Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mark Rutte en andere potentiële rolmodellen

Gestart door Tijsco, oktober 24, 2017, 10:39:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tijsco

Zeg, is er niemand 'trots' op dat we een aseksuele Minister President kunnen hebben ??? :o

Ik bedoel, zeker weten zullen we het nooit want daarvoor is aseksualiteit nog te veel een taboe voor de hoge heren Politici, maar Mark Rutte loopt toch wel erg in de kijker als de regeringsleider die altijd ongetrouwd is en zonder partner leeft. Kom daar maar eens om in het buitenland... daar kun je vaak maar het beste getrouwd zijn met kinderen en elke zondag in de kerk zitten.

Ik wil maar zeggen, voelt niemand de aandrang je op te kunnen trekken aan rolmodellen? Wie kent er bekende aseksuelen? Ik vind het zelf echt wel stoer hoor dat wij Rutte hebben in Nederland (even los van zijn partijprogramma dat ik vaak verkeerd vind). En bijv. Paul de Leeuw heeft toch paden geeffend voor veel homo's, en voor hem was er al Albert Mol.

Hebben wij wellicht Jeanne d'Arc als rolmodel? Was toch de Maagd van Orleans wat in die tijd wel bijzonder was want de meesten voldeden toch al heel snel aan het plaatje huisje-boompje-beestje. Anders werd je ook zo geexcommuniceerd. Onze grootouders werden vaak nog wel uitgehuwelijkt, nou dat had mij ook kunnen gebeuren als ik in die tijd geboren was en dan had ik nu vrouw en kinderen :afro: :grouphug: maar zou me niet minder aseksueel maken natuurlijk.

Zo maar wat gedachten. Misschien was onze eigen Majoor Bosshardt ook wel aseksueel en werd ze daarom non?

Fricai

Citaat van: Tijsco op oktober 24, 2017, 10:39:18 PM
Zeg, is er niemand 'trots' op dat we een aseksuele Minister President kunnen hebben ??? :o

Ik bedoel, zeker weten zullen we het nooit want daarvoor is aseksualiteit nog te veel een taboe voor de hoge heren Politici, maar Mark Rutte loopt toch wel erg in de kijker als de regeringsleider die altijd ongetrouwd is en zonder partner leeft. Kom daar maar eens om in het buitenland... daar kun je vaak maar het beste getrouwd zijn met kinderen en elke zondag in de kerk zitten.

Hmmm, ik vind het niet logisch om te concluderen dat hij aseksueel is (eigenlijk moet het zijn: aromantisch). Ik denk dat er veel meer vrijgezellen rondlopen die wel een relatie willen dan vrijgezellen die aromantisch zijn. En Rutte zelf plaatst zichzelf (in interviews) in de eerste groep, en ik geloof hem voor deze ene keer wel op zijn woord. ;D

Maar het bevalt mij ook wel dat het niemand iets kan schelen of de Minister-president vrijgezel is of niet. ;)

Ik ben niet op zoek naar een rolmodel dat specifiek mijn seksuele oriëntatie deelt...

AceVentura

Ik heb geen idee of we een aseksuele minister president hebben/hadden. Hij heeft er zelf niets over gezegd, ook geen hints in het openhartige interview wat hij toen heeft gegeven, dus dan ga ik er vanuit dat het niet zo is. De rest is enkel speculatie en daar komen we niet verder mee.

Er is een lijst (wederom gebaseerd op speculatie) van bekende aseksuele personen: http://wiki.asexuality.org/Asexual_people
Zelf vind ik het mooi voor de zichtbaarheid vinden als een nog levende BN'er voor aseksualiteit uit zou komen, voor mij persoonlijk heeft het niet veel waarde.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Tijsco

Niet dat het altijd zo goed gewerkt heeft in de Kerk (to put it mildly) maar de dienaars van God zullen toch wel veel aseksuelen onder zich hebben gehad. Deels waren ze helemaal niet aseksueel wat juist tot frustraties geleid heeft, maar je kunt ook andersom redeneren dat iemand ervoor koos om non te worden juist omdat ze niets zag in een seksueel huwelijk. Daarom zie ik ook de Majoor als rolmodel.

Ik vind het zelf wel fijn naar iemand op te kunnen kijken hoor. Als Rutte dan niet kan maar het moet wel een levend figuur zijn dan kies ik Ellen Bandita. Heel jong nog maar ze spreekt enorm aan. Ze is dan wel niet aseksueel maar mag zich wel Beschermvrouwe van ons noemen van mij hoor, na haar hele serie over genderneutraliteit. Niet dat ze dat zou doen want ze is helemaal wars van titelatuur :klap: :knuffel:

AceVentura

Elle is inderdaad een interessante persoonlijkheid, en de manier hoe ze de serie "geslacht" heeft gemaakt was inderdaad erg leuk en goed.

Qua religie ben ik niet helemaal op de hoogte, ik heb wel eens gelezen dat er ook aseksuele personen in de bijbel voor komen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

aeronaut

Voor de zichtbaarheid lijkt het me inderdaad mooi als er een bekende aseksueel zou zijn, maar of dat nou Mark Rutte is.. Ik denk inderdaad wel dat er een grote kans is dat er onder nonnen en monniken aseksuelen zaten, die voor dit leven kozen om het huwelijk te ontvluchten, of misschien zelfs hun aseksualiteit zagen als "de gave van onthouding" en daardoor een roeping.

In de bijbel schrijft inderdaad de apostel Paulus dat hij zou willen dat iedereen was zoals hij en niet zou trouwen maar zich wijden aan het dienen van God, maar als je dan echt brandde van begeerte moest je maar trouwen. Veel aseksuelen en aromantischen zien dit als aanwijzing dat Paulus aromantisch aseksueel was, wat volgens mij goed zou kunnen, want hij klinkt in ieder geval alsof hij niet goed begrijpt waarom al die mensen nou zo nodig moeten trouwen ;D

Tempesta

Oef, dat zou voor mij kiezen tussen twee kwaden zijn... Het huwelijk in als aromantisch aseksueel of het klooster in als verstokte atheïst ;D.