Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

even voorstellen

Gestart door flower, juli 30, 2017, 12:18:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

flower

Hallo,

ik vind het een beetje moeilijk om me hier voor te stellen. Ik zal dat toch maar doen.

Ik had wat gegoogled en kwam hier terecht, naar aanleiding van de problemen die ik ondervind op sexueel vlak. Ik weet niet of ik asexueel ben.
Ik voel me alleen wat abnormaal en zou gewoon graag normaal willen zijn op dat vlak.
Ik kan er niet goed mee om en ik wil er iets aan doen.

groetjes

flower

Fricai

Hoi flower, welkom! :wave:

Heel veel mensen weten niet (zeker) of ze aseksueel zijn hoor, het is ook een moeilijk onderwerp, lastig om allemaal precies uit te vogelen. En zelfs op deze website is ieders verhaal en situatie weer uniek.

Hopelijk heb je wat aan informatie, discussies of steun hier. :)

Edewecht

Welkom, flower. Goed dat je de stap toch hebt gezet en je hier hebt voorgesteld.

Citaat van: flower op juli 30, 2017, 12:18:22 AM

Ik kan er niet goed mee om en ik wil er iets aan doen.


Waar wil je wat aan doen, flower?

Verder: als je hier rondkijkt, zie je veel min of meer 'abnormale' mensen. 'Normaal' is niet hetzelfde als 'gelukkig'.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Memalon

Welkom! Ik hoop dat je hier veel (h)erkenning vindt  :cake: :cake: :cake:

AceVentura

Welkom op het forum Flower,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Hopelijk heb je wat aan alle verhalen hier, en je mag uiteraard ook je vragen stellen als je die hebt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

IJskonijn


Koffie

Welkom Flower. Goed dat je je hebt aangemeld. Dat kan soms al een hele stap zijn en ook dat kan net een beetje helpen in jezelf te accepteren. Wij weten natuurlijk niet of je aseksueel zou kunnen zijn. Uiteindelijk ben jij zelf de enige die dat kan uitmaken. Dat is iets dat je bij jezelf voelt en bij jezelf na moet gaan. Maar ervaringen van anderen kunnen je wel helpen je eigen plaatje helderder te krijgen.

Normaal zijn is een wens die we allemaal hebben, omdat dat een stuk gemakkelijker is, of lijkt. Afwijken ligt altijd gevoelig. Toch gaat het er altijd om dat je jezelf mag zijn en dat je daar trouw aan bent, of je nu aseksueel bent of niet. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

flower

Citaat van: Edewecht op juli 30, 2017, 06:14:47 AM
Welkom, flower. Goed dat je de stap toch hebt gezet en je hier hebt voorgesteld.

Citaat van: flower op juli 30, 2017, 12:18:22 AM

Ik kan er niet goed mee om en ik wil er iets aan doen.


Waar wil je wat aan doen, flower?

Verder: als je hier rondkijkt, zie je veel min of meer 'abnormale' mensen. 'Normaal' is niet hetzelfde als 'gelukkig'.

Aan de problemen die hiertoe leiden. Ik zal hiervoor een apart topic openen. Dit is enkel mijn voorsteltopic hé. :-)

@iedereen: bedankt voor jullie berichtjes. Ik weet inderdaad dat normaal niet altijd gelukkig is en dat jullie niet voor mij kunnen voelen, maar het is voor mij wel een hulp en gewoon dat ik hier kan praten. Het is moeilijk om dit in de omgeving aan te kaarten.

groetjes

flower

Bubble

Welkom Flower.
Neem gewoon je tijd om alles rustig in je op te nemen. Fijne ontdekkingsreis
Anders goed is ook goed