Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vrienden maken en/of partner vinden lastig

Gestart door Marie85, november 25, 2023, 09:45:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marie85

Hoi allemaal,

Ik had 2 berichten geplaatst in het contacthoekje, omdat ik graag vrienden zou willen en omdat ik een lieve partner zoek, omdat ik alleen zijn, ondanks dat ik mijn hond Chaya heb, echt niet leuk vind. Ik heb in het verleden vaak gehoord dat mensen met autisme altijd alleen willen zijn en misschien geld dat voor sommige autisten wel, maar zeker niet voor alle autisten.

Ik ben al best lang alleen, maar overal alleen voor staan, alles alleen moeten doen vind ik echt niet leuk en vaak word ik daar ook verdrietig van, omdat ik het fijn zou vinden als ik een partner zou vinden die mij door dik en dun zou steunen, zoals ik ook hem door dik en dun wil steunen.

Op mijn berichten in het contactenhoekje heb ik geen enkele reactie gehad en dat doet mij afvragen of ik wel goed heb beschreven wat ik zoek. Ik vind dat namelijk best lastig. Het beste leer je toch mensen kennen als je echt face-to face contact hebt.

Ik wil me niet onzeker voelen over mijn berichten, doch geen enkele reactie krijgen maakt me wel wat onzeker/nerveus.

Misschien herkennen andere dit ook en misschien hebben jullie nog tips.

Groetjes,

Marie85
Mariëlle

Jaap

Hoi Mariëlle,

Het ligt zeker niet aan jou, en je hebt prima verwoord waar je naar op zoek bent. Het aantal actieve leden hier is helaas niet zo groot en de reisafstand kan ook nog van invloed zijn. Een beetje geluk en geduld heb je dus wel nodig... Ik zal je morgen een pb sturen.
:cake:

Koffie

Nee, verreweg de meeste autisten vinden 'alleen in het leven zijn' denk ik niet fijn. We zijn tenslotte net mensen he. ;) Vaak hebben we wel veel alleen-tijd nodig, maar dat is wat anders.

Ik vind het heel jammer voor je dat je nog geen reacties hebt gehad op je oproepje. Maar ik sluit me aan bij Jaap. Het forum valt wat stil, ik denk dat veel mensen tegenwoordig andere contactmanieren zoeken, via social media. Voor mij werkt dat niet zo, dus ik ben altijd maar eventjes lid geweest van diverse 'lotgenotengroepen', en al gauw peer ik 'm weer. ;) Ik vind er niet wat ik zoek en voor mij is zoiets op Facebook veel te onoverzichtelijk.

Vaak hebben mensen, al dan niet autistisch, een enorm grote wens om iemand te vinden en lijkt het oproepjesboard voor sommigen een soort strohalm. Maar de spoeling is dun: we vissen in een vijver met betrekkelijk weinig visjes. En dan speelt er natuurlijk bij het aangaan van relaties veel meer mee, praktisch en emotioneel. Je bent ook niet de enige die hier tegenaan loopt.

Het is in elk geval niet zo dat je hierdoor aan jezelf of aan je oproep hoeft te twijfelen.  :paars-hartje:

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koffie

Ken je trouwens het Autbreakforum? Dat is een forum rondom autisme. Ik vind dat fijner dan zo'n Facebookgroep. Ik ben daar geen mod hoor, alleen forumlid. En ik heb ook niet de verwachting daar allemaal vriendschappen op te doen. Maar ik vind het wel een prettige manier om toch een soort van contact te hebben.

https://autbreak.nl/
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Zoals anderen ook al gezegd hebben: Heb geduld. Je oproepjes zijn prima.

Wat je verder eventueel nog kan doen:
1) Zelf reageren op andere contactberichten (misschien heb je dat al gedaan, dat kan ik uiteraard niet zien)
2) Meedoen met de andere gesprekken op het forum of er zelf eentje starten, dan leren we je wat beter kennen dan alleen een contactbericht
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Marie85

Dank voor jullie reacties. Dat helpt wel en daar kan ik ook wat mee.

Groetjes,

Mariëlle

ChronicVillainy

Laat antwoord, maar kan beamen dat het vinden van vrienden lastig is, en ondanks als introverte huismus die graag op zichzelf is, zijn in ieder geval een paar sociale contacten toch van levensbelang. Ook met social media, de contacten zijn toch vaak opperlvakkig.