Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wil me ook even voorstellen

Gestart door Shandy78, augustus 03, 2017, 04:36:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Even een beetje off-topic en mocht hel een hele discussie gaan worden, dan zal ik het even afsplitsen, maar ook als aseksueel kun je seks hebben en kinderen krijgen. :) Ik ben er zoeen.

Aseksueel betekent dat je je niet seksueel aangetrokken voelt, maar in de praktijk kun je eventueel de keuze maken wel seks te hebben, om wat voor reden dan ook. Dat kan bv. ook zijn omdat je je partner een plezier wilt doen, omdat je van hem (of haar) houdt en dat graag wilt geven. Het ligt allemaal niet zo zwart-wit.

Verder kan niemand voor iemand anders bepalen of die wel of niet aseksueel is, dat is iets dat je vooral zelf bij jezelf ervaart.

Logisch dat je als seksuele man wel meer wilt met knuffelen en zoenen, dat is heel begrijpelijk, maar juist dat is iets waar veel aseksuele mensen tegenaan lopen: wij hebben niet de behoefte om dan verder te gaan dan knuffelen en zoenen. Die aantrekking ontbreekt namelijk.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Hoi mannaggia, welkom op het forum  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Ik heb wel twee problemen met jouw berichtje:
Citaat van: mannaggia op augustus 09, 2017, 09:39:29 AM
Het is overigens niet vreemd dat je dan meer steun. liefde en aandacht zoekt dan seks maar hoe ben je dan aan jouw twee kinderen gekomen want zonder seks gaat dat niet,
of je moet in het sprookje geloven van de onbevlekte ontvangenis van Maria... ;D. Ik kan jou dan ook niet als aseksueel beschouwen maar aan de andere kant heb ik ook wel begrip
voor dat je, na al die dates met mannen die op seks uit zijn, bang bent dat mannen seks met je willen hebben maar dan heb je toch echt de verkeerde mannen getroffen.
Allereerst is het niet de bedoeling om te oordelen over de geaardheid van een ander, simpelweg omdat alleen een persoon zelf kan bepalen wat bij hem past. Ten tweede betekend aseksueel niet dat je geen seks wil of kan hebben, het betekend dat je geen seksuele aantrekking ervaart naar andere personen. Wat je wel of niet doet en hoe je dat ervaart staat daar los van.

Buiten die punten, veel plezier hier op het forum !
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler