rest veel succes!

Shandy78

Heel goed dat er aandacht aan dit onderwerp besteed gaan worden, want wist sinds kort ook nog niet van het bestaan af. Ik wist wel dat heb abnormaal en anders was op seksgebied dan andere, maar wist niet dat daar een naam voor was en dat het meer voorkomt. Ik voel het nog steeds wel alsof ik iets mankeer en zou het juist fijn vinden om die behoeftes ook te hebben die andere hebben, want er zijn niet voor niks zoveel mensen er zo enthousiast over. En ik heb toch met genoeg mannen seks gehad, maar snapte gewoon niet waarom sommige er gewoon bijna verslaafd aan zijn. Ik denk dat er genoeg over te vertellen is en ik denk ook dat het goed is als meer mensen van het bestaan af zouden weten.

Somebody someome


Briggy

Het programma Spuiten en Slikken is helemaal vernieuwd. Ze zijn nu meer richting documentaire-achtige onderwerpen en opzet gegaan. In deze trend willen ze graag ook een item maken over aseksualiteit. Er bestaat namelijk een vooroordeel dat seks nodig is voor een relatie. En als je minder dan 2x per week seks hebt, kan je beter een therapeut op gaan zoeken. Dit is natuurlijk onzin. Het leven hoeft niet alleen maar om seks te draaien. Dit willen ze de kijkers graag laten zien met een item over aseksualiteit.

Is er iemand op het forum die het leuk lijkt om mee te werken aan het programma in de vorm van een tv interview? De opnames zullen tussen 14 en 17 oktober plaatsvinden. Ze kunnen naar de locatie toekomen. Eén van de dagen zal plaatsvinden in Amsterdam.

Bij interesse kun je contact opnemen met Lotte, haar e-mail staat in de beginpost.
12-1-2015 <3 MarkA

Fricai

Oh, heftig, nationale televisie. Dat gebeurt niet vaak! :cheerleader:

Wie kunnen het best sturen als afgevaardigde? ;D

Edewecht

Nu even niet, zegt Edewecht.

Bovendien val ik qua leeftijd niet in hun doelgroep, en ik heb geen relatie. Niet met en niet zonder seks.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

Zelfde geldt voor mij. Ik ben als (pers)voorlichter alleen nog maar achter de schermen bezig. Ben al vaak genoeg in de media geweest.
En mijn relatie (met seks) is ook al "a life time ago".

Dus ik hoop dat iemand anders het aandurft.  :)
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Briggy

Whyyyyy.... ze hebben nu ook een oproepje op facebook geplaatst (ik werd getagd). Maar er zit een expliciete seks foto bij en de tekst: ASEKSUELEN GEZOCHT: Heb jij totaal geen interesse in seks? En wil jij laten zien dat dit helemaal prima is?

Het zal mij niets verbazen als er dadelijk een totaal verkeerd beeld over aseksualiteit geschept wordt :(

Iemand, redt de aflevering!  :ange:

https://www.facebook.com/SpuitenenSlikken/posts/1483054015081911?comment_id=118723795513034&notif_id=1506456346744970&notif_t=comment_mention
12-1-2015 <3 MarkA