Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wil me ook even voorstellen

Gestart door Shandy78, augustus 03, 2017, 04:36:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shandy78

Ik ben een gescheiden moeder van 2 kinderen van 10 en 7 jaar. Ik ben nu sinds een jaar of 3 aan het daten via internet, maar merk gewoon dat de mannen vooral gericht zijn op seks. En het vreemde vond ik dat ik meer steun en liefde en aandacht zocht dan seks. Vandaag kwam ik ineens het begrip aseksueel tegen en toen ging er een lampje bij me branden en vond ik erkenning. Wat komt het me allemaal bekend voor en begrijp nu waarom de relaties bij me elke keer toch weer fout lopen. Ik ben bang dat ze seks met me willen hebben en de man begrijpt niet dat ik daar elke keer mee wil wachten. En als ik een man echt een leuk en lief vind dan heb ik toch seks met hem, maar dat is meer om hem een plezier te doen en dat ik hoop dat er ook een keer iemand bij me blijft. Maar weet dat dat niet de manier is en ik daar echt niet gelukkig van wordt. Ik onderga het dan maar, omdat het in deze maatschappij zo "hoort", maar ik maak mezelf daar echt niet gelukkig mee. Ik hou wel van zoenen en knuffelen en lekker knus tegen elkaar aan kruipen, maar veel meer hoeft van mij gewoon niet. Ik hoop hier met mensen in contact te komen die dit ook herkennen en begrijpen, want het is nog erg onbekend (zelfs voor mij). Ik merk wel dat hier vooral vrouwen zitten of lijkt dat maar zo? Ik hoop op reacties :).

Fricai

Hoi Shandy78, welkom! :wave:

Ik denk dat je gelijk hebt, er zijn iets meer vrouwen dan mannen aanwezig. Zie bijvoorbeeld: http://du.asexuality.org/index.php?topic=548.0

Shandy78

Dank je wel voor je reactie. Ik hoop hier wat wijzer te worden over aseksueel. En hoe je toch weer een relatie kunt krijgen als vrouw zijnde met een man, omdat mannen daar toch wel heel veel mee bezig zijn. Een aseksuele man zou daarom voor mij het prettigste zijn. maar die zijn haast niet te vinden denk ik. Wel fijn dat je daarover kunt "praten" hier op deze forum.

Koffie

Inderdaad lastig om een aseksuele man te vinden. Of een man waar seks niet het of een van de belangrijkste uitgangspunten is. Via datingsites heb ik ook niet echt goede ervaringen. Vaak vond ik het best heftig.

Ik hoop dat je hier op het forum een hoop wijzer wordt over aseksualiteit. Wat ik zelf ook heel verhelderend vind is de informatie hier:
http://www.werkgroep-aseksualiteit.org/

Als je vragen hebt, stel ze gerust!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Shandy78,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Ook mannen zijn er genoeg hier hoor  ::) Hopelijk kan het forum je een beetje helpen om duidelijk te krijgen wat aseksualiteit is. Mogelijk kan ook de informatie op onze wiki je een eindje op weg helpen:  http://du.asexuality.org/wiki/index.php
Als je vragen hebt mag je ze uiteraard ook gewoon stellen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Shandy78

Ik vraag me af of aseksuelen dan allemaal vrijgezel zijn of zijn er ook aseksuelen die elkaar gevonden hebben en dat dit heel goed samen gaat? Ik vraag me dan af hoe je elkaar dan "tegen' komt. En zijn er ook aseksuelen die wel een relatie hebben met een man of vrouw die ook zoals de meeste behoeftes heeft op seksueel gebied? Of is het dan vaak dat degene met wel die behoeftes naar een andere man of vrouw gaat om toch datgene te kunnen krijgen? En is misschien wel egoïstisch van me, maar ik zou het echt niet fijn vinden als mijn partner er nog iemand bij zou hebben voor zijn behoeftes. Pffff ben er eigenlijk pas vandaag achter dat aseksueel bestaat en herken me er echt niet in, maar maakt me niet echt vrolijk en baal ervan dat ik die behoeftes gewoon niet heb. Ik denk dat het daardoor erg lastig zal zijn om nog een fijne relatie te vinden. Ik heb best veel reacties altijd op datingsites, maar het gaat dan heel snel over de behoeftes van de man. Andersom zal dat ook best wel zijn, maar ik heb dat gewoon niet En merk dat ze dan allemaal weer heel snel afhaken. En zou eigenlijk toch ook niet mijn hele leven alleen willen blijven. Herkennen jullie dit ook?

AceVentura

Dat zijn nogal wat vragen in 1 bericht, ik zal proberen ze 1 voor 1 af te gaan  ;D

Citaat van: Shandy78 op augustus 03, 2017, 07:41:26 PM
Ik vraag me af of aseksuelen dan allemaal vrijgezel zijn of zijn er ook aseksuelen die elkaar gevonden hebben en dat dit heel goed samen gaat?
Volgens mij is het merendeel vrijgezel, en er zijn ook aseksuele stelletjes.

Citeer
Ik vraag me dan af hoe je elkaar dan "tegen' komt.
De verschillende aseksuele communities (deze site is er daar eentje van) is denk ik de meest voor de hand liggende plaats.

Citeer
En zijn er ook aseksuelen die wel een relatie hebben met een man of vrouw die ook zoals de meeste behoeftes heeft op seksueel gebied? Of is het dan vaak dat degene met wel die behoeftes naar een andere man of vrouw gaat om toch datgene te kunnen krijgen? En is misschien wel egoïstisch van me, maar ik zou het echt niet fijn vinden als mijn partner er nog iemand bij zou hebben voor zijn behoeftes.
Er zijn ook "gemengde" relaties tussen aseksueel en seksueel. Als het verschil op seksueel vlak niet te groot is en daar goede afspraken over gemaakt kunnen worden kan dat best werken.

Citeer
Pffff ben er eigenlijk pas vandaag achter dat aseksueel bestaat en herken me er echt niet in, maar maakt me niet echt vrolijk en baal ervan dat ik die behoeftes gewoon niet heb. Ik denk dat het daardoor erg lastig zal zijn om nog een fijne relatie te vinden. Ik heb best veel reacties altijd op datingsites, maar het gaat dan heel snel over de behoeftes van de man. Andersom zal dat ook best wel zijn, maar ik heb dat gewoon niet En merk dat ze dan allemaal weer heel snel afhaken. En zou eigenlijk toch ook niet mijn hele leven alleen willen blijven. Herkennen jullie dit ook?
Laat het eerst nog even bezinken. Het is allemaal nog zó nieuw voor je, en zo'n ontdekking doet vaak al een hoop. Neem de tijd om te wennen aan aseksualiteit en het feit dat dat label mogelijk ook op jou van toepassing is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Shandy78

Bedankt voor je antwoorden op mijn vragen AceVentura en ik zal het zeker laten bezinken en misschien ook bespreekbaar maken met mijn psychologe, maar ik denk wel dat het lastig is om dit bespreekbaar te maken bij iemand die het heel anders ervaart. Heb ook al vaker gedacht om eens naar een seksuologe te gaan met dit of zal me dat niet veel helpen denken jullie?

Fricai

Dat is erg moeilijk te zeggen, hangt van jou af en van die seksuologe... Probeer het gewoon, zou ik zeggen. Kan geen kwaad. ;)

Ik heb een relatie met een aseksueel gehad (ontmoet via AVEN), dit gebeurt wel vaker, maar erg veel kandidaten zijn er uiteraard niet. :)

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Je kunt het altijd ter sprake brengen bij je psychologe en kijken of zij open kan staan voor het concept. Dat komt voor. Het komt ook voor dat ze blijven vasthouden an en 'afwijking' en dan is het natuurlijk lastiger te bespreken. Hetzelfde geldt voor een seksuoloog. ER wordt wel steeds meer bekend over aseksualiteit en het wordt steeds meer erkend, maar er is ook nog een hoop werk aan de winkel.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Niet alle seksuologen begrijpen wat aseksualiteit is.
Of positiever geformuleerd: er zijn seksuologen die wel begrijpen wat aseksualiteit inhoudt.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba


Shandy78

Dank jullie wel allemaal en ik vind het al fijn dat we hier begrip voor elkaar hebben, omdat we allemaal een beetje hetzelfde ervaren waarschijnlijk. Daar hebben we toch het meeste aan lijkt me.

mannaggia

Hallo Shandy78, Ik ben een boek aan het schrijven over daten en je hebt ten dele gelijk dat mannen gericht zijn op seks want niet alle mannen doen dat.
Het is overigens niet vreemd dat je dan meer steun. liefde en aandacht zoekt dan seks maar hoe ben je dan aan jouw twee kinderen gekomen want zonder seks gaat dat niet,
of je moet in het sprookje geloven van de onbevlekte ontvangenis van Maria... ;D. Ik kan jou dan ook niet als aseksueel beschouwen maar aan de andere kant heb ik ook wel begrip
voor dat je, na al die dates met mannen die op seks uit zijn, bang bent dat mannen seks met je willen hebben maar dan heb je toch echt de verkeerde mannen getroffen.
Ik ben nu dan wel 76 jaar en getrouwd maar ik heb talloze dates achter de rug maar ik heb nooit bij een ontmoeting met een vrouw meteen aan seks gedacht want volgens mij
begin je eerst me een zoentje (als er een klik is..) er komt de seks pas als de bekende vlinders in de buik rondfladderen...
Verder is het ook niet goed om seks met een man te hebben alleen om hem een plezier te doen en dat heb je als man toch ook wel snel in de gaten en dan hoeft de sex voor mij niet eens meer
zo nodig en dat het volgens jou in deze maatschappij "zo hoort" is onzin want een platonische liefde bestaat zeker nog wel  maar daar kies je allebei voor..
En dat je wel van zoenen en knuffelen houdt is mooi maar daar zou ik als heterogene man zijnde toch bepaalde, intieme gevoelens van krijgen als het tenminste een echte kus is die met liefde
wordt gegeven en ik heb mij bij Aven pas vandaag aangemeld dus ik weet niet of hier vooral vrouwen zitten of ook mannen maar in ieder geval ben ik daar één van.
Ik hoop dat ik je met dit relaas een steuntje in de rug heb gegeven en wens je veel succes met je volgende dates.. :klap:.