Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Tante Kien

Gestart door TanteKien, augustus 25, 2017, 07:32:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TanteKien

Hallo allemaal,

hoewel ik eerder op dit forum hier en daar wel eens iets heb gelezen, bleef ik vaak ver bij dit onderwerp weg.
Vandaag echter tijdens mijn tweewekelijkse gesprek met de psychologe, kwam het ter sprake en nu dan toch maar de drempel over: me hier aanmelden, wat meer lezen en wellicht ook wat mee gaan praten ;)

Ik ben tante Kien, zo noemde mijn neefje mij in ieder geval toen hij net ging praten ;) Mooie naam om te gebruiken, dacht ik..
Ik ben 28 jaar, studeer SPH (sociaal-pedagogische hulpverlening) en woon in Overijssel.

Hobbies: lezen, knutselen (haken, 3d kaarten maken, handlettering, kleuren), spelletjes doen, puzzelen, geocachen..

Met dat ik wat meer ga lezen, zal ik ook nog wel meer over mijzelf gaan vertellen ;) Kan even duren overigens: ik ga eerst binnenkort nog een weekje naar Taizé (FR), dus wat afwezig...

AceVentura

Welkom op het forum tante Kien,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Goed dat je deze stap nu hebt gezet  :cheerleader: hopelijk helpt het je om weer een stukje van jezelf te ontdekken. Voel je uiteraard ook vrij om je vragen te stellen als je die hebt.

Veel leesplezier !
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Eugenie84


Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai

Hey Tante Kien (;D)!

Jeetje wat een hobby's! Ik heb vele vragen: Wat is handlettering? Wat zijn 3D Kaarten?  ;D
Geocachen, geinig :), ik werd regelmatig meegesleept door een huisgenoot.

Welkom! :wave:

TanteKien

Ik heb ook overal te weinig tijd voor ;)

Handlettering: tsja, het laat zich het beste uitleggen door het te googelen. Het is eigenlijk het schrijven van quotes op papier/kaarten/schoolborden etc met mooie letters en eventueel wat versiering.
3D kaarten zijn kaarten waarbij je een plaatje uitknipt en vervolgens van datzelfde plaatje verschillende delen nog eens uitknipt en erop plakt met speciaal tape, zodat de kaart daadwerkelijk diepte krijgt.

Wel tof dat je geocachen dan weer wel kent :D

Iedereen trouwens dank voor de welkoms :)

Edewecht

Taizé! Het is al weer jaren geleden, maar ik ben er meerdere keren geweest. Heb er nog altijd goede herinneringen aan.

En verder, welkom op het forum, TanteKien. Zo te zien ben je nog wat zoekende, misschien kan dit forum je op weg helpen. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bubble

Anders goed is ook goed

Fricai

Geinig, ik leer de term net kennen, en ik kom 'm meteen al ergens tegen:

https://9gag.com/gag/ar5n7LB

Zulk soort dingen, dus? :)

Erinacea


TanteKien

Als ik nu reageer, komt dit topic dan weer omhoog in de lijst?

Ik ben hier blijkbaar in 2017 lid geworden, iemand ontmoet via hier (eenmalig) en vervolgens toch weer een tijd niet geweest en daarna te veel dingen aan mijn hoofd gehad.

Ik blijf er echter nog wel bij dat ik me bij de term 'aseksueel' misschien wel het meest thuis voel. Ik vind het lastig om het zo daadwerkelijk te benoemen, maar kan mij mezelf niet voorstellen met een seksuele relatie.

Ondertussen ben ik 32, na 3 jaar arbeidsongeschiktheid nu voorzichtig aan het toewerken naar een betaalde baan. Verder weinig veranderd.. Ik haak nog steeds heel graag, maar de andere knutseldingen komen niet meer echt aan de orde. Wel heb ik een naaimachine geërfd en hoop ik daarmee te gaan leren omgaan.

Ik hoop nu wat actiever te worden hier. Het kostte me enige moeite mijn gebruikersnaam te achterhalen, maar de eerste hindernis is geslecht..

BjornAgain

Welkom terug Tante Kien

Koffie

Welkom terug!

Ja, dan komt je topic omhoog, handig hoor, anders was het na al die jaren ergens ver onderaan op een pagina ver weg komen te staan, en had ik je nooit gevonden. :)

Een roerige tijd achter de rug zo te lezen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Piggelot