Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Pride Walk 2017 Amstardam

Gestart door Edewecht, juli 26, 2017, 08:14:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Op zich is het wel aardig, gezien je nog steeds regelmatig dingen hoort over geweld op straat tegen homoseksuelen... Maarja, ik denk inderdaad dat het publiek daar niet de mensen zijn die overtuigd moeten worden van tolerantie voor deze mensen.

Mooi dat het leuk was. :)

Edewecht

Citaat van: IJskonijn op juli 30, 2017, 03:32:41 PM

Ik moet wel zeggen dat hoewel er diverse borden werden gedragen met boodschappen van dien aard, het toch behoorlijk overstemd werd door de feestelijke kant. Het 'demonstratieve' wordt vooral uitgedragen in de speeches voorafgaand en na afloop van de parade, maarja het publiek wat daarbij aanwezig is, is natuurlijk 99% zelf LHBT-etc. Maargoed. Dat is dus en beetje het idee erachter.

Voor mijn eigen beleving is de pride walk ook inderdaad gewoon het saamhorigheidsgevoel, met zo veel mensen tegelijk die weten wat het is om 'anders' te zijn, dat is wat het zo tof maakt.


Jammer dat ik er niet bij was, maar ik ben ook tevreden met mijn keus om niet te gaan.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)