Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo

Gestart door Snowflake, augustus 03, 2017, 02:38:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snowflake

Ik ben hier nieuw. Ik ben een vrouw van 33 jaar uit België.
Ik heb al 10 jaar een relatie maar de laatste jaren begin ik telkens meer en meer te twijfelen over alles.
We hebben nooit seks omdat ik daar nooit zin in heb.voor mij hoeft dit allemaal niet. Mijn partner zijn libido is wel normaal. Dagelijks zeurt hij hierover. Ik snap hem ook wel maar hoe meer hij erover praat,hoe meer ik er een afkeer van krijg.
Ik twijfel ook of ik hem nog graag zie. Ik irriteer mij in vele dingen aan hem en als hij weg is mis ik hem niet. Ik heb nu wel een stabiel leven en ik weet het allemaal niet meer.
Als puber had ik wel een normaal libido maar dit is dan steeds beginnen afnemen en nu heb ik er een afkeer van.

Ik zoek hier gewoon wat lotgenoten voor een leuke babbel. Vele groetjes!    :wave:

Fricai

Hoi Snowflake, welkom! :wave:

Als je helemaal geen libido meer hebt, snap ik dat je het niet zitten, en ook dat het lastig is als er continu naar wordt gevraagd.  :-\ Wel raar dat dat zoveel is veranderd, ik ben wel benieuwd hoe dat dan komt, maar daar is vast moeilijk uit te vinden. Je kan er eventueel naar vragen bij een dokter? Maar ja, als je het zelf niet erg vindt, dan zul je dat niet zo snel doen misschien...

In veel relaties met één aseksueel of persoon met geen/nauwelijks libido, vormt men een compromis waarbij die persoon toch wel een beetje/meer bereid is tot seks (ondanks dat die niet écht zin heeft). Wat dat dan allemaal precies in houdt verschilt natuurlijk enorm. Maar voor veel mensen is dit niet makkelijk, en je geeft al aan dat je twijfels hebt over je gevoelens... Misschien zou je met een ander persoon (waar je meer voor voelde) het niet zo erg vinden om toch 'mee te werken', of misschien wel een beetje zin krijgen?

Het klinkt in ieder geval alsof er iets moet veranderen in je relatie. Veel succes en hopelijk kunnen we hier nog iets voor je betekenen! :cake:

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

En om het verhaal nog ingewikkelder te maken: libido zegt niets over aseksueliteit. Je kunt een normaal libido hebben en toch aseksueel zijn. De vraag is dan of je je seksueel aangetrokken voelt tot anderen.

Of je wel of niet aseksueel bent kan ik niet voor je uitmaken, dat moet je bij jezelf voelen.

In jullie relatie lijkt het überhaupt niet zo lekker te lopen. Maar ligt de oorzaak daarvan op seksueel vlak of is dat een gevolg?

Welkom in ieder geval!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Snowflake

Bedankt voor jullie berichtjes!!!
Eindelijk wat herkenning!

Tja... het blijft mij ook een raadsel hoe dit komt.
Medisch gezien is alles in orde.
Ik denk ook niet aan seks met iemand anders.heel af en toe misschien wel maar dat is zelden. Wel hoe een relatie met iemand anders zou zijn...
Ik vind het wel een heel vervelend probleem maar langs de andere kant ook weer niet daar ik toch geen zin heb.
Ik vind het wel spijtig voor mijn partner maar ik kan het echt niet opbrengen om dit tegen mijn zin te doen... dan voel ik mij wat "misbruikt"  . Ik vind hem ook niet meer zo aantrekkelijk en alles samen kom je in een viceuze cirkel terecht waar je nog moeilijk uit geraakt.
Ben ik aseksueel? Ik vermoed van wel maar blijkbaar zijn daar nog verschillende vormen van. Daar moet ik mij nog eens in verdiepen  ;)
Heel af en toe heb ik wat zin maar die is dan ook snel terug weg. Hoe zit dit bij jullie?

Groetjes!

Somebody someome

Heey snowflake welkom hier :cake:
Bij mij is t zo dat ik wel met een meid naar bed wil maar dan alles wil doen behalve de seks dingen. Gwn lkkr stoeien knuffelen lekker dicht tegen elkaar aan. Dat soort dingen. Vind seks gwn een vies klef onhygiënisch iets haha. En dan ook dat gekreun van zo'n stelletje echt weird xd.

Fricai

Citaat van: Snowflake op augustus 03, 2017, 03:02:52 PMIk denk ook niet aan seks met iemand anders.heel af en toe misschien wel maar dat is zelden. Wel hoe een relatie met iemand anders zou zijn...
Ik vind het wel een heel vervelend probleem maar langs de andere kant ook weer niet daar ik toch geen zin heb.
Ik vind het wel spijtig voor mijn partner maar ik kan het echt niet opbrengen om dit tegen mijn zin te doen... dan voel ik mij wat "misbruikt"?  . Ik vind hem ook niet meer zo aantrekkelijk en alles samen kom je in een viceuze cirkel terecht waar je nog moeilijk uit geraakt.

Als het je zo tegen staat dat je je misbruikt voelt, dan moet je het vooral niet meer doen, denk ik. Als je niet de behoefte hebt om hem tegemoet te komen, en hem ook niet erg aantrekkelijk vindt, ... Klinkt alsof je beter uit elkaar kan gaan? :-\

Ik ben benieuwd of het mogelijk is dat je libido is verminderd door je leven van de afgelopen 10 jaar? Gezien je niet 'echt' wilde in die relatie (of later niet meer, iig), en er toch continu om gevraagd werd waardoor het een negatieve lading kreeg...? Misschien is er een kans dat je libido weer 'wakker wordt' als je weer single bent en andere mensen ontmoet?

Ik heb er allemaal weinig verstand van hoor! :) Dus ik speculeer maar wat, misschien is je libido gewoon echt helemaal 'weg'.

CiteerBen ik aseksueel? Ik vermoed van wel maar blijkbaar zijn daar nog verschillende vormen van. Daar moet ik mij nog eens in verdiepen  ;) Heel af en toe heb ik wat zin maar die is dan ook snel terug weg. Hoe zit dit bij jullie?

Dat is eeeeerg verschillend onder de mensen op AVEN! Ikzelf heb volgens mij een heel erg standaard libido, maar er zijn ook veel mensen met weinig of geen libido hier. Het staat los van hoe aseksualiteit gedefinieerd is. Als je mensen wel aantrekkelijk vindt 'op die manier', maar nooit zin hebt, ben je technisch geen aseksueel.

Overigens zal niemand hier daar over vallen, je bent welkom ongeacht hoe je precies in elkaar zit! :wave: (Ik ben zelf ook alles behalve zeker of het label aseksueel nu bij me past.)

Dutchamoeba

Welkom op dit forum, Snowflake! :cake: :cake: :cake: