Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ZIN, magazine voor 50+ers

Gestart door Edewecht, augustus 14, 2017, 07:38:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Van de week kreeg ik een verzoek om mee te werken aan een artikel in ZIN, een magazine voor 50+ers.
Ben zelf 50+, dus waarom niet? :D

Ze
Citeermaken een thema over seksuele bevrijding, en zijn op zoek naar mensen die zich op die manier bevrijd voelen. Dat kan zijn door tantraseks, of door een open huwelijk, maar we zoeken ook mensen die zich seksueel bevrijd voelen door zichzelf aseksueel te noemen en zijn aseksualiteit te omarmen - wat de buitenwereld ook denkt of doet of vindt.

Een prachtige kans om de positieve kant van aseksualiteit te belichten. Want ik heb het inderdaad als bevrijding ervaren. En ik niet alleen.
Bovendien een prachtige kans om weer eens een andere doelgroep te bereiken. Want in de afgelopen tijd hebben we relatief veel verzoekjes gehad voor jongeren-bladen/programma's e.d.

Morgen ga ik een ZIN kopen, om de 'sfeer' en de toon van het blad enigszins te leren kennen.

Ben benieuwd! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Dat klinkt goed, Edewecht! Jou kennende wordt het artikel vast heel goed!

En ja, ik vind het ook leuk dat er weer eens een andere doelgroep de 'oudere jongeren'? ;D bereikt wordt.

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Succes en ik denk dat het weer een goed interview zal worden. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Bubble

Ben nu al benieuwd naar het artikel. En wat we er op het forum van gaan merken.. Fijn dat je eraan meewerkt, Edewecht
Anders goed is ook goed

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

#6
Inmiddels ligt de betreffende ZIN in de winkel.

Het artikel heeft als titel 'Bevrijd!' en bestaat uit vier korte interviews. Eentje met een tantra-echtpaar, eentje met een man die zich er niet meer voor schaamt dat hij op datingsites actief is, eentje met een jongen die in een meisjeslichaam was geboren, en eentje met mij dus.

De tekst is dus vrij kort. De journaliste heeft nogal nadruk gelegd op mijn nogal streng-gelovige verleden in combinatie met mijn homo-zijn, van waaruit ik me bevrijd heb. Vervolgens trekt ze de lijn naar de bevrijding van het inzicht dat ik aseksueel ben.

En dat in een blad dat verder vol staat met artikelen over hoe goed, gezond, onmisbaar en lekker seks is voor 50-plussers. Dit artikel is dan één keer een ander geluidje. Daar doe je het voor! :D
Gelukkig wordt ook de naam AVEN in het artikel genoemd :cheerleader: Wie weet krijgen we er een hoop 50plussers bij ;D

Binnenkort zal ik het artikel in het privegedeelde van het forum zetten. Het artikel staat op het prive-gedeelte.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Goed dat je op die manier voor wat afwisseling in het blad zorgt Edewecht  :klap:

Citeer
De tekst is dus vrij kort. De journaliste heeft nogal nadruk gelegd op mijn nogal streng-gelovige verleden in combinatie met mijn homo-zijn, van waaruit ik me bevrijd heb. Vervolgens trekt ze de lijn naar de bevrijding van het inzicht dat ik aseksueel ben.
Klopt dat ook met hoe jij het hebt ervaren ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Mooi dat er ook een ander geluid klinkt. Fijn natuurlijk voor de 50+-ers die seks wel ambiëren, maar ook bij onze generatie ligt de druk er zo op om het te moeten willen.

Overigens zijn de meeste van die dames toch in de menopauze en dat staat niet bekend als een libido-verhogende levensfase, dus ergens snap ik iets niet helemaal.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai


Edewecht

Citaat van: AceVentura op oktober 22, 2017, 09:19:34 AM

Citeer
De tekst is dus vrij kort. De journaliste heeft nogal nadruk gelegd op mijn nogal streng-gelovige verleden in combinatie met mijn homo-zijn, van waaruit ik me bevrijd heb. Vervolgens trekt ze de lijn naar de bevrijding van het inzicht dat ik aseksueel ben.
Klopt dat ook met hoe jij het hebt ervaren ?


Ja, op zich wel.
Maar zelf zou ik meer nadruk hebben willen leggen op 'bevrijding' in de zin van: uit je eenzaamheid komen, uit het idee dat je de enige bent (mijn stokpaardje), meer in het heden. Er lopen honderdduizenden Nederlanders rond die allemaal denken dat ze de enige zijn - in wat voor opzicht dan ook.

Als ik een presentatie deed (doe) over aseksualiteit probeer(de) ik altijd een evenwicht te zoeken tussen 'persoonlijk verhaal' en 'theorie'/'algemeen'.
In dit artikel ligt, naar mijn smaak, iets te veel gewicht op 'persoonlijk verhaal': geloof, homopuber, en te weinig op 'bevrijding van seksueel moeten' anno 2017.
Maar goed, het is de keuze van de journaliste, en het is veelal de stijl van nu: persoonlijke verhalen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)