Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Pride Walk 2017 Amstardam

Gestart door Edewecht, juli 26, 2017, 08:14:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Jeeeeej, wat gaat de tijd snel. Voor je het weet is het alweer voorbij: de Pride Week in Amsterdam. Aanstaande zaterdag 29 juli begint-ie met een Pride Walk.

Okee ik ga NIET naar de botenparade op 5 augustus, maar de Walk, daar heb ik --na Den Haag-- wel zin in! :cheerleader:

En dus is mijn vraag: zijn er meer belangstellenden? Kunnen we 'n beetje samen lopen... :grouphug:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bubble

Hoi Edewecht, ik wilde al ja zeggen, maar merk dat ik hierin toch nog heel verlegen ben, mezelf nog niet in het openbaar durf te laten zien als cake-fanaat. Had ik niet van mezelf verwacht, maar het is wel zo. weet nog niet wat ik daarmee aan moet :-\.
Anders goed is ook goed

AceVentura

Zaterdag is voor mij Queer aan Zee dag dus ik laat dit aan me voorbij gaan. Veel plezier Edewecht !
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Somebody someome

Heet ace ventura,  wat is dat hele queer eigenlijk?  Zegt mij echt helemaal niks

AceVentura

Queer aan Zee is een maandelijkse borrel in Den Haag/Scheveningen voor de hele LGBT+QIAP doelgroep, en ook wie buiten deze lettersoep valt is welkom  ;D

Je kan meer lezen in dit topic: http://du.asexuality.org/index.php?topic=4865.0 of op https://queeraanzee.wordpress.com
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Wat zijn mensen toch vervelend divers :P, die term wordt steeds langer, LGBT+QIAP.  :schater:

Ace89

Daarom pleit ik altijd voor de term sexuality and gender diverse/-ity (SGD).

On topic: ik heb niks met prides, maar ik hoop dat degenen die gaan een leuke dag hebben!
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Fricai


Edewecht

Citaat van: Bubble op juli 26, 2017, 08:42:42 PM

Hoi Edewecht, ik wilde al ja zeggen, maar merk dat ik hierin toch nog heel verlegen ben, mezelf nog niet in het openbaar durf te laten zien als cake-fanaat. Had ik niet van mezelf verwacht, maar het is wel zo. weet nog niet wat ik daarmee aan moet :-\.


Is okee, Bubble. Het belangrijkste is dat je jezelf nergens toe dwingt, en alleen dat doet wat goed voor je is.
En ik durf ook niet alles.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

SKUGDY

Oehhh dat klinkt hartstikke leuk. Zal zometeen beetje kijken wat t inhoud en zo. Of ik ga is een ander verhaal, k ga namelijk al bootjes kijken 5 aug en treinen is duuuuur. Dus ligt er een beetje aan of er aanbiedingkaartjes zijn en ook of er meer mensen gaan (die meer richting mijn leeftijd zitten).
We shall see i guess

Edewecht

Inmiddels twijfel ik of ik wel zal gaan. 't Is nu vrijdagmiddag, ben erg moe (*Edewcht werkt te hard) en dus niet zo fit. Vind het wel jammer, maar ik doe het niet koste wat kost. :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

IJskonijn

Ik ben in ieder geval wel in Amsterdam, ik was al wel van plan 's middags een kijkje te nemen bij de bezigheden in het Vondelpark.
Maar als er meer mensen willen meelopen dan ga ik ook wel!

IJskonijn

Ik heb meegelopen gisteren, het was supertof! Lichte gehoorbeschadiging opgelopen, maar oke :schater: Jammer dat ik nog geen vlag heb. Ga ik meteen regelen voor een volgende keer (want ja, voor herhaling vatbaar).

http://www.nu.nl/amsterdam/4861278/duizenden-mensen-lopen-mee-in-pride-walk-amsterdam.html

Als je heeeel goed kijkt op de tweede foto onder aan het artikel zie je mijn ace-broek rechts achter het gestreepte shirtje :cheerleader: m'n gezicht is op professionele wijze gecensureerd door een andere vlag, hahahaha!

AceVentura

Fijn dat het zo goed bevallen is IJskonijn  :cheerleader:

Ook de NOS heeft het nieuws opgepikt: http://nos.nl/artikel/2185574-demonstratieve-pride-walk-in-amsterdam.html
Ik merk wel dat ik wat moeite heb met het woord "demonstratieve", dat hoorde ik gisteren ook al de hele dag op de radio als het over de pride walk ging. In mijn beleving is een pride walk niet zo zeer demonstratief maar gaat het juist om saamhorigheid en het laten zien van de diversiteit.

Zelf heb ik gisteren bij de QaZ borrel de vlag gekregen waar ik hier over schreef: http://www.winkeltjevanjan.nl/contents/nl/p3328_Asexueel__vlag.html
Hij ziet er goed en kwalitatief goed uit, zeker goed genoeg voor die paar pride walks en bijeenkomsten per jaar waar ik hem bij zal gebruiken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

IJskonijn

Dat woord demonstratief is wel wat de organisatie zelf gebruikt. Dit omdat de canal parade voornamelijk heel feestelijk is, willen ze deze optocht gebruiken om aandacht vragen voor bijv. landen waar LHBT-etc. strafbaar is, mensen die gemarteld en vermoord worden omdat ze uitkomen voor hun geaardheid of opkomen voor de rechten van LHBT-ers.

Ik moet wel zeggen dat hoewel er diverse borden werden gedragen met boodschappen van dien aard, het toch behoorlijk overstemd werd door de feestelijke kant. Het 'demonstratieve' wordt vooral uitgedragen in de speeches voorafgaand en na afloop van de parade, maarja het publiek wat daarbij aanwezig is, is natuurlijk 99% zelf LHBT-etc. Maargoed. Dat is dus en beetje het idee erachter.

Voor mijn eigen beleving is de pride walk ook inderdaad gewoon het saamhorigheidsgevoel, met zo veel mensen tegelijk die weten wat het is om 'anders' te zijn, dat is wat het zo tof maakt.