Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo allemaal!

Gestart door Laran, augustus 18, 2017, 08:35:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laran

Hallo allemaal,

Allereerst fijn dat deze 'groep' er is. Al een paar jaar geleden was deze site voorbijgekomen, maar te moeilijk voor me geweest om iets van actie te ondernemen. Tot nu toe. Al vind ik het nog steeds wel lastig merk ik.
Aanvankelijk vond ik dat ik al genoeg geworsteld had namelijk met het idee dat ik op vrouwen val en nu dan ook nog aseksualiteit? Dat was toch echt te veel, ik kon en wilde mezelf niet in nog een hokje proppen. Toch voelt het gewoon kloppen en geeft het me een stukje rust nu ik meer duidelijkheid heb.
De aseksualiteit zelf is inmiddels niet meer het probleem merk ik, dat vind ik wel best. Maar wel de 'angst' hoe dat er dan uit gaat zien op liefdesgebied. Een vrouw vinden die op vrouwen valt, maar tegelijkertijd aseksueel is, de statistieken voorspellen niet veel goeds wat dat betreft.

Goed, dat even in het kort. Ben benieuwd naar de verhalen van anderen, maar ik zie genoeg posts staan die ik nog niet gelezen heb.

Grappig trouwens, want tijdens het typen van deze tekst komt er een rode streep onder het woord aseksualiteit te staan, de spellingcorrector kent het woord nog niet en had als suggestie het woord 'seksualiteit', meteen dus maar even aan de woordenlijst toegevoegd.

Zonnige groet,
Laran

Koffie

O ja, je spellingscontrole moet je onmiddellijk goed opvoeden. ;)

Welkom. En ik herken je angst, hoewel ik als vrouw dan niet op vrouwen val, maar op mannen, maar ook dan is het echt geen gemakkelijke weg en zijn er ook andere 'belemmerende factoren' die meespelen. De voorspellingen op liefdesgebied lijken er voor mij ook niet zo knusjes uit te zien. Iets waar ik probéér me bij neer te leggen, want het is nu eenmaal niet anders.

Er zijn hier wel meer lesbische vrouwen op het forum, overigens. Je bent wat dat betreft niet de enige.

En die hokjes, ach. Ik zie het meer als een soort kapstokje. Een leidraad, maar niet iets heel dwingends. Je bent toch in de eerste plaats jezelf als persoon, wat voor labels of hokjes er ook op je van toepassing zijn. Ik zeg zelf altijd: een hokje is prima, als de deur maar openstaat. ;)





Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai

Hey Laran, welkom. :wave:

Wat bedoel je, dat de statistieken weinig goeds voorspellen? Gewoon de kans dat je een gelijkgestemde partner vindt?

Ik heb nog steeds rode lijnen onder allerlei termen die op dit forum worden gebruikt. ;D

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Laran

Citaat van: Fricai op augustus 18, 2017, 11:08:35 PM
Wat bedoel je, dat de statistieken weinig goeds voorspellen? Gewoon de kans dat je een gelijkgestemde partner vindt?

Als ik kijk naar het aantal vrouwen (even 'beperkt' tot nederland), het percentage dat op vrouwen valt, dan het percentage dat zich als aseksueel ziet, nog wat factoren en dan de kans op het vinden van iemand die past.

AceVentura

Welkom op het forum Laran,  :cake: :cake: :cake: :cake:

De spellingscontrole moet je inderdaad even africhten, dat komt vanzelf wel goed  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Eugenie84

Vermoedelijk is er in een vrouw-vrouw relatie mss wat meer begrip voor dat de ene partner geen seks wil. Ik mag hopen als je iemand vind die jou graag ziet, dat die je neemt zoals je bent. Moeilijker wordt het volgens mij als er geen enkele vorm van fysieke intimiteit mogelijk is.
Als 't iemand is die heel erg seksueel ingesteld is, zal het idd wel niet lukken, denk ik.

Bubble

Anders goed is ook goed

Erinacea

Van harte welkom Laran!

Je bent niet de enige met "angsten" over de mogelijkheid van relaties. Ondanks de enorme opluchting van de realisatie dat ik aseksueel ben, weet ik nog steeds niet of ik een relatie zoek met een man of een vrouw. Neem vooral rustig de tijd om mensen hier te leren kennen, en wie weet vind je iemand die bij je past :)

:cake: :cake: :cake:

Laran

Citaat van: Erinacea op augustus 28, 2017, 10:17:02 PM
Van harte welkom Laran!

Je bent niet de enige met "angsten" over de mogelijkheid van relaties. Ondanks de enorme opluchting van de realisatie dat ik aseksueel ben, weet ik nog steeds niet of ik een relatie zoek met een man of een vrouw. Neem vooral rustig de tijd om mensen hier te leren kennen, en wie weet vind je iemand die bij je past :)

:cake: :cake: :cake:

Dankjewel

Imogen

Wat erg! Ik zie nu dat ik nog helemaal niet op je voorstel topic heb gereageerd haha

Hier nog een aseksuele vrouw, van bijna 38  ;D, die op vrouwen valt. We zijn inderdaad in de minderheid, maar op zo'n forum als dit is de kans groter dat je iemand vind dan in het wild  :D

Welkom in ieder geval en have some  :cake:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AnnikaBout

#11
.