Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Scouts

Gestart door Eruviru, augustus 28, 2017, 09:59:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eruviru

Hallo iedereen, ik ben een tijdje afwezig geweest want als het op actief zijn in forums aankomt ben ik verschrikkelijk ;)

Ik wist niet meer of ik dit reeds met jullie had gedeeld, dus bij deze voor de zekerheid:
Ik ben al heel lang lid van Fos Open Scouting (sinds ik 5 was) ik heb er me altijd goed thuis gevoeld, ook toen ik als tiener en twintigjarige behoorlijk in de knoop lag met mijn seksualiteit. Sinds vorig jaar ben ik op nationaal vlak actief in de Ploeg Diversiteit van Fos Open scouting. Ik was daar net op tijd voor de herwerking van het drempelkwartet. Dit is een kwartetspel dat we spelen met onze eenheden om hen te laten nadenken over diversiteit in hun eenheid. Er zijn verschillende thema's: vluchtelingen, fysieke beperkingen, mentale beperkingen, moeilijke gezinssituaties, religie en ook seksualiteit (en waarschijnlijk nog thema's die ik nu eventjes vergeten ben).

Sinds dit jaar zit in het drempelkwartet onder het thema seksualiteit dus ook een kaartje met een aseksuele jongen (hij heet Kevin in het spel). Het drempelkwartet is gefinancierd geweest door de internationale scoutsbeweging en het is dus ook de bedoeling dat het vertaald wordt zodat het door verenigingen over heel de wereld kan gespeeld worden.

Het is niet veel, maar het is toch een beetje visibiliteit.

Edewecht

Klinkt goed! :) Heb even gegoogeld en vond dit:

http://www.fosopenscouting.be/nl/themas/producten-voor-leiding-leden/drempelkwartet

Daarin heb ik de aseksuele jongen niet gevonden, maar je spreekt over een herwerking, Korenwolf, dus ik neem aan dat het gaat om een nieuwere versie van het kwartet?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Eruviru

Het gaat inderdaad om de herwerking, de Nederlandse versie daarvan is al in gebruik (ik heb het vorig weekend met mijn eenheid gespeeld)
De website is waarschijnlijk nog niet up to date, zo gaat dat bij jeugdbewegingen :)

AceVentura

Goed gedaan Korenwolf  :klap: :cheerleader: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: Korenwolf op augustus 29, 2017, 01:01:05 PM

De website is waarschijnlijk nog niet up to date, zo gaat dat bij jeugdbewegingen :)


Niet alleen bij jeugdbewegingen, helaas... :-[
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)