Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Tijloboy

Gestart door Tijloboy, juli 18, 2017, 09:53:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tijloboy

Hoi iedereen ik ben Tijl en twijfel enorm of ik ace ben

Het begon eigenlijk 13 jaar geleden toen mijn leeftijdsgenoten allemaal over seks begonnen te praten. Ik had zo iets van ok wtf er zijn meer gespreksonderwerpen moet dat nou nu. Heb wel eens korte relaties gehad mss meid maakte t altijd uit omdat ik " anders was ofzo

Koffie

Citaat van: Tijloboy op juli 18, 2017, 10:05:45 PM
Vorig bericht was nog niet af xd

Tijlo hier xd
Laat ik verder gaan. Na paar mislukte dates ging ik naar mijzelf kijken wat er niet lukte. Ik weet nu dat ik naar meiden kijk en alleen de mooie kant zie. Niet de lekkere kant. Heb nooit het gevoel gehad dat ik een meid naar mijn kamer wil trekken. (Ik ben niet gay. Ik heb echt wel romantische gevoelens naar meiden. Alleen niet seksuele )

Herkennen jullie dit en mijn vorige bericht graag hoor ik jullie reacties erover  wil graag mijn identiteit weten op dit gebied

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koffie

Welkom Tijloboy. Zoals je ziet heb ik je even je eigen voorsteltopic gegeven en je reactie op je eigen introductie eronder gezet.

Op zich heel herkenbaar voor me. Ik kan een man mooi vinden, maar het roept niets seksueels bij me op. Dus het zou best kunnen dat je aseksueel bent. Het is ook heel goed moegelijk wel romantische gevoelens te hebben zonder de seksuele aantrekking.

Alleen is er maar een in de wereld die voor jou kan bepalen of je aseksueel bent en dat ben je zelf. Het ligt niet altijd even duidelijk en er is ook een grijs gebied. Lees veel op het forum en neem de tijd om bij jezelf na te gaan waar je je het beste mee identificeert.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hallo Tijl, ik herken de gevoelens zoals je ze beschrijft (alleen niet hetero) en ja, ik noem mezelf aseksueel.

Maar zoals Koffie al zegt: jij bepaalt zelf of je jezelf aseksueel (of ace) wilt noemen. Het forum kan je daarbij wel helpen. Wat mij destijds veel geholpen heeft, was het lezen van de FAQ
http://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=FAQ

Verder kun je hier al je vragen stellen. Welkom! :cake:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik was vergeten de reactie van Tijloboy uit het topic van kanttenmevrouwtje te verwijderen,. daarop was in dat topic gereageerd door Bubble. Ik plak deze reactie hier, zodat er in dit topic verder gereageerd kan worden.


Citaat van: Bubble op juli 19, 2017, 07:41:31 AM
Citaat van: Tijloboy op juli 18, 2017, 10:05:45 PM
Vorig bericht was nog niet af xd

Tijlo hier xd
Laat ik verder gaan. Na paar mislukte dates ging ik naar mijzelf kijken wat er niet lukte. Ik weet nu dat ik naar meiden kijk en alleen de mooie kant zie. Niet de lekkere kant. Heb nooit het gevoel gehad dat ik een meid naar mijn kamer wil trekken. (Ik ben niet gay. Ik heb echt wel romantische gevoelens naar meiden. Alleen niet seksuele )

Herkennen jullie dit en mijn vorige bericht graag hoor ik jullie reacties erover?  wil graag mijn identiteit weten op dit gebied


Hoi Tijlo. Ook jij welkom hier. Ik denk dat dit bericht per ongeluk onder een ander bericht is beland. Maar kijk toch ook even naar reacties op dit bericht. Daar staat al een en ander geschreven wat jou misschien verder helpt.
Kijk lekker rustig rond op dit forum en hoe je je voelt bij wat hier allemaal staat.  Of je jezelf hierin herkent. Neem je tijd. Voor mij klinkt je verhaal herkenbaar met dat verschil dat ik zo op mannen reageer, niet op vrouwen. En was je wel gay,  dan was dat ook goed hoor. Kun je ook gewoon ace zijn. Maar je kunt ook op geen enkel geslacht vallen. Geen probleem hier.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Tijloboy,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Citaat van: Tijloboy op juli 18, 2017, 09:53:41 PM
Ik had zo iets van ok wtf er zijn meer gespreksonderwerpen moet dat nou nu.
Heel herkenbaar, nog steeds trouwens  ;D

Neem verder rustig de tijd om voor jezelf te ontdekken of aseksueel een label is wat bij je past. Als je vragen hebt kunnen we je daar altijd bij helpen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Hey Tijloboy,

Bekend verhaal, ik begon ook stil te staan bij dit onderwerp (en kwam uiteindelijk hier uit) doordat leeftijdsgenoten ineens geobsedeerd leken te worden door seks!  ;D

Welkom.  :wave:

Fricai

Blijkbaar wilde je graag een andere nickname, maar was je niet op de hoogte dat dat ook kon zonder een nieuw account aan te maken? ;)

Somebody someome

Haha nee xd ik zit behalve aven nooit op forums en bij games gaat dat nou eenmaal niet xd

Fricai

Geen probleem verder, uiteraard. Het was even verwarrend voor andere mensen. ;)